Strona 1 z 9 |
[ 88 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
"Spsuło się"
Autor | Wiadomość | |
---|---|---|
Pogromca Valdaroga
|
Witam.
Ostatnio na forum pojawia się wiele tematów odnośnie faktu, że rary są tanie, za tanie, niekiedy ich prawdziwa wartość nie jest odwzorowana w wartości rynkowej w złocie/platynie, a dzieje się tak z prostej przyczyny - dużo graczy z mid i high levelem, którzy ekwipunek mają w większości przypadków kompletny bądź są niewielkie braki, a mało graczy nowych, którzy ekwipunek dopiero kompletują. Często GM-i, a także administracja, chyba dla żartu, rzucają teksty, że rary powinny się psuć, co spowodowałoby ciągły obrót rarami w grze, gdyż ekwipunek nigdy nie byłby kompletny. Z jednej strony na pewno ruszyłoby to cenę rarów, ale z drugiej są takie rary, które zdobyć naprawdę trudno, jak na przykład rary z Tygrysa, które cenę ciągle trzymają, czy rary z Wendigo (sam mam 85 lvl i Lawiny mi brakuje, co czasami strasznie irytuje). Ekwipunek psuje się w 90% gier RPG, więc nie byłoby to opcją zbytnio wyjątkową. Jestem na TAK, jeśli chodzi o wprowadzenie psujących się rarów czy ogólnie psującego się ekwipunku, bo psułoby się oczywiście wszystko. Jakby to miało wyglądać: Psułby się każdy przedmiot, niezależnie od rangi, w zależności od ilości stoczonych walk (pvp/pve), ponieważ czas zalogowania jest, moim zdaniem, do chrzanu, wtedy się rzeczy nie psują, co najwyżej starzeją, a wiadomo, że im więcej razy uderzymy młotem, tym w gorszym stanie on będzie, tak samo jak im więcej uderzeń otrzyma zbroja, tym gorzej się będzie trzymała. Wiadomo, że im lepszy ekwipunek, tym dłużej wytrzyma, więc itemy psułyby się w tempie zależnym od ich rangi. Do tego proponuję, by co jakąś ilość stoczonych walk dany item uszkadzał się o 10%. Ranga: I-III - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. IV - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. V - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. VI - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. VII - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. VIII - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. IX - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. X - Na każde x walk spadek o 10% wytrzymałości itemu. Przykład:
Spoiler:
Oczywiście ilość walk to liczba względna do ustalenia przez administrację, ja podałem tylko przykład Uszkodzenia zgodne z moim przykładem:
Spoiler:
Tutaj wchodzi mój pomysł. Mianowicie: KAŻDE 10% USZKODZENIA DAŁOBY SIĘ NAPRAWIĆ. Naprawa następowałaby przy pomocy esencji, która aktualnie nie ma praktycznie żadnego zastosowania prócz zwiększania szans w ulepszaniu (ale ile można ulepszać? jeden rar IX wystarczy na 30 ulepszeń). Dzięki temu, że trzeba by używać esencji do naprawiania, sama esencja zyskałaby na znaczeniu, jak również potrzeba by naprawdę dużej ilości rarów, które można by na esencję przetopić. Oczywiście na naprawę 10% uszkodzeń sprzętu różnej rangi potrzeba by różnej ilości esencji. Ranga: I-III - y esencji na każde 10% uszkodzenia (takich rzeczy jest mało i krótko się je nosi). IV - y esencji na każde 10% uszkodzenia. V - y esencji na każde 10% uszkodzenia. VI - y esencji na każde 10% uszkodzenia. VII - y esencji na każde 10% uszkodzenia. VIII - y esencji na każde 10% uszkodzenia. IX - y esencji na każde 10% uszkodzenia. X - y esencji na każde 10% uszkodzenia. Przykład:
Spoiler:
Ilość esencji potrzebna do naprawy każdej dziesiątej części uszkodzenia (dziesięciu procent) to również liczba względna do ustalenia przez administrację, w moim przykładzie chciałem podać tylko to, by ilość esencji otrzymywanych za rar danej rangi była większa, niż ilość esencji potrzebnych do naprawy każdych 10% sprzętu tej samej rangi. Takie zastosowanie esencji pomogłoby podnieść ceny rarów - potrzebne byłyby wszystkie rary, ponieważ esencji szłoby naprawdę sporo, to i ceny rarów byłyby wysokie/bardzo wysokie. Naprawiłoby to rynek, ludzie przestaliby na ceny rarów narzekać (chociaż ludzie mają to do siebie, że narzekają na wszystko ), jak również zastosowanie esencji byłoby większe i stałaby się potrzebniejsza (kolejne źródło dochodów dla małych i średnich leveli leveli). Byłbym wdzięczny za opinie i komentarze. Pozdrawiam serdecznie. PS. Za błędy i literówki przepraszam, ale godzina późna, a może raczej wczesna, więc mam nadzieję, że mi wybaczycie. _________________ |
|
25 Mar 2012, o 06:48 |
|
|
Błądzący w Tunelach
|
Czyżby pomysł ściągnięty z Diablo ? Oczywiście to dla mnie dobry pomysł.
_________________ Derek "Rename" (Vilehad) 80lvl Rycerz S1 - ON |
|
25 Mar 2012, o 10:05 |
|
|
Duma Forum!
|
no ja osobiście (to moje prywatne zdanie a nie zdanie jako przedstawiciela Ekipy) jestem zdecydowanym zwolennikiem wprowadzenia opcji psujących czy wręcz niszczących się przedmiotów - to by zdecydowanie zdynamizowały rynek rarów i to w długiej perspektywie.
Jedyną możliwością aby ceny rarów były wyższe (i żeby się trzymały) jest spowodowanie aby popyt na nie utrzymywał się na stałym, odpowiednio wysokim poziomie (pomijam pomysły z NPC ze stałymi cenami skupu czy zakaz sprzedaży rarów poniżej określonych progów). W obecnym systemie każdy rar z czasem stanie się tani lub nic nie wart - wszystko jest kwestią czasu życia serwera. Dlatego uważam, że przedmioty w tym rary powinny psuć się nieodwracalnie. Oczywiście opcja z naprawianiem jest jak najbardziej do przyjęcia bo byłby to element również upłynniający rary jednak nic by to nie zmieniło gdyby np. diabolo czy lawina nie psuły się na amen - po prostu przetapianoby na esencje rary z duszków czy z wieży - efekt byłby taki że nic by się nie zmieniło i rary nadal leciałyby w dół, choć wolniej niż obecnie. Dlatego warto połączyć pomysł z naprawianiem z niszczeniem - przedmiot możnaby naprawić określoną ilość razy, a po przekroczeniu tego limitu przedmiot po prostu się rozpada. I trzeba go zastąpić nowym. W jaki sposób byłoby określane, który przedmiot się uszkodził w walce? Po pierwsze byłaby to pochodna ilości stoczonych walk - tak jak napisał Gild - im więcej stoczonych walk tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia przedmiotu (nie bawiłbym się w % - po prostu popsuty, jego staty spadają o połowę a ryzyko zniszczenia wzrasta tym samym zdejmujemy go i naprawiamy lub odkładamy do depo do czasu naprawy). Po drugie spośród wszystkich przedmiotów, które mamy na sobie, które mają określoną minimalną ilość walk zaliczonych po każdej kolejnej walce jest losowany item, który się psuje z jakimś tam prawdopodobieństwem (nie podaje progów bo to do ustalenia, chodzi o mechanizm). Co do minusów to spotkałem się z komentarzami: ciężko wydropić niektóre rary oraz bez sensu bo ulepszone itemy będą się psuły i tym samym trzeba będzie wydawac platyne etc. Co do argumentu pierwszego to trudno z nim polemizować - ale nigdzie nie występują przedmioty niezniszczalne - są tylko częściej i rzadziej psujące się a każdy przedmiot po n-liczby napraw przestaje spełniać swoją funkcję i nadaje się do kosza. A co do ulepszeń - fakt, kolejne przedmioty trzeba by ulepszać - ale skoro ceny rarów będą wyższe a i popyt na nie będzie odpowiednio większy to łatwiej będzie je sprzedać i zarobić na kupno platyny na rynku i zakup inhibitorów do ulepszeń. Podobnie z flaszkami ulepszeń - popyt na nie będzie jeszcze większy, a tym samym będzie można na nich więcej zarabiać... To tyle z mojej strony Czekam na konstruktywną krytykę, wznoszącą się ponad argument 'ja mam cholernie trudno wydropiony rar i nie zgadzam się żeby się psuł' bo to dziecinny argument i nie mający nic wspólnego z rzeczywistością. |
|
25 Mar 2012, o 11:10 |
|
|
Uciekinier Taernijczyk
Rejestracja: 21 Lut 2012, o 16:01 Posty: 1 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
Ja raczej nie chciał bym czegoś takiego, poniewaz na niższych lv tak czy siak ciężko jest uzbierać na ekwipunek.
|
|
25 Mar 2012, o 11:18 |
|
|
Błądzący w Tunelach
|
Imo dobry pomysł, ciekawi mnie co powiedzą na to pomarańczowi,czerwoni i inni niebiescy/zieloni:D
A, nie podoba mi sie tylko, że pierścienie tej samej rangi co broń psują się po takim samym czasie (o ile dobrze zrozumialem, lol) @Edit @Up ale jakie ty rary nosisz na low lvlu? derengil?tasak?sturprang?martumal? przecież toto warte 15k góra... _________________ |
|
25 Mar 2012, o 11:21 |
|
|
Uciekinier Taernijczyk
Rejestracja: 24 Sty 2011, o 10:37 Posty: 4 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
To punkt widzenia gracza na wysokim lv, który nic nie kupuje tylko sprzedaje.
Gra rozwija się i dodawane są nowe przedmioty. To powoduje, że gracze na wysokim lv mają nowe cele gry. |
|
25 Mar 2012, o 11:24 |
|
|
Uciekinier Taernijczyk
Rejestracja: 25 Mar 2012, o 11:21 Posty: 1 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
według mnie to wogule bez sensu jak ludzie mogą to popierać przycież to w całości utrudni grę (chociaż im gra trudniejsza tym lepsza)ale gdyby to zrealizowali to co chwila by trzeba było wracać się do kowala po esencje bo coś się popsuło o 10% ja tego nie popieram...
|
|
25 Mar 2012, o 11:27 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
nie no wszystko ok tylko trzeba bylo by wymyslec tez cos takiego zeby mozna bylo przedluzyc zywotnosc eq np ladujac go esencja(jak eq jest naladowany to by wytrzymywal XX%dluzej) to juz jest wiec nie trzeba bylo by duzo robic(zmieniac) bo jednak sa rary ktore jak by sie psuly czesto to wreszcie by siegaly cen ktore sa nie mozliwe do wyobrazenia tu mowie o wenie i rarow z niego gdyz on sie respi w okreslonym czasie i drop z niego jest bardzo slaby
pomysl zeby rary sie psuly jest nawet dobry zabaczym co powiedza inni moze cos sie z tego wykluje _________________ Markko VD 122 Laraks ON Caandy Drut 79 Laraks ON Barb 140 Laraks ON Pasionat zasiadania i Oszukanista/Legalista |
|
25 Mar 2012, o 11:29 |
|
|
Współpracownik Gnarla
|
Bez sensu, ceny rarów nie wzrosną, bo high lvl sam sobie zdobędzie nowy rar w razie całkowitego zniszczenia lub sporo słabszych rarów, żeby je przetopić na esencje, byłby to tylko problem dla graczy z low lvlami. Nawet twórcy gry nie będą mieli dodatkowego zysku od high lvli, bo wystarczy pobiegać na dz, fyo, czasem pobić wenda i nie zabraknie flaszek i inhibitorów. Takie coś może byłoby jakimś rozwiązaniem jakby wprowadzić to na samym początku gry, a nie jak na serwerach są już gracze z lvlami wyższymi niż 100.
_________________ Camillus - łucznik 41lvl - s3 - 17-05-2011r zakończenie kariery Qqryq - druid 105lvl - s3 - kanclerz gildii Immortal - 20-07-2012r zakończenie kariery Camillus- druid 58lvl - uk1 - kanclerz gildii LOL Team - 11-09-2012r koniec gry |
|
25 Mar 2012, o 11:30 |
|
|
Uciekinier Taernijczyk
|
moim zdaniem to trochę nie na miejscu, gdyż mam 47lvl i raptem dropłem dopiero może ze 6 rarów i to same badziewia które teraz zalegają depo, żeby wprowadzić takowe zmiany jak opisano rary powinny wpadać znacznie częściej niż dotychczas, bo dojdzie to takiej sytuacji gdzie można zostać bez eq na które wydało się gruba kasę, wiec jestem przeciw choć jakaś zmiana by się przydała
|
|
25 Mar 2012, o 11:31 |
|
|
Strona 1 z 9 |
[ 88 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |