Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 [IDEA] Koszt umiejętności 
Autor Wiadomość
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2010, o 19:16
Posty: 249
Miejscowość: Pomorze
Podziękowano: 7 razy
Otrzymanych podziękowań: 46 razy
Odpowiedz z cytatem
Post [IDEA] Koszt umiejętności
Hallo.
Nie było mnie chwilę. Pogościłam się w innych grach, projektach i po powrocie jest kilka rzeczy których niewygoda mnie uderzyła.
Chciałabym się skupić na bardzo ważnej kwestii. Niedogodności, która każdego spotkała wiele razy.
Wow, bijemy bossa! 15 runda, wszyscy na wyczerpaniu, każdy walczy ostatkami sił!
Ustawiamy dwa ataki, wchodzi jeden- na kolejny zabrakło many/ kondycji... I stoimy jak głupki z 5 5 2 czekając na regeneracje. :P


Co chciałabym zmienić:
- Czar, atak na który nie wystarczy many/kondycji nie jest wykonywany.
Dzisiaj wygląda to tak, że jeśli mamy 50 many, czar kosztuje 60- zabierane nam jest te wartościowe 50 many.
- Opis kosztów czarów i ataków jest podany wyłącznie przy opisie umiejętności.
Bardziej czytelne byłoby dodatkowe umieszczenie kosztów na obrazkach:
http://screenshooter.net/3359791/lvgsopk
Dodatkowo mając mało many/kondycji od razy zobaczymy na co możemy sobie pozwolić.

_________________
Marzena, cześć.


17 Sty 2013, o 17:03
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Lis 2010, o 01:32
Posty: 4230
Miejscowość: Cagliharmon
Podziękowano: 107 razy
Otrzymanych podziękowań: 303 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Hej Tene, wracasz, czy jeszcze się zastanawiasz? :P

Co do pomysłu, to sama kiedyś nad tym myślałam, ale doszłam do wniosku, że jest to dobre utrudnienie dla mniej ogarniętych graczy, ale zobaczę, co inni o tym myślą :P


17 Sty 2013, o 17:42
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2010, o 19:16
Posty: 249
Miejscowość: Pomorze
Podziękowano: 7 razy
Otrzymanych podziękowań: 46 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Widzę nawet, że będziemy grać na jednym serwerze. : P

Spodziewam się reakcji "po co jeszcze bardziej ogłupiać graczy i ułatwiać im gre", ale to raczej przyda się wszystkim.

_________________
Marzena, cześć.


17 Sty 2013, o 18:11
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Gra powinna promować myślenie. W przypadku tego pomysłu bardziej opłacalne będzie bezmyślne klikanie "a co tam, kondy nie będzie... nic nie stracę".
Może jeszcze automatyczne przerzucenie PA na obronę, kiedy umiejętność nie zadziała? Brak animacji w takim przypadku, by nikt nie odkrył że dany gracz nie ogarnia? Wolę wiedzieć, czy potencjalny sojusznik umie grać, czy znowu mam do czynienia z dwunastolatkiem, któremu trzeba tłumaczyć najprostsze rzeczy.


17 Sty 2013, o 18:15
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2010, o 19:16
Posty: 249
Miejscowość: Pomorze
Podziękowano: 7 razy
Otrzymanych podziękowań: 46 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Kyth, ale tak jest teraz.
"a, walnę szpilę. Może starczy many"

Po wprowadzeniu tego co zaproponowałam gracz miałby większe pole popisu do opracowania strategii.

_________________
Marzena, cześć.


17 Sty 2013, o 18:18
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Strategię opracowuje się przed walką. Taktyka to reagowanie w danej sytuacji. W tym przypadku, byłoby to ułatwienie taktyczne (jakiej umiejętności użyć, skoro jest mało many).
To w ramach sprostowania, warto prawidłowo rozumieć te pojęcia. Nie bez powodu mówi się o gotowych taktykach pod np. ctrl +1.

Wcale nie ułatwiłoby to taktyki. Błędem jest w ogóle próba rzucenia szpili, gdy brakuje many. Nawet w przypadku Twojego pomysłu, bezsensownie traci się PA dane w szpile.
Twoja propozycja ułatwi grę tym, którzy robią błędy; mianowicie nawet jak podejmą złą decyzję (bo nie potrafią grać), to straty są mniejsze.
Akurat odpowiednia taktyka ma głównie znaczenie w PvP, gdzie prawidłowo rozdane PA są bardzo ważne. PvP to i tak kwestia fuksa; nie sprawiajmy, by umiejętności gracza miały coraz mniejsze znaczenia.


17 Sty 2013, o 18:27

Podziękowali: Tenerissa (17 Sty 2013, o 18:33)
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 28 Maj 2012, o 21:23
Posty: 12
Podziękowano: 6 razy
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Pomysl mi sie nie podoba gdyz jako sheed w pvp z fizolem jak ten drugi ma malo kondy i ma kolanko to wlasnie licze na to zeby zuzyl ostatnia kropelke kondy klaniajac mi sie

_________________
Bzyczku 75 sheed :D s1
Gildia:Valhalla


17 Sty 2013, o 18:33
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 6 Cze 2012, o 12:43
Posty: 58
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 27 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Ogólnie, grając może nie aż tak długo, dokładnie wiem ile który z moich skilów pobiera many/kondy. Tu przy większym ograniu nie ma niespodzianek. Jedyne co może zaskoczyć, to niespodziewane zwiększenie zużycia podczas rundy ( dostajemy zatrucie, shed zje mane/kondę ), ale to raczej ciekawa niespodzianka i planując jakieś ataki trzeba brać to także pod uwagę. Moim zdaniem w tej materii nie ma sensu nic zmieniać.

_________________
"Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012


17 Sty 2013, o 18:34
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2010, o 19:16
Posty: 249
Miejscowość: Pomorze
Podziękowano: 7 razy
Otrzymanych podziękowań: 46 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Kyth, powiem Ci coś w tajemnicy.
Kiedyś, bardzo dawno temu.... proponowałam wiele różnych rzeczy.
Zawsze spotykałam się z odmową i najczęściej byłą ona argumentowana podobnie do Twojej- uproszczając- "nie ogłupiajmy graczy".
Przykrą sprawą jest to że ostatecznie te rzeczy zostały wprowadzone do gry, wymagało to jedynie czasu.

Zaznaczenie kosztów many/kondycji ma ułatwić, fakt.
Jestem starym graczem, myślę nawet, że nie najgorszym- potrafię przetrwać wiele walk... I nie zmienia to faktu, że... przydałoby mi się to, a co najważniejsze- przydałoby się to POCZĄTKUJĄCYM graczom.

Inną sprawą są skille które zmieniają nam poziom zużycia many... I wtedy przydatny byłby wskaźnik kosztu kolejnego ataku w oknie walki

_________________
Marzena, cześć.


17 Sty 2013, o 18:39
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Koszt umiejętności
Może i racja - pamiętam wypowiedź dryga, że taktyki są możliwe od 8 poziomu, gdyż gracz powinien nauczyć się ogarniać klikanie. Wraz z wystartowaniem serverów obcojęzycznych, taktyki są możliwe od 1 lv...

Zgodziłbym się co do zaznaczenia zużycia kondycji/many na umiejętności, o ile będzie to dobrze wyglądało. Lecz nadal powinno się tracić kondycje/manę w przypadku błędu; wystarczającym ułatwieniem byłoby możliwość sprawdzenia zużycia. Jak ktoś klika i nawet na to nie spojrzy, niech "cierpi".


17 Sty 2013, o 18:44
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 322 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron