@Mikei
różnica w expie nie jest zbyt duża bo na zgrzytach z burzą dostaje ok 1-1,5k mniej od niego.
Drygu nie dodał, że do expa liczy się jeszcze karę za lvle (zbyt wysoki w stosunku do lvla mobka), premium oraz mnożnik expa za moby w zależności od ilości osób w drużynie
Tak czy inaczej najkorzystniej expić w drużynie w zbliżonych lvlach.
PS przykład, żeby każdy zrozumiał:
3 orki dają 10k expa bazowego.
10k jest dla 1 gracza
w przypadku większej ilości graczy w drużynie exp z orków (10k) jest mnożony raz współczynnik (przykładowo dla 5 graczy wynosi
250% bazowego). Czyli biorąc za przykład drużynę 5 osobową zabijającą 4 orki.
10k *
współczynnik dla 5 osobowej drużyny == 25k
25k jest dzielone wg. kwadratu lvlu czyli
Drużyna składa się z lvli ( 50, 30, 30, 30 30)
Kwadrat lvli = 50^2 = 2500
30 ^2 = 900
Łączna suma kwadratów lvli to 2500 + 900 + 900 + 900 + 900 = 6100
Proporcjonalnie otrzymany exp
Lvl 50 otrzymuje 2500/6100 = 40,98 % * 25k = 10245 expa
każdy z 30 lvli otrzymuje 14,76% = 3688 expa
+ liczymy bonus za premium który zwiększa odpowiednio otrzymane doświadczenie.
- kara za zbyt wysoki lvl
Zwiększając lvl któregoś z członków nie zmniejsza on expa, a jedynie zmienia proporcje pomiędzy graczami.
Biorąc 70 lvl ze sobą zamiast 50 zwiększa on proporcjonalnie exp dla siebie do 58% a reszcie zmniejsza z niecałych 15% do 10%.
Mam nadzieję,że niczego nie pomyliłem i wszystko jest jasne