Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq. 
Autor Wiadomość
Uczeń Simona

Rejestracja: 6 Cze 2012, o 12:43
Posty: 58
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 27 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
Tytułem wstępu.

Będąc zainspirowany rozwiązaniem z innej, już dość starej gry, jednoczesnie obserwując na pewnym etapie gry swoiste znudzenie obecnym ekwipunkiem, narastającym w raz ze zdobyciem kolejnego fragmentu tzw "end game eq", chciałbym poddać pod dyskusję pomysł wprowadzenia całkiem nowego typu wyposażenia, przedmiotów eterycznych.

Czym miałyby być przedmioty eteryczne?

Z założenia, byłyby to mocniejsze odpowiedniki obecnych przedmiotów typu rare/set/epik o ograniczonej żywotności.
Przedmioty takie nie podlegałyby przetopowi na esencję, niemozliwe by było ich expienie czy też ulepszanie, jak równiez ich naprawa po rozładowaniu - po prostu by znikały, pozostawiając po sobie inhibitor odpowiadający randze danego przedmiou.
Każdy zdropiony przez nas przedmiot eteryczny byłby na wstępie uszkodzony. Nie byłoby tego typu przedmiotów NU.
Poczatkowa naprawa takiego przedmiotu kosztowałaby 1/2 naprawy normalnego przedmiotu ( czy to w złocie czy w platynie ) i od momentu naprawienia przedmiot systematycznie, samoistnie ulegałby nieodwracalnemu procesowi " przemiany w inhibitor ".
Proces ten byłby zupełnie niezależny od intensywności eksploatacji i trwałby od tygodnia do miesiąca.
Z założenia, tym szybsze zużywanie takiego sprzetu, im jego moc większa.
Tydzień życia takiego przedmiotu odpowiadałoby zwiększonym wszystkim statystykom o 40% (obrażenia, pancerze, reski, bonusy, modyfikatory ), a 4 tygodnie - 10%.
Dodatkowo, każdy przedmiot eteryczny odpowiadający psycho/epikowi, byłby na wstępie wyexpiony od 1 do 8 lvl ( faktyczna wartość widoczna po naprawieniu, nie ma wpływu na zywotność ).
Każda broń eteryczna byłaby na wstępie ulepszona +0 do +10 w dmg ( faktyczna wartość podobnie jak w przypadku lvl psycho, widoczna po naprawie, niemająca wpływu na żywotność sprzętu ).

Jak zdobywac przedmioty eteryczne?

Wszystkie przedmioty eteryczne dropiłyby w tych samych miejscach, co ich trwałe odpowiedniki. Szansa na zdobycie takiego byłaby dokładnie taka sama jak na zdobycie zwykłego rara ( zatem szansa na zdobycie czegokolwiek byłaby koniec końców 2x większa, bez zbędnego zapychania rynku ).
W raporcie z walki, w przypadku dropu przedmiotu eterycznego byłoby to wyraźnie zaznaczone ( np zamiast jak obecnie " Tasak " byłoby " Tasak E ").
Zdropienie tego typu przedmiotu dawałoby taką samą ilość presta, jak daje narmalny przedmiot tej rangi.

Na zakończenie.
Myślę, że pomysł ten wprowadziłby do rozgrywki ciekawą alternatywe dla normalnego eq. Owszem, nie byłyby to przedmioty trwałe ( i bardzo dobrze ), zatem także prawdopodobnie i ich wartość nie byłaby zbyt wielka ( choć to trudno ocenić, zwłaszcza dla postaci turniejowych byłoby to bardzo ciekawe rozwiązanie ).
Sądzę jednak, że niektóre z takich przedmiotów stałyby się swoistymi białymi krukami, potrafiącymi zmienić obraz turniejowego pvp, czy też oro.
Choć zdaję sobie sprawę, że nie wszystkim taki pomysł przypadłby do gustu, mam jednak nadzieję, że ktoś, kiedyś, zerknie przychylnym okiem na to i może, być może... wprowadzi w życie.

_________________
"Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012


Ostatnio edytowany przez Butosh, 15 Sty 2013, o 17:33, edytowano w sumie 1 raz



15 Sty 2013, o 14:05
Profil
Zabójca Tilsai
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Paź 2011, o 22:01
Posty: 799
Podziękowano: 66 razy
Otrzymanych podziękowań: 195 razy
Nick w grze: Eld
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
za dużo się w diablo nagrałeś, za dużo pomymłane wszystko i za dużo przesadzone
nie podoba mi się i nie widzę sensu wprowadzania czegoś takiego

aha i dodaj jeszcze co to jest inhibilator

_________________
We are all the same, players in the game.


Ostatnio edytowany przez koperek 15 Sty 2013, o 22:02, edytowano w sumie 3 razy



15 Sty 2013, o 16:33
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lis 2011, o 13:23
Posty: 156
Podziękowano: 69 razy
Otrzymanych podziękowań: 29 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
ehh, dlaczego pomymłane ? dla mnie wszystko jasne jest.


Mam jednak jedno ale: szansa na taki drop powinna być mniejsza od zwykłego rara.
Dlaczego ? A dlatego, że jeśli jest to lepsze od rara to powinno być rzadsze prawda ?


Ogólnie pomysł na bardzo wielki +.


15 Sty 2013, o 16:39
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012, o 17:20
Posty: 108
Miejscowość: Dolny Śląsk
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 10 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
"Co za dużo to nie zdrowo" - Paulo Coelho

_________________
'Just look at the flowers'


15 Sty 2013, o 16:57
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 6 Cze 2012, o 12:43
Posty: 58
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 27 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
Fakt, troche się w diablo grało, ale przecież nie o to w tym chodzi.
Chodzi o fakt, że tak naprawdę w grze mamy niesamowicie mało możliwości jeśli chodzi o eq. Ten pomysł, jak i wiele, wiele innych jest jedynie dowodem na to, że gracze chcą czegoś więcej.

Owszem, tak jak napisałem, przedmioty które proponuję są lepsze od zwykłych rarów, ale co z tego jakby nie były dane raz na zawsze ( jak niestety jest z obecnym sprzętem ).
Nawet taki przykokszony epik byłby dany na max miesiąc, a przy najlepszej wersji, jedynie na tydzień... choć nie o epiki idzie, bo one lecą i tak prawie nigdy.

_________________
"Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012


15 Sty 2013, o 17:41
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2011, o 21:41
Posty: 2129
Podziękowano: 468 razy
Otrzymanych podziękowań: 593 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
Ogólnie pomysł nawet ciekawy, pozmieniałbym tylko bonusy (zmniejszył) i czas (skrócił/zostawił tylko tydzień).

_________________
Rzuff - s2 (Taern.pl)
Rzuffi - s1 (Taern.com)
Rzuff na YT: http://goo.gl/84D78E

Image


15 Sty 2013, o 18:31
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
rzuff napisał(a):
Ogólnie pomysł nawet ciekawy, pozmieniałbym tylko bonusy (zmniejszył) i czas (skrócił/zostawił tylko tydzień).

Podsumowując, po twoich poprawkach byłaby możliwość wydropienia przedmiotu eterycznego, który jest lepszy o kilka statystyk i istniałby tylko tydzień.
Wtedy nie opłacałoby się wydawać 600k lub 90 platyny (w przypadku rarów z szatana), by go ponosić przez tak krótki czas.


15 Sty 2013, o 18:45
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 4171
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
wystarczy parametr czasu zastąpić paramterem 'zużycie' lub 'eksploatacja' - wtedy to gracz sam decyduje na kim i kiedy chce zużywać swój cenny przedmiot...

ogólnie jestem wielkim entuzjastą sprzętu, który się zużywa (i gorąco takie pomysły będę popierał jeśli chodzi o koncepcje, bo jeśli chodzi o parametry to wymaga uważnej analizy).


15 Sty 2013, o 19:16

Podziękowali: Pirek (15 Sty 2013, o 20:21)
Profil
Uczeń Heremona

Rejestracja: 9 Lut 2011, o 18:04
Posty: 466
Miejscowość: płock
Podziękowano: 41 razy
Otrzymanych podziękowań: 93 razy
Nick w grze: ShortBow
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
Cytuj:
Tydzień życia takiego przedmiotu odpowiadałoby zwiększonym wszystkim statystykom o 40% (obrażenia, pancerze, reski, bonusy, modyfikatory ), a 4 tygodnie - 10%.

Każda broń eteryczna byłaby na wstępie ulepszona +0 do +10 w dmg ( faktyczna wartość podobnie jak w przypadku lvl psycho, widoczna po naprawie, niemająca wpływu na żywotność sprzętu ).


Z racji tego - nie.

Sam pomysl ciekawy choc parametr czasowy zastapic paskiem zuzycia jak masz w przypadku psycho / epikow. Czemu? czasem moze zdarzyc sie nieoczekiwana przerwa a wtedy lipton.Statystyki tez nie moga byc przesadzone bo wtedy z ludzi robimy mutanty.
I takie rzeczy widzialbym bardziej jako Crafting a drop z bossow ograniczyc do unikalnych skladnikow.

(tak wiem ze zaraz bedzie ze pomysl z innej gry ale coz, sprawdzone pomysly sa najlepsze nie ? :]~ tez spedzilem lata w d... ;))

Problem w tym ze taern takowego craftingu niestety nie ma.

@HM

Blah ubiegles mnie,

tak swoja droga pozwol ze zapytam ale czy myslicie nad rozwinieciem craftingu w taernie ? Pytam gdyz daloby to wieksze pole manewru jesli chodzi o pomysly takie jak ten.

_________________
*Shortbow* - 119 - s3 - DELETED (Assassins of Kings 4 ever)

(In)famous asian women lover from s3.


15 Sty 2013, o 19:23
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Przedmioty Eteryczne - alternatywa eq.
Pomysł fajny na tego typu odpowiedniki normalnych rarów/setów/psycho/epików. Pozwoliłoby to graczom mieć eq na specjalne okazje =)

Trochę więcej statów niż normalnie / większy bonus. Nie wiem czy razem nie będzie tego za dużo jeśli mowa o psycho/epikach. Normalne rary/sety niech mają więcej ptk, a przedmioty z bonusami większy bonus. Na pewno nie 40%, bo to byłaby masakra. Powiedzmy 20% ptk czy resów to sporo - przy itemach mających 50+ pkt to dodatkowe 10 ptk. Dla psycho/epików dodatkowe 3-8% i oczywiście losowy poziom. Dokładne bonusy już pozostawiamy specom.

Odwrotnie niż Ty sądzę, żeby taki przedmiot jeśli już ma znikać miał od razu losowo więcej statystyk lub losowo większy bonus i poziom, co będzie widoczne po zdropieniu, a nie po naprawieniu. Może okazać się, że wydropię coś, co już mam powiedzmy na poziomie 7, a zauważę dopiero po naprawie, że nowy item ma poziom 1 i powiedzmy +3% dodatkowego bonusu, wtedy nie opłaca mi się go nawet zakładać. Może być odwrotnie - gdy mam item na 1, wydropię taki z poziomem 8 i +8%, wtedy jest mega różnica :)

Moim zdaniem lepiej wiedzieć co się ma niż grać w ciemno - wtedy kwitłby handel takimi przedmiotami. Mając oba skogany na 7 poziomie nie potrzebuję zamiennika znikającego - powiedzmy skogana na 5lv + 4% - czyli z takim samym bonusem. Wtedy można go śmiało sprzedać, zainteresowany nie mający tak wysoko albo wcale danego psycho może go używać sporadycznie gdy będzie taka potrzeba. Kupowanie psycho o nieznanym poziomie i bonusie wiązać będzie się z ryzykiem, iż nic nie zyskamy. Wtedy albo znajdą się tacy, którzy lubią ryzyko, są zdesperowani i kupią, albo nikt nie będzie chciał takich przedmiotów kupować.


Zgadzam się, że nie trzeba by wymyślać całkiem nowości, ale dodać sam typ przedmiotu. Tak jak proponujesz literka "E" w nazwie, jakiś inny kolorek.

I nie ustawiałbym od razu ulepszenia - dajmy się graczom bawić :) Niech przedmioty ulepszają się tak samo jak ich normalne odpowiedniki. Gdy wydropimy przedmiot +0 może okazać się, że nasz na powiedzmy +8 ma tyle samo statów co odpowiednik eteryczny mający te 8 ptk więcej, ale ulepszony na 0. Wtedy znów nie opłaca się z tym nic robić, tylko sprzedać w sklepie (jeśli trzymamy się twojej wersji o informacji dopiero po naprawie o poziomie ulepszenia).

Oczywiście gdy widoczny jest bonus na przedmiocie uszkodzonym to można go sprzedać komuś innemu albo naprawić, ulepszyć na +8 jak poprzedni i mieć 8 ptk więcej :)

I jak pisali poprzednicy - nie czas, a zużycie podobnie jak obecnie u psycho/epików.



W skrócie - pomysł +, nowy typ +, koszt+, bonusy +/-, trwałość -, ulepszanie -, widoczność -.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


15 Sty 2013, o 21:19
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 461 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron