Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
 Zbiór przemysleń i propozycji 
Autor Wiadomość
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 31 Gru 2011, o 01:25
Posty: 36
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Post Re: Zbiór przemysleń i propozycji
Ithuriel - poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię, która od dawna i mnie nurtowała. Otóż chodzi mi tę "wyimaginowaną przypadkowość" zdarzeń.
Jak wszyscy wiemy każde zdarzenie w grze jest określone przez wartość procentową szansy zaistnienia tegoż zdarzenia. Niezależnie więc od wszystkich wspaniałych wyliczeń matematycznych ostatecznie otrzymujemy wartość od 0% do 100% (przy niektórych umiejętnościach lub czarach pojawia co prawda np 120% - co niczego nie zmienia gdyż oznacza dokładnie 100% szans na zdarzenie).

No i teraz dochodzi do głosu generator liczb losowych z przedziału 0-100. Taki generator generuje liczby tylko teoretycznie losowe :) gdyż nikt jeszcze na świecie nie zbudował "prawdziwie" losowego generatora. Taki program (powiedzmy to sobie szczerze) jest oparty na jakimś algorytmie teorii chaosu, czyli mniej lub bardziej nieprzewidywalny (tak działają automaty w kasynach gry) - raczej bardziej przewidywalne niż nieprzewidywalne :) Ja czasami odnoszę wrażenie że w grze jest dokładnie jeden generator liczb losowych, który obsługuje wszystkie zdarzenia, a że jest ich tysiące, jeśli nie miliony, zachodzi taka sytuacja, że kolejne następujące po sobie zdarzenia mają przybliżony współczynnik (wynik działania algorytmu generatora). W efekcie często obserwuje że 4 ciosy pod rząd z szansą 90% nie weszły, a za chwile kolejne 4 z szansą 30% weszły. To dotyczy dokładnie obu stron konfliktu, tylko nam w pamięci utrwalają się te zdarzenia, które nas szczególnie zabolały.
Na to jak jest naprawdę i co można w tej kwestii zmienić aby zdarzenia były bardziej losowo nieprzewidywalne, może się wypowiedzieć tylko autor tego programu ;)


2 Lut 2012, o 22:58
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 18:46
Posty: 54
Miejscowość: Siemianowice.
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 2 razy
Post Re: Zbiór przemysleń i propozycji
Takie małe podsunięcie pomysłu :

Może jakaś mapa z nowym podziemnym miastem ?

_________________
Edon S1 - 48 [off]
Nedonowy S1 20 Druid [on]


3 Lut 2012, o 19:50
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Maj 2012, o 20:40
Posty: 129
Miejscowość: Bydgoszcz
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Post Re: Zbiór przemysleń i propozycji
Polkot napisał(a):
Ithuriel - poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię, która od dawna i mnie nurtowała. Otóż chodzi mi tę "wyimaginowaną przypadkowość" zdarzeń.
Jak wszyscy wiemy każde zdarzenie w grze jest określone przez wartość procentową szansy zaistnienia tegoż zdarzenia. Niezależnie więc od wszystkich wspaniałych wyliczeń matematycznych ostatecznie otrzymujemy wartość od 0% do 100% (przy niektórych umiejętnościach lub czarach pojawia co prawda np 120% - co niczego nie zmienia gdyż oznacza dokładnie 100% szans na zdarzenie).

No i teraz dochodzi do głosu generator liczb losowych z przedziału 0-100. Taki generator generuje liczby tylko teoretycznie losowe :) gdyż nikt jeszcze na świecie nie zbudował "prawdziwie" losowego generatora. Taki program (powiedzmy to sobie szczerze) jest oparty na jakimś algorytmie teorii chaosu, czyli mniej lub bardziej nieprzewidywalny (tak działają automaty w kasynach gry) - raczej bardziej przewidywalne niż nieprzewidywalne :) Ja czasami odnoszę wrażenie że w grze jest dokładnie jeden generator liczb losowych, który obsługuje wszystkie zdarzenia, a że jest ich tysiące, jeśli nie miliony, zachodzi taka sytuacja, że kolejne następujące po sobie zdarzenia mają przybliżony współczynnik (wynik działania algorytmu generatora). W efekcie często obserwuje że 4 ciosy pod rząd z szansą 90% nie weszły, a za chwile kolejne 4 z szansą 30% weszły. To dotyczy dokładnie obu stron konfliktu, tylko nam w pamięci utrwalają się te zdarzenia, które nas szczególnie zabolały.
Na to jak jest naprawdę i co można w tej kwestii zmienić aby zdarzenia były bardziej losowo nieprzewidywalne, może się wypowiedzieć tylko autor tego programu ;)



Hmm... ten problem wciąż występuje... czy kiedyś będzie usunięty?

_________________
"To nie bug. Tak ma być..."
"Procenty działają"
Pety dopracowane
Podklasy zrobione


10 Paź 2012, o 01:03
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01
Posty: 2181
Podziękowano: 262 razy
Otrzymanych podziękowań: 697 razy
Nick w grze: desacred
Post Re: Zbiór przemysleń i propozycji
To nie błąd tylko statystyka.


ech, odgrzebywać temat sprzed tylu miesięcy i to tylko po to żeby napisać że 'procenty źle działają'... zamykam - ironka

_________________
"Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy."

"Nie znam się, to się wypowiem."
"Znam się na wszystkim, na niczym dobrze."


10 Paź 2012, o 05:48
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 379 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron