Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala 

Jak podoba Ci sie ten pomysł?
Całkiem fajny pomysł, powinni to wprowadzić. 34%  34%  [ 12 ]
Pomysł fajny, ale potrzeba w nim kilku modyfikacji. 31%  31%  [ 11 ]
Pomysł mi się nie podoba, nie ma w nim nic interesującego jak dla mnie 23%  23%  [ 8 ]
Jest kilka fajnych rzeczy, ale jak na razie jestem na nie 11%  11%  [ 4 ]
Razem głosów : 35

 Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala 
Autor Wiadomość
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Witam, w temacie: viewtopic.php?f=121&t=20696&start=190

Moją uwagę zwrócił post użytkownika Boogiboy, który pozwolę sobie zacytować:


Boogiboy napisał(a):
Mój pomysł polega na łączeniu rarów np 3 wrzucamy do skrzyni u Npca klikamy losowanie i wychodzi nam 1 rar z losowymi statami z tych 3 rarów i kształtem z jednym z nich . Rary tylko na tym samym poziomie czyli IX z IX.

Staty z rarów byłyby dzielone na 3 więc np mamy staty w jednym raru 10 moc 10 wiedza 100hp są sumowane i dzielone na 3 wiec jak włożymy 3 takie same rary możemy wyciągnąć niezmieniony albo mający 30 mocy czy 20 wiedzy i 100 hp lub 300 hp i tak dalej . Odporności też były by dzielone na 3 .
Wkładając trzy różne kształty z różnymi wymaganiami zostanie nam wymaganie tego rara który ma najwyższe wymagania .W przypadku różnych wymagań np moc sila wiedza wszystke przechodzą na nowy rar

Dam przykład z fiskorami jak by to wygladalo jak są 2x odp i siła oraz zerka.
Wkładamy 3 fiskory które mają staty 9 sily 9 zerki odp na zimno 20 odp na uroki 20 każdy będzie podzielony tak 6 sily 6 zerki i 3 zerki i sily odp 13 na zimno 13 na uroki i po 7 zimno uroki po losowaniu każda 1 część z rara jest łączona i się uzyskuje np 18 siły odp 39 zimno punkty statów się nie zmieniają . W tym przypadku uzyskaliśmy 39 odp na zimno system powinien to automatycznie wyrównać do 40 odp ponieważ wkładaliśmy 3 takie same rary więc statystycznie musi być taki sam. Wymagania się nie zmieniają przechodzi najwyższy lvl czyli 27 i zostaje 40 sily .
Oczywiście możemy różne rary władać tylko ranga musi się zgadzać .
Taka operacja powinna być płatna zlotem lub platyną mi się widzi płatność zależna od rangi przedmiotu tak że X była by płatna 50 platy


I w zasadzie chodzi o fragment zaznaczony na żółto.
Uważam, że jest to bardzo ciekawy pomysł, zasługujący na rozwinięcie co niniejszym czynię:

Stapianie odbywałoby się tylko i wyłącznie u kowala Woberga ( w końcu to kowal, więc potrafi łączyć różne metale ze sobą)
Łączyć będzie można ze sobą tylko i wyłącznie rary (bez względu na ich rangę), przy czym:
1. Połączyć można ze sobą dwa lub trzy rary
2. Szansa na skuteczne połączenie będzie %
3. Aby utworzony rar był NU, WSZYSTKIE stapiane rary muszą być NU, uszkodzone rary po stopieniu zmienią się w uszkodzony rar. Przypisanych rzeczy nie będzie można przetopić


AD1: "Połączyć można ze sobą dwa lub trzy rary"
Połączyć będzie można ze sobą dowolny rar, także ten z setów, niezależnie od ich rangi.
Epików nie będzie można w jakikolwiek sposób stopić ani łączyć!
Nie będzie żadnych ograniczeń co do ich rodzaju, będzie więc można stopić ze sobą np. 3 hełmy, lub trzy miecze, przy czym:
- w wypadku stapiania broni, każdy egzemplarz musi mieć taki sam rodzaj obrażeń (kłute, sieczne, obuchowe)
- Jeśli co najmniej jedna z broni rarowych użytych do przetopu jest dwuręczna, to gotowy, przetopiony rar również będzie bronią dwuręczną


AD2. "Szansa na skuteczne połączenie będzie %"
W końcu świat Taernu jest rządzony przez procenty (ekipa nie istnieje, to kolejna teoria spiskowa :D )

Aby nie było zbyt łatwo, % udanego stopienia rarów i pozyskania nowych właściwości będzie zależał od :

- ilości ( stopienie 2 rarów będzie miało większą szansę powodzenia niż 3)
- ilości dodanej esencji (moim zdaniem eski powinno iść naprawdę duuuużo, proponuję maksymalny próg 20 sztuk esencji)
- rangi użytych rarów (im większa ranga tym trudniej stopić)
Do przetopu będą wymagane jeszcze inhibitory- jeden inhibitor za jeden rar (poziom inhibitora będzie odpowiedni dla rara, tak jak jest teraz)

Docelowo, moim zdaniem powinno to wyglądać tak:
- dla dwóch rarów X rangi, 20 esek - 20%
- dla dwóch rarów V rangi, 20 esek - 60%
- dla trzech rarów X rangi, 20 esek - 10%
- dla trzech rarów V angi, 20 esek - 50%

Nie wiem czy jest sens rozpisywania całości, tu musieliby już wkroczyć inżynierowie, aby te % nie były zbyt małe, jak i zbyt wysokie.

To co by wyszło nam po takim udanym przetopieniu, również byłoby losowane (w sensie jaka część ekwipunku nam wyszła)
- dla dwóch różnych rarów byłoby to 50% (dla np pierścienia i broni, hełmu i naszyjnika, etc), dla dwóch takich samych - wiadomo co by wyszło (dwa pasy = pas, dwie tarcze = tarcza, etc)
- dla trzech różnych rarów byłoby to 0,33(3) dla każdego rodzaju, w wypadku dublowania jakiejś części to na tę część byłoby 66,66(6)


Otrzymywane statystyki
Stopienie rarów sumowałoby ich statystyki i przypisywało je do jednego przedmiotu, przy czym:
- jeden przetopiony przedmiot mógłby mieć maksymalnie 80 punktów odporności (woda,lód,energia,uroki), reszta punktów jesli by była, przepadałaby
- odporności na obrażenia fizyczne byłyby sumowane i:
a) w wypadku topienia 2 rarów dzielone na 1.5
b) w wypadku topienia 3 rarów dzielone na 2
- w wypadku obrażeń broni, stosowano by tę samą zasadę jak przy przeliczaniu odporności na obrażenia fizyczne
- reszta bonusów do statystyk (hp,kond itd) sumowała by się normalnie


Ograniczenia:
Ograniczenia po przetopie, zarówno te lvl jak i umiejętnosciowe byłyby zachowane w sumie, to znaczy:

rar 1 - wymagany 40 lvl, 25 mocy,30 siły,
rar 2 - wymagany 36 lvl, 20 mocy,10 siły

Po stopieniu wyszedł by rar, na minimalny poziom 40, wymagający minimum 30 siły i minimum 25 mocy

Stapianie setów:
Stapianie setów odbywałoby się tak jak zwykłych rarów, przy czym jeden wytop mógłby zachować maksymalnie dwie cechy setowe.
Kwestią do dyskusji jest czy set np rycerza mógłby być stopiony i uzywany z setem np MO, moim zdaniem nie, ale jak juz napisałem, sprawa do dyskusji.

Stapianie psychorarów:
Psychorary można było by stapiać z innymi rarami/rarami setowymi, jednak STOPIENIE Z INNYM PSYCHORAREM BYŁOBY NIEMOŻLIWE
Stopiony psychorar pobierałaby esencję za swoje działanie i dodatkowo esencje za stopienie.

Ładowanie
Stopione rary pobierałyby esencje tak jak psychorary/epiki i tak samo byłyby ładowane
Poziom Wytopu w celu ładowania oraz ulepszania byłby liczony dla największego uzytego rara (dwa rary VI i rar IX to ranga wytopu = IX)
W związku z tym że rar po przetopie byłby osłabiony, maksymalny stopień jego ulepszenia mógłby wynieś 6 punktów (maksymalna ilosc ulepszenia tez jest moim zdaniem do dyskusji)


Co to ma wspólnego z rynkiem rarów?

Ceny pójdą w górę z dwóch powodów: Będzie potrzeba esencji do przetopu, oraz dużo rarów będzie sie niszczyło przy nieudanym przetopie, więc cena powinna byc stabilna.


Jeśli ktoś miałby jakiś pytania/coś byłoby nie jasne: Proszę pytać śmiało. Wszelkie uwagi, zarówno te pozytywne jak i negatywne mile widziane, o ile to konstruktywna krytyka.
Proszę o nie umieszczanie postów w stylu: "podoba mi się", "nie podoba mi się" do tego jest ankieta.
Spam będzie zgłaszany do moderatorów, nie nabijamy postów tylko dyskutujemy o wadach i zaletach pomysłu.

Enjoy!


23 Maj 2013, o 21:35

Podziękowali: 3 Boogiboy (24 Maj 2013, o 11:59), Light (25 Maj 2013, o 00:52), Monia Bitn (23 Maj 2013, o 21:47)
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2013, o 17:22
Posty: 35
Miejscowość: Gdańsk
Podziękowano: 25 razy
Otrzymanych podziękowań: 13 razy
Nick w grze: Anezja
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Całkiem dobry pomysł. Fajnie bybyło gdyby to weszło w życie :D


23 Maj 2013, o 21:46
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
No, nie rób se jaj. Wtedy początkujący gracz nie miałby żadnych szans z kimś, kogo stać by spalać sobie dowolną ilość khalamów - wystarczy kwestia czasu. Balans PvE również nie jest przygotowany do tego, by gracze mieli nawet 12*20*2 = 480 (?) statów więcej.


23 Maj 2013, o 21:53
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Kyth Moire napisał(a):
No, nie rób se jaj. Wtedy początkujący gracz nie miałby żadnych szans z kimś, kogo stać by spalać sobie dowolną ilość khalamów - wystarczy kwestia czasu. Balans PvE również nie jest przygotowany do tego, by gracze mieli nawet 12*20*2 = 480 (?) statów więcej.


Ja rozumiem że to dużo pracy i nie tylko właśnie przy samym "środku" tego pomysłu, ale też przy balansie PvE, bo trzeba podkoksić wszystkie mobki. Nie rozumiem tylko o co Ci chodzi z tymi "początkowymi graczami". Przecież każdy początkowy gracz i tak ma przekichane, bo albo nie ogarnia, albo go kosi jakiś midlvl bo mu się nudzi, albo jeszcze coś innego. Ale zrobić wytopione rary na 30 lvl jest prościej niz na 80 poziom. Niższa ranga rarów = o wiele większa szansa na stworzenie czegoś takiego, większa nqawet ponad 2 razy


23 Maj 2013, o 22:06
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 21 Maj 2013, o 16:51
Posty: 7
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 2 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Pomysł mi się podoba lecz i tak bym z tego nie korzystał bo wredne bossy i administracja mnie nie lubią i nic nie dropię ... :oops:


23 Maj 2013, o 22:44
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Cze 2011, o 21:51
Posty: 41
Podziękowano: 30 razy
Otrzymanych podziękowań: 45 razy
Nick w grze: Spopielona
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Problem leży w tym, ze to te h-lvle w większości dropia te lowlvlowe rary. Potem albo nie maja co z nimi robić, albo zakładają nową postać i w nią wszystko ładują. Taka opcja dałabym im mozliwość w tani sposób stworzenia łączonego low-lvlowego rara silniejszego niz h-lvlowe. No chyba, że możliwość łączenia zablokować do jednego razu.

Po za tym może zamiast sumować statystyki może zwyczajnie dać szanse na to, że rary wymienia się jedną ze statystyk?
Ułatwiłoby to trochę życie fizolom jakby mieli szanse na wbudowanie wiedzy w swoje itemy.

A tak po za tym to dla mnie pomysł brzmi jak coś co można rozwinąć w interesujący system, aczkolwiek wymaga nakładu pracy i dyskusji czy taern jest w stanie coś takiego przetrwać z zachowanym balansem


23 Maj 2013, o 22:53
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Sty 2013, o 14:47
Posty: 119
Podziękowano: 23 razy
Otrzymanych podziękowań: 11 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Dlatego lubię dawać pomysły nawet takie niedopracowanie ponieważ są osoby które potrafią rozwiną pomysł i go ulepszyć tak jak to zrobił Torkil wielkie DZ dla Ciebie mi się podoba jestem za .
Choć niewidzi mi się że po przetopieniu bede musiał go ladować eska wole zwiększyć koszt przetppu żeby nietrzeba było go ładować .
Przepraszam jeżeli podchodzi to za spam

_________________
VD 120 +

Czegoś nie potrafisz to rób to częściej i więcej żeby przełamywać progi w codziennym Życiu


24 Maj 2013, o 10:19
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Boogiboy napisał(a):
Dlatego lubię dawać pomysły nawet takie niedopracowanie ponieważ są osoby które potrafią rozwiną pomysł i go ulepszyć tak jak to zrobił Torkil wielkie DZ dla Ciebie mi się podoba jestem za .
Choć niewidzi mi się że po przetopieniu bede musiał go ladować eska wole zwiększyć koszt przetppu żeby nietrzeba było go ładować .
Przepraszam jeżeli podchodzi to za spam


Całą przyjemność po mojej stronie :D
Właśnie chodziło o mi dyskusję za pomocą między innymi takich postów jak Twój. Twoim zdaniem ładowanie przedmiotu byłoby niepotrzebne. Natomiast według mnie, nie dosyć że esencja byłaby pożądanym produktem z rarów co prowadziłoby do wzrostu jej ceny i większej ilości przetapianych rarów :arrow: podniesienia ich wartości, to również powodowałaby że nawet koksy nie biegały by cały czas w full zmienionym ekwipunku, bo nie mieliby na to aż tyle esencji.


Kasiek napisał(a):
Problem leży w tym, ze to te h-lvle w większości dropia te lowlvlowe rary. Potem albo nie maja co z nimi robić, albo zakładają nową postać i w nią wszystko ładują. Taka opcja dałabym im mozliwość w tani sposób stworzenia łączonego low-lvlowego rara silniejszego niz h-lvlowe. No chyba, że możliwość łączenia zablokować do jednego razu.


Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym jednym razem, mogłabyś jakoś to obszerniej mi wytłumaczyć? Na swoim przykładzie nie zauważyłem też abym miał problemy z dropieniem potrzebnych mi rarów, jedynie z setami mam problem (na epik nawet nie liczę). Jednak dziś rano wpadłem na pomysł jak dać mały "bonus" dla low lvl, napisze o tym na koniec postu.

Kasiek napisał(a):
Po za tym może zamiast sumować statystyki może zwyczajnie dać szanse na to, że rary wymienia się jedną ze statystyk?
Ułatwiłoby to trochę życie fizolom jakby mieli szanse na wbudowanie wiedzy w swoje itemy.


To też jest ciekawy sposób który pozwoliłby zwiększyć w jeszcze większym stopniu losowość, co moim zdaniem jest jak najbardziej pożądane gdyż żeby zrobić sobie "rara marzeń" trzeba będzie naprawdę się postarać lub mieć farta (lub to i to).
Co do wbudowania wiedzy w rar, przecież nic nie stoi na przeszkodzie by połączyć ze sobą np dwa markhany co da swoistego "kopa" do wiedzy przy jednoczesnym posiadaniu resów. (wiem że to ie najlepszy przykład, ale na szybko nic nie znajdę innego)




A teraz na koniec "bonus" dla low lvl + przemyślenia na temat odporności (uroki,ogień, zimno,energia)
Można byłoby stworzyć przedmiot - np w formie flaszy, która byłaby dropem z określonego bosa. Taki drop byłby losowany oddzielnie niż rary, przy czym w wypadku osiągnięcia przez gracza poziomu w którym obniża się drop, szansa na jego spadnięcie zmniejszała by się drastycznie z bazowych 3% do jakichś 0,1%.
Flasza ta, miałaby określoną rangę i byłaby niezbędną do dokonania stopu rarów (o randze równej lub mniejszej)
Tym sposobem mid i high levelom byłoby bardzo ciężko zalać rynek stopionymi rarami dla swoich nupków.
Zaś co do odporności: można byłoby znów wprowadzić drop z bosów/czempionów w formie np ich serca, które dodane do procesu przetopu sprawiałoby, że dana odporność byłaby faworyzowana w procesie naliczania statystyk odporności dla nowo powstałego rara.
Np. dwa łączone caratrisy i serce ducha ognia (oraz esencja i inhibitor) powodowałyby że otrzymany rar miałby 80 odporności na ogień (możliwa graniczna wartość). W przypadku niedodania takiego przedmiotu wartości byłyby ściśle losowe i taki nowo powstały "caratris" mógłby mieć odporności (27 uroki, 15ogień, 19 energia i 19 zimno)


24 Maj 2013, o 17:58
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2011, o 08:35
Posty: 263
Podziękowano: 37 razy
Otrzymanych podziękowań: 50 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Pomysł świetny, ale granica do której dany rar można polepszyć. Jeśli pomysł przejdzie, trzeba będzie wielu testów by zachować równowagę. Jeśli granica będzie zbyt niska, nie będzie opłacalne przetapianie rarów. Gdy akurat będzie zbyt wysoka, wybuchną afery tak jak z psycho na low-levelach.


24 Maj 2013, o 18:05
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Cze 2011, o 21:51
Posty: 41
Podziękowano: 30 razy
Otrzymanych podziękowań: 45 razy
Nick w grze: Spopielona
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak uzdrowić rynek rarów, czyli stapianie u kowala
Do jednego razu czyli jeżeli przetopisz 2 rary w jeden, to tego przetopionego już nie możesz przetapiać z innymi.

Ten item konieczny do przetapiania może by i coś dał, tylko nie wiem czy połączona szansa 3% na dropnięcie 3 itemow nie wypada dobijająco ;)
Najprawdopodobniej h-lvle miałyby rary, a low sprzedawały te flaszki, co być może jest jakims rozwiązaniem na wzbogacenie low-lvli, a za tym na podrożenie rarów.

Wracając do wersji sumowania statystyk, albo wgl ich nie sumować a tylko wymieniać albo sumować i dawać powiedzmy 60% tych statystyk jak dla mnie(ew % zależny od rangi). na low-lvlowych rarach może i tego nie będzie odczuć, ale na h-lvlowych dodawanie wprost zakończyłoby się itemami potężniejszymi od epików.


25 Maj 2013, o 00:05
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 178 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron