Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=88&t=46156
Strona 1 z 1

Autor:  Gadget [ 21 Lut 2016, o 04:06 ]
Temat postu:  Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Serwer: każdy
Postać: każda
Data i godzina zauważenia błędu: nieistotne

Opis problemu:
Gram druidem i mam obecnie vogurun na poz 3. Jak wiadomo modyfikator obrażeń magicznych (który jest zawarty m.in. w vogurunie) wpływa również na leczenie (o ile dobrze rozumiem - w 50%). Dzięki temu, że leczenie jest zawsze stałe dla danej ilości mocy/wiedzy łatwo zauważyć, kiedy nie występuje spodziewane zwiększenie leczenia. I tak było w moim przypadku. Wbiłem vogurun na 2poz i nic, pomyślałem, że może źle spojrzałem ale teraz sytuacja się powtórzyła więc zabrałem się za obliczenia.

wg opisu umiejętności leczenie u druida obliczane jest wg wzoru (1.3*moc + 0.7*wiedza) * modyfikator zależny od poz umiejętności (1.4 w przypadku 7poz leczenia grupowego)

Bez voguruna zazwyczaj obliczenia się pokrywały z rzeczywistością chociaż widzę obecnie drobną rozbieżność:
dla 223mocy oraz 261wiedzy mamy:
(223*1.3 + 261*0.7)*1.4 = 661.64
Przy czym w praktyce leczę po 655 (tu nie rozumiem dlaczego bo to pierwszy raz kiedy obliczenia nie pokrywają się z rzeczywistością - czyżby jakiś ukryty bug?)

Teraz z założonym vogurunem:
233mocy, 261 wiedzy, modyfikator 12% (dla leczenia jak rozumiem 6%)
(233*1,3 + 271*0,7) * 1,4 * 1,06 = 731.02

a leczę 724, co zgadza się dla przypadku voguruna niewyexpionego (10%, 5% dla leczenia)
(233*1,3 + 271*0,7) * 1,4 * 1,05 = 724.12


Ewentualnie może to być bug związany nie tyle z vogurunem co z rozbieżnością w leczeniu podstawowym - bez modyfikatorów którą zauważyłem przy pierwszych obliczeniach.


Mam nadzieję że pomogłem :)

Pozdrawiam

Autor:  desacred [ 2 Mar 2016, o 19:05 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Cześć.

W obliczeniach które przedstawiłeś jest błąd. Nie możesz dodatkowych procentów z modyfikatora mnożyć przez wartość leczenia w taki sposób jak Ty to przedstawiłeś.

Podstaw swoje statystyki do wzoru:
((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)+((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)*mod%

gdzie "mod" = modyfikator uzyskiwany z eq / efektów zmniejszony o 50% już zaokrąglony w dół.

Autor:  Gadget [ 2 Mar 2016, o 20:08 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Rąbnąłem się w opisie przy założeniu voguuruna aczkolwiek w obliczeniach jest już ok (napisałem że miałem 261 wiedzy po czym obliczałem dla 271 ale de facto miałem 271) Natomiast Twój wzór to dokładnie ten, który zastosowałem w pierwszym poście tylko rozpisany na 2 nawiasy - po podstawieniu pod niego danych uzyskuję dokładnie takie same wyniki niestety :/

((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)+((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)*mod%

dla uproszczenia przyjmijmy podstawienie za pomarańczowy tekst:

a = (moc*1,3 + wiedza*0,7) * 140%

teraz mamy juz jak na dłoni:
a + a*mod% = a(1 + mod%)

za a podstawiamy to co wyzej za mod oczywiście 0,06 i mamy:
((moc*1,3 + wiedza*0,7) * 1,4) * (1 + 0,06) = (moc*1,3 + wiedza*0,7) * 1,4 * 1,06 => czyli wzór "wyjściowy"

Ale to już szczegóły.W zasadzie mam nadzieję że to mój błąd, jednak póki co nadal obliczenia się nie zgadzają :/

Autor:  desacred [ 3 Mar 2016, o 20:26 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Jestem niemal pewien, że w zapisie nie było 1,4 * 1,06 tylko 1,4 * 0,6, stąd napisałem, że nie możesz tak wymnażać modyfikatora za leczenie.
Oba wzory są oczywiście poprawne, mój jest pełny, Twój skrócony.

Jeśli chodzi o samą wagę modyfikatora przy leczeniu jest to 50% wartości nominalnej zaokrąglane w dół. Widziałem cześć kodu odpowiadającą za ten mechanizm więc tu błędu nie ma na pewno.

Jak znajdę chwilę czasu sprawdzę jak to wygląda na s0 przy identycznych statystykach jak Twoje.

Autor:  Nephalem [ 4 Mar 2016, o 11:03 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

A patrzyłeś w przypadku innych ataków? Oski, korzenie, itd? tam już działa poprawnie i problem tylko z leczeniem?

Voguruna jeszcze nie mam, ale miałem możliwość przetestowania dru w secie ze zdejmowaniem jego elementów, co wpływało na modyfikator i działa ok, z tym, że te procenty są stałe, nie ekspięce jak vog.

Autor:  Gadget [ 6 Mar 2016, o 07:58 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Dzięki desacred, liczę na Ciebie :D

Co do osek/korzeni/uderzenia - nie testowałem. Żeby uzyskać jakieś wymierne wyniki przy przedziałach i to jeszcze różniące się tak nieznacznie (to jest przecież rząd 2%) zapewne musiałbym przeprowadzić test ~1000 uderzeń, a przynajmniej kilkuset... trochę za dużo jak dla mnie ;)

Autor:  Nephalem [ 6 Mar 2016, o 08:13 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Gadget napisał(a):
Dzięki desacred, liczę na Ciebie :D

Co do osek/korzeni/uderzenia - nie testowałem. Żeby uzyskać jakieś wymierne wyniki przy przedziałach i to jeszcze różniące się tak nieznacznie (to jest przecież rząd 2%) zapewne musiałbym przeprowadzić test ~1000 uderzeń, a przynajmniej kilkuset... trochę za dużo jak dla mnie ;)

+ zapewne tak, ewentualnie bawić się w "świeży" vogurun i wyekspiony, a to szkoda kasy na 2 sztuki, zresztą możesz mieć ulepszony a to kolejny koszt i chyba tylko des na s0 może się realnie pobawić w tym względzie. Na secie mogłem osiągnąć różnicę 10, 5 i 2,5% no i oczywiście brak bonusu, choć też miałem nieznaczne różnice w wiedzy i mocy, wiec obliczenie nie mogą być ścisłe, a jedynie mogę potwierdzić, że jakąś różnicę dało się zaobserowować.

Z niecierpliwością czekam na odpowiedz desa co tam mu wyjdzie na s0

Autor:  Gadget [ 10 Kwi 2016, o 23:01 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Bump, wiadomo coś w tej sprawie? :)

Autor:  Gadget [ 28 Kwi 2016, o 22:08 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Bump

Autor:  desacred [ 2 Maj 2016, o 12:47 ]
Temat postu:  Re: Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń

Pamiętam, pamiętam. Wysłałem Ci PW.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/