Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Craft czyli droga kowala do perfekcji 
Autor Wiadomość
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 Sie 2010, o 09:08
Posty: 183
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Craft czyli droga kowala do perfekcji
Witam wszystkich.

Dawno już nie udzielałem się tutaj, ale po wielu bojach w różnych MMO powróciłem do Taerna. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, może nie powala oryginalnością i jest zaczerpnięty z innych wzorców, być może przewijały się podobne na tym forum za co z góry przepraszam ale po kilku latach przerwy, wertowanie forum w poszukiwaniu mogło by mi zając kilka kolejnych lat. :)

Do rzeczy zatem, mój zamysł mógłby być taka alternatywą dla podklas, które jakoś nie mogą dojść do skutku, mógłby być także sposobem na zarobek i zabicie nudy a także lepsze wykorzystanie nie używanych rarów, bo jak wiadomo nie ma rynku wtórnego ani nawet nie można tych rarów przerzucić na drugą postać na tym samym koncie. To co mi przyszło do głowy to crafting czyli ogólnie rzecz biorąc coś co już w małym stopniu w tej grze funkcjonuje bo możemy tworzyć flasze czy inhibitory. Zanim głębiej opisze jak by to miało funkcjonować, napisze kilka słów wprowadzenia

Mianowicie jak wiadomo bronie i zbroje w grze można podzielić na dwie zasadnicze grupy:

-zwykłe, które można kupic u npc lub lecą z normalnych mobów ( nie powalają one statystykami a często maja przypadkowe i nieprzydatne) oraz,

-rary, sety, epiki, które często przy ogromnym szczęściu zdobywamy z bossów lub championów, co powoduje windowanie wysokich cen w platynie (piszę w oparciu o ceny z s5)

Wyposażanie wygląda tak, że na niskich poziomach gracze jeszcze noszą przypadkowe zbroje zdobyte lub kupione u npc, ale wraz z poziomem kupują lub zdobywają platynę i biegają w samych rarach co jest zrozumiałe, gdyż są o niebo lepsze od złomu kupionego u kowala itp.

Pomyślałem sobie, że sety można by z powodzeniem craftować czyli tworzyć, oczywiście żeby to nie było takie proste, trzeba było by najpierw zdobyć odpowiedni poziom, zrobić nie łatwe zadanie no i przede wszystkim podnosić poziom swoich umiejętności, zanim osiągniemy cel i zaczniemy produkować dany item. Wymyśliłem też taki podział:

Klasy magiczne czyli MO, VD i DR robiły by tylko itemy dla tej klasy a klasy fizoli dla swoich. Każdy gracz po wykonaniu questa na craftera mógłby wybrać tylko jedną drogę z tym związaną, czyli produkować zbroje, bronie, biżuterie lub zajmować się rozkładaniem rarów i pozyskiwaniem materiałów potrzebnych do złożenia itemu innemu crafterowi. Żeby to utrudnić, początkujący „kowal” musiał by podnosić poziom swoich umiejętności a więc ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, czyli z powodzeniem lub nie rozbijać, zdobywać lub składać proste rzeczy expiąc swoją umiejętność. Wyglądało by to np. tak: przydzielić poziom danego rzemiosła do rangi itemu. Czyli jeśli ranga itemu ma poziom IV to rzemieślnik musiał by zdobyć poziom średni swojej dziedziny, żeby podnosić ten poziom musiałby „n” razy z powodzeniem wykonać jakiś podstawowy składnik danej rzeczy. Przykład:
Gracz chce zrobić kulossy reffa, żeby taką rzecz wykonać musiałby podnosić poziom rzemiosła do poziomu średniego, czyli wyprodukować ileś raz z powodzeniem jakąś część składową tego itemu, zdobywając przy tym materiały od gracza, który zajmuje się pozyskiwaniem. Idąc dalej w drop można by wprowadzić receptury, które po rejestracji jako umiejętność pozwalała by na produkcje danego itemu. Bardziej obrazowo?

receptura+poziom rzemiosła+materiały=item z danego setu


Jakie korzyści z tego płyną? Ano takie, że była by troszkę większa szansa na zdobycie lepszej zbroi, możliwość zarobku a także kolejna droga współpracy w gildii. Żeby władze gry też coś tego miały, można by za drobną platynę wprowadzić certyfikaty, które trzeba było by zdobyć po podniesieniu poziomu rzemiosła.


To chyba na tyle, pomysł może banalny ale myślę że warty opisania. Graczom, którzy chcą to ocenić bez podania argumentów za lub przeciw, pragnę podziękować bo pisanie tekstów typu: to jest bez sensu, głupie nie wnosi nic do tematu rozmowy.

_________________
Image


7 Paź 2013, o 10:26

Podziękowali: malutkiplemion (8 Paź 2013, o 10:56)
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010, o 15:08
Posty: 230
Miejscowość: Tomaszów M.
Podziękowano: 61 razy
Otrzymanych podziękowań: 28 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Jakiś sens to ma, jednak co w sytuacji gdy ten teoretyczny osobnik osiągnie IV poz. zaawansowania i zacznie tworzyć teoretyczne kulosy reffa hurtowo, pomnóżmy to przez ilość graczy na serwerze, którzy także wpadną na ten pomysł, zalanie rynku tanimi rarami czyż nie?

_________________
"Poglądy są jak dupa, każdy jakieś ma, ale po co od razu pokazywać..."

W grze od 30.07.2010 roku.


7 Paź 2013, o 10:56
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Temat craftów jest pewnie tak stary jak pomysł targowiska. Ulubiony temat Shorta poza płakaniem na słabego łucznika. W zamkniętej strefie temat craftów wisi już kilka miesięcy, były tam gotowe rozwiązania, nawet odbyły się testy i od dawna jest cisza. Pewnie temat przepadł, bo ważniejsze były inne wprowadzane teraz nowości.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Paź 2013, o 11:23
Profil WWW
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 4171
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Szymdaro napisał(a):
Ulubiony temat Shorta poza płakaniem na słabego łucznika. W zamkniętej strefie temat craftów wisi już kilka miesięcy, były tam gotowe rozwiązania, nawet odbyły się testy i od dawna jest cisza. Pewnie temat przepadł, bo ważniejsze były inne wprowadzane teraz nowości.

nie tylko Shorta :) pewnym wstępem do craftów będą receptury na Pety, które już wkrótce będą w testach


7 Paź 2013, o 11:46
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 Sie 2010, o 09:08
Posty: 183
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
xavier1993 napisał(a):
Jakiś sens to ma, jednak co w sytuacji gdy ten teoretyczny osobnik osiągnie IV poz. zaawansowania i zacznie tworzyć teoretyczne kulosy reffa hurtowo, pomnóżmy to przez ilość graczy na serwerze, którzy także wpadną na ten pomysł, zalanie rynku tanimi rarami czyż nie?


To że osiągnął by już dostateczny poziom, nie było by równoznaczne z tym że za każdym razem by taki przedmiot wykonał, po za tym to nadal była by droga do doskonalenia się do wykonywania przedmiotów o wyższej randze, do tego dochodzi także zdobycie materiałów.

Cytuj:
Temat craftów jest pewnie tak stary jak pomysł targowiska. Ulubiony temat Shorta poza płakaniem na słabego łucznika. W zamkniętej strefie temat craftów wisi już kilka miesięcy, były tam gotowe rozwiązania, nawet odbyły się testy i od dawna jest cisza. Pewnie temat przepadł, bo ważniejsze były inne wprowadzane teraz nowości.


Szkoda, że w takich tematach jest cisza, temat targowiska pewnie już kurzem obrósł a ceny na s5 to momentami lekka przesada. Może zamiast wprowadzać nowe insty, bossy dla koksów, to stworzyć to targowisko i obrót wtórny itemów, albo chociaż niech będą przypisane do konta a nie postaci.

_________________
Image


7 Paź 2013, o 12:02
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Zalanie rynku itemami z craftu to problem administracji. Tworzone przedmioty mogą być różnej jakości (od słabych, po lepsze niż rarowe), ponadto mogą się przypisywać. Jeśli wykonanie będzie trudne, szansa na uzyskanie dobrego przedmiotu mizerna, a ponadto trzeba mieć szczęście by przedmiot powstał uszkodzony(zamiast przypisanego) lub NU... w takim przypadku nie powinno powstać ich na rynku zbyt wiele.


7 Paź 2013, o 12:07
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 Sie 2010, o 09:08
Posty: 183
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Kyth Moire napisał(a):
Zalanie rynku itemami z craftu to problem administracji. Tworzone przedmioty mogą być różnej jakości (od słabych, po lepsze niż rarowe), ponadto mogą się przypisywać. Jeśli wykonanie będzie trudne, szansa na uzyskanie dobrego przedmiotu mizerna, a ponadto trzeba mieć szczęście by przedmiot powstał uszkodzony(zamiast przypisanego) lub NU... w takim przypadku nie powinno powstać ich na rynku zbyt wiele.


W pełni się z tym zgadzam, tu nie chodzi o pójście na łatwiznę ale alternatywne źródło uzyskania dobrego EQ.

_________________
Image


7 Paź 2013, o 12:31
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Nie tak dawno, Drygu wspominał coś o tym, że w przyszłości być może (słowo-klucz) będzie możliwe zrobienie broni z kilku wydropionych elementów, o pożądanych właściwościach.


7 Paź 2013, o 22:39
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 Sie 2010, o 09:08
Posty: 183
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
Tak jak w przyszłości ma być targowisko, podklasy etc. Bliżej nieokreślone w czasie obietnice, tak to można zwodzić graczy w nieskończoność...

_________________
Image


7 Paź 2013, o 23:00
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 4171
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Craft czyli droga kowala do perfekcji
craftowanie petów pojawi się już w najbliższym upku generalnie nie będzie to jeszcze wielka rewolucja craftingowa, ta będzie w ciągu kolejnych dwóch upków, ale wejdą podstawowe elementy przyszłych craftów.


7 Paź 2013, o 23:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 258 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron