Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
 Koszt wchodzenia do boju 
Autor Wiadomość
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 8 Lip 2011, o 12:27
Posty: 18
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Koszt wchodzenia do boju
Witam.

Moja propozycja:
Niech dołączanie do walki będzie obłożone kosztem połowy punktów akcji oraz niemożnością wykonania jakiejkolwiek akcji w pierwszej rundzie po dołączeniu.

Dlaczego?
Obecnie, w grupowym PvP, zbyt wielką przewagę daje technika ataku polegająca na tym, że jeden atakuje, a reszta do niego doskakuje. Jak to wygląda ze strony gracza atakowanego? Atakuje mnie np. druid, ustawiam więc obronę na uroki, wybieram odpowiednia metodę ataku i klikam zegar (bądź czas sobie sam upływa). W tym momencie do owego druida dołącza np. rycerz. I teraz nie mam już możliwości zmiany ustawień na odpowiednie dla zaistniałej sytuacji. Po prostu nie ma szans zdążyć wszystko pozmieniać. W momencie, gdy mi już czas na ustawienia dawno upłynął, do przeciwnej drużyny wciąż mogą dołączać gracze i ustawiać do woli.

Skutki PvP:
1. Jako że każdy dołączający do toczącej się już walki będzie obłożony "karą", zostanie wymuszone na graczach atakowanie zwartą formacją. A nawet jeśli ktoś dołączy później, to wiadomo, że w rundzie dołączenia nie wyrządzi nam krzywdy oraz będzie dysponował jedynie sześcioma punktami akcji do wydania JEDYNIE na obronę.
2. Niekorzystnym skutkiem będzie to, że gracze pod "ochroną przed PvP" po powrocie/dołączeniu do swojej drużyny również mieli by tą "karę". Trzeba by to rozwiązać np. przez dodanie opcji wyboru (dla graczy z ochroną) czy chce się uciekać czy zostać w grupie i walczyć.

Skutki PvE:
1. Trudniejsze stało by się bicie bossów z ucieczką na poty. Przykładowo druid po ucieczce na uzupełnienie many, zaraz po powrocie do walki nie mógłby wykonać żadnej akcji, a więc również leczyć (miałby jednie 6pa do wydania na obronę).
No ale nie o to chodzi, żeby było łatwo. Prawda?

2. Niemożliwa stała by się popularna metoda "skakania" przez grupy mobów w instancji Fyodora, polegająca na tym, że druid atakuje, a doskakuje do niego rycerz i daje ochronę na owego druida.
Osobiście uważam, że "skakanie" przez moby jest exploitem, więc taka zmiana była by zaletą.

Uzasadnienie fabularne i odniesienie do rzeczywistości.
Wiadomo; Jak ktoś atakuje zwartą formacją, to wszyscy wiedzą co mają robić, mają przygotowaną taktykę walki i jest ustalone dowództwo. Gdy atakuje bezładna masa, to jest tracony czas na próby skoordynowania walki. Również, gdy ktoś wchodzi do toczącego się już boju, musi poświęcić chwilę na rozeznanie się w sytuacji.
I właśnie to ma symulować proponowana przeze mnie zmiana w grze.


Uwagi:
Proszę o dokładne przeczytanie i przemyślenie mojej propozycji przed wypisywaniem własnych uwag.
Mile widziane będzie opisanie skutków dla gry o jakich nie pomyślałem (nie wymieniłem).
Samozwańczych "obrońców czasu administracji" proszę o darowanie sobie postów typu "są ważniejsze rzeczy do wprowadzenia".


pozdrawiam, Howkeye (s4)

_________________
Pozdrawiam, Howkeye
łucznik S4


12 Cze 2012, o 00:33
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Po przeczytaniu 1 zdania zdecydowanie przeciw. Dołączanie warzywa do walki nie ma sensu. Nic nie zrobisz na 6 PA, stojąc 330, licząc na szczęście i walkę od następnej rundy ... Dalej nawet nie czytałem.

Obczaiłem co jest dalej. Dla mnie mimo wszystko wbijanie bez połowy PA jest bez sensu, prawdopodobnie zostanie nam paść, przez co traci się sloty, a max 10 osób, czyli 5 możliwych do dołączenia przy pełnej drużynie to wcale nie jest za dużo. Nie wyobrażam sobie jak wbijam na 6 PA rycem do walki i co? blok, ochrona, 0 defa? może rozkaz, ale z czego? :| A i mierzony by się przydał. Piszesz, że brak żadnej akcji, więc tylko deff i nic więcej, nawet bloku sobie nie dam. PvP na tym właśnie polega od dawna, żeby dawać info ludziom, żeby wbijali pod koniec zegara, albo jak już przeciwnicy poklikali i wtedy często stoją bez defa, nie mogą Cię bić, więc ty walisz bez deffa itd. Dla mnie jest dobrze, nie trzeba zmieniać, tylko trzeba ogarnąć, trzymać zegar do końca i ustawiać deffa wszędzie, liczyć się z każdą możliwością :P


@mikhel - mam 3k hp, full resy, 110 ryc na bloku i padam na kombo w jednej rundzie. powiedz mi jak mam to przeżyć bez bloku ... tam jest zawsze loteria, na kogo wypadnie ten losuje karty.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


Ostatnio edytowany przez Szymdaro 12 Cze 2012, o 11:46, edytowano w sumie 3 razy



12 Cze 2012, o 00:42
Profil WWW
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Cze 2011, o 11:30
Posty: 269
Miejscowość: Hollywood
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 104 razy
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
jestem za. i tak taern jest łatwy, a taka sytuacja w pvp też parę razy mi się zdarzyła.

_________________
Moment w którym zamykasz oczy na polu walki, jest momentem, w którym już ich nie otwierasz


12 Cze 2012, o 00:42
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 8 Lip 2011, o 12:27
Posty: 18
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Szymdaro, dołączanie miało by sens gdyż od następnych rund dołączający walczył by na normalnych zasadach. "Warzywem" byłby tylko w rundzie dołączenia.
Zresztą to mogło by być nawet 8 pa dostępnych na obronę. Chodziło mi po prostu o to, aby z racji tego że dołączający nie może atakować (w rundzie dołączenia), nie miał aż 12 pa na obronę.
No i radzę przeczytać całość zanim się zabierzesz za krytykę.

_________________
Pozdrawiam, Howkeye
łucznik S4


12 Cze 2012, o 01:00
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15
Posty: 475
Miejscowość: Orzesze
Podziękowano: 24 razy
Otrzymanych podziękowań: 135 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Szymdaro - uważam że nie masz racji. Choćby z tego względu, że poza turniejowym pvp oraz walką na nowych bossach NIGDY nie zużywam na obronę więcej niż 6 PA. W związku z tym Twój tekst o liczeniu na szczęście i o tym, że przyjdzie nam paść, jest chybiony.

Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Wnioskuję, że w walce PvP wykorzystujesz możliwość wbijania się "pod koniec zegara". Ja z kolei nie przepadam za PvP i takie coś mnie bardzo irytuję. Tym bardziej gdy ktoś mnie zaatakuje, ja przygotuję sobie obronę, a za chwilę wskakuje paru kolejnych chojraków i razem mnie leją, gdy już nie mam żadnych szans.

Dodatkowo pisanie, że trzeba ustawić defa wszędzie i liczyć się z każdą możliwością, to tylko puste frazesy, bo ustawienie defa wszędzie, to byłoby wg mnie minimum 4/4/4 :)

_________________
Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133
Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember

Image
+Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1


12 Cze 2012, o 02:21
Profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Stanowczo na nie: Jak jużto powinni wymyślić zrównoważenie drużyn i pump master - za dużo wbija do jednaj liczy się jakby atakowała ich połowa lvl(suma)


12 Cze 2012, o 05:58
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2011, o 09:33
Posty: 494
Miejscowość: Kameneak
Podziękowano: 143 razy
Otrzymanych podziękowań: 106 razy
Nick w grze: Crossborn
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Atakuje Cię 5 silnych graczy ; do ciebie wbija 4 i jakie mają szansę ci czterej z 6pa?

_________________
_______
Image
Image


12 Cze 2012, o 06:19
Profil WWW
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 8 Lip 2011, o 12:27
Posty: 18
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
MaxMar napisał(a):
Atakuje Cię 5 silnych graczy ; do ciebie wbija 4 i jakie mają szansę ci czterej z 6pa?


Właśnie o to chodzi. Albo jesteś w zwartej grupie i atakujesz/bronisz się w zorganizowanej formacji albo narażasz się na chaos i dezorientację w pierwszych chwilach walki. Jest to logiczne i ma odniesienie do rzeczywistości. Zawsze zorganizowana grupa bojowa ma przewagę nad bezładnym tłumem.

_________________
Pozdrawiam, Howkeye
łucznik S4


12 Cze 2012, o 07:31
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Tak tak... latają czaszki w dobrych teamach, a kiedy chcesz z nimi zawalczysz i wołasz znajomych (teleport ułatwia sprawę), to okazuje się potem że po wejściu do walki wszyscy dostaną od meteo MO+ ataki innych przeciwników. Wiedząc jak przedstawia się sytuacja, będą atakować choćby bez deffa, by móc zabić jak najwięcej "bezbronnych".

Pomaganie w walkach innym stanie się niezwykle utrudnione. Nie mówiąc też, że bałbym się mając ~60 lv doskakiwać do wendasa mając zmniejszoną liczbę PA.

Jak już, trzeba by modyfikować pumpa, tak by brał pod uwagę dochodzących (obliczanie pumpa przy ruszeniu rundy), a także w przypadku każdego nowego gracza (załóżmy, w ciągu pierwszych 5-ciu rund). To nie rozwiąże wszystkich konfliktów, ale da większe szanse na przeżycie graczom w ekstremalnych sytuacjach. Po to właśnie pump jest, czyż nie?


12 Cze 2012, o 08:51
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 6 Cze 2011, o 17:11
Posty: 153
Podziękowano: 323 razy
Otrzymanych podziękowań: 108 razy
Nick w grze: Maerle
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Koszt wchodzenia do boju
Dawno nie słyszałem bardziej kretyńskiego pomysłu i, co z bólem przyznaję,wyjątkowo zgadzam się z Szymdaro, który jak wiadomo z wszystkim sie nie zgadza.
Zdecydowanie jestem na nie.

_________________
Gildia: Wytrawni Smakosze
Profesja: Barb [Ostlor]


12 Cze 2012, o 09:39
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 357 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron