Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 [IDEA]Taki inny craft... 

Co o tym sądzisz?
1. Podoba mi się. 38%  38%  [ 9 ]
2. Podoba mi się, ale... (wpisz w komentarzu, co byś zmienił) 21%  21%  [ 5 ]
3. Nie podoba mi się. 25%  25%  [ 6 ]
4. Jestem neutralnie nastawiony do tego pomysłu. 17%  17%  [ 4 ]
Razem głosów : 24

 [IDEA]Taki inny craft... 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2011, o 03:07
Posty: 1229
Podziękowano: 78 razy
Otrzymanych podziękowań: 463 razy
Nick w grze: Gildartz
Odpowiedz z cytatem
Post [IDEA]Taki inny craft...
Witam!
Tak ostatnio dyskutowałem z pewną osobą na temat zwiększania cen rarów, co ma być niby rozwiązaniem niskich ich cen i ma jakoby uleczyć rynek. No cóż, wg mnie to droga donikąd, ale nie jest to tematem tego posta. Rozmawiając z tą osobą, powiedziałem, że są inne, moim zdaniem lepsze i ciekawsze, pomysły na próbę uzdrowienia rynku, podniesienia cen rarów i pozbycia się ich z serwerów. Piszę "próbę", ponieważ nie da się rynku uzdrowić całkowicie. Nie po trzech latach błędnego systemu rarów. Jaki to pomysł? Zapraszam do lektury.

Jak wszyscy odwiedzający forum wiedzą (a przynajmniej wiedzieć powinni), niedługo do gry - w czasie bliżej nieokreślonym - wejdzie możliwość tworzenia przedmiotów. Tzw craft. Może i wejdzie, ale to będzie alternatywa dla naszego rarowego ekwipunku. Nie uleczy to rynku rarów, nie podniesie ich cen, nie usunie z serwerów. Wpadłem więc na pomysł połączenia tych dwóch rzeczy - rarów i craftu. Na czym by to miało polegać? Na scalaniu rarów już istniejących. Wytłumaczę, jak to ma wyglądać.

Załóżmy, że mamy jakiś rar, na ten przykład weźmy Ishelm.

Spoiler:


Interesują nas punkty statystyk.
Ma 6 siły, 10 zręczności i 80 hp - łącznie nam to daje 24 punkty statystyk.
Mój pomysł polega na tym, by móc scalać takie same przedmioty, tworząc przedmioty o tej samej ilości statystyk, ale inaczej rozłożonych.

Mamy wyżej wspomniany Ishelm. Kupujemy/dropimy drugi i scalamy. Dostajemy zupełnie nowy Ishelm, który ma całkowicie inaczej rozdane statystyki niż ten pierwszy. Pierwszy ma powyższe, drugi może mieć, dla przykładu, 2 siły, 13 zręczności i 90 hp.

Punkty są rozdawane w obrębie tych samych współczynników, które ma pierwowzór. Czyli:
- nigdy przedmiot po scaleniu nie będzie miał tych punktów więcej lub mniej,
- nigdy przedmiot, który miał np siłę, zręczność i hp (jak Ishelm np), po scaleniu nie będzie miał wiedzy czy mocy, tylko punkty statystyk rozrzucą się w tych trzech kategoriach (siła, zręka, hp) - analogicznie w innych przypadkach.

Scalać można do woli, więc prędzej czy później każdemu uda się trafić na tak rozdane statystyki w rarze, że będzie z nich zadowolony. Przedmiot do scalania dostajemy ze zlecenia, które można robić raz na xh (czas do dobrania, ja bym sugerował 6 lub 12h, żeby nie trzaskać w nieskończoność scalań, ale to kwestia do uzgodnienia). Jeżeli pomysł się spodoba, wrzucę tutaj treść takiego zlecenia, chyba że administracja woli dobrać swoje.

Czemu to ma służyć? Widywałem wiele razy narzekanie na to, że jakiś item komuś nie pasuje, bo ten ma to, a chciałbym to, a tamten ma tamto, a ja chciałbym coś innego. Dzięki metodzie scalania będzie można stworzyć swoją indywidualnie ubraną postać z tak dobranymi statystykami, jak nam najbardziej odpowiada - choć będzie się liczyło szczęście w losowaniu statystyk podczas scalania.

Jakie są plusy?
- zindywidualizowanie ekwipunku i dopasowanie go do naszej profesji lub buildu;
- zwiększenie cen rarów, od tych małych (dla turniejówek by kupowali koksy, żeby scalać i mieć jeszcze większego koksa) po te duże, end-game'owe;
- pozbycie się rarów z rynku, ponieważ scalony item znika bezpowrotnie (jak ten podczas morfa chociażby);
- pojawienie się na rynku nowych przedmiotów bez konieczności dodawania nowych bossów czy rarów. Ilość przedmiotów praktycznie staje się nieograniczona dzięki losowemu przydziałowi punktów statystyk. Każdy znajdzie coś dla siebie;
- alternatywa dla aktualnych rarów, którymi byłyby... te same rary, ale posiadające inny rozkład statystyk.

Chodzi mi jedynie o statystyki. Cała reszta, tj bonusy i resy, jak również ranga i cena, pozostawałyby bez zmian!

@EDIT

Odnośnie komentarzy poniżej. Zawsze można znacznie utrudnić craft, ale za to pozwolić sobie wybrać zestaw statystyk, jaki nam pasuje. :)

Co do pomysłu Twojego z linku, który podałeś, to Ty proponowałeś zmiany statystyk, co niezbyt rozruszałoby rynek rarów. Ja proponuję robienie z co najmniej dwóch rarów rara o innych statystykach, co wpłynęłoby w mniejszym lub większym stopniu na ceny rarów.

_________________
Image
Image
Image


Ostatnio edytowany przez Gildartz, 4 Lut 2014, o 23:40, edytowano w sumie 1 raz



4 Lut 2014, o 22:14

Podziękowali: 2 Basfau (4 Lut 2014, o 22:59), Buszcik (5 Lut 2014, o 01:07)
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 3 Cze 2012, o 10:33
Posty: 134
Podziękowano: 519 razy
Otrzymanych podziękowań: 276 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Pomysł fajny ale kilka pytań mam:
punkty ujemne nadal będą ujemne czy możliwe w sentrionie będzie wylosowanie np 10pk mocy?
Jednak jak nie będzie można w żadnym stopniu tym sterować to jest to bez sensu. Dajmy na to: arcana (tylko tego znam staty xd). Chcemy wylosowac jak najwięcej HP jednak cały czas dostajemy konde/mane i tak w nieskończoność przy droższych przedmiotach nikt nie będzie tak kombinował.

_________________
IImiejsce-jedyny 29lvl, który dobił 800powera
http://scr.hu/2s0/ullr3

Koniec gry 2017.04.19


4 Lut 2014, o 22:32
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 Lut 2012, o 19:23
Posty: 533
Miejscowość: Podrzecze (małopolskie)
Podziękowano: 370 razy
Otrzymanych podziękowań: 229 razy
Nick w grze: Basfau
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Zaznaczyłem opcję 2. Zmieniłbym sposób zdobycia. Zlecenie może zrobić każdy głupi, jak na takie ustabilizowanie rynku. Ja wolałbym, że takie coś było czymś bardziej rzadkim, nie strzelać zlec jak opętany, a w międzyczasie dropać rary na eksperymenty, ewentualnie już majstrować przy swoich. Mi przyszło na myśl dropek z czempów i bossów, albo z jakichś "specjalnych" grupek typu smoczy kapłan na inście smoka, czy m4 na dz. Szansa na drop większa niż na rar, może taka jak na dielektryk, mi on zlatuje raz na ruski rok. A jak spadnie to już zaczyna się zabawa.

Oprócz ww. cała idea mi się podoba i plus ode mnie.

_________________
Basfau - druid 116lv S3/S7
http://scr.hu/5nu/8uwes kod na nieśmiertelność

"Jestem chory na Polskę" ~ Jerzy Duda-Gracz

AvE Ja <3
Matematyka: Twierdzenie Drygurosa brzmi? Bug^2 + Lag^2 = Up^2


4 Lut 2014, o 22:59
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 1947
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Kiedyś proponowalem coś podobnego i nazwalem to nawet "stat morfem" proponowalem z zużyciem konkretnych wf zeby zmieniac parametry przedmiotu ale pomysł ogólnie się nie spodobał...
Prosze bardzo link do tamtego tematu: viewtopic.php?f=121&t=31978&hilit=stat+morf

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


4 Lut 2014, o 23:01
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Maj 2011, o 18:35
Posty: 1643
Miejscowość: RZE
Podziękowano: 302 razy
Otrzymanych podziękowań: 400 razy
Nick w grze: Buszcik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Warte przeczytania, ciekawy pomysł.


5 Lut 2014, o 01:15
Profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Pomysł fajny, ale ten item do łączenia nie może lecieć ze zlecenia, bo jedne rary są na 30 lvl, a drugie na 100+ wiec cięzko byłoby ustawić odpowiednią trudność. No chyba że coś w rodzaju podziału na lvle tak jak było z fanatykami.


5 Lut 2014, o 01:38
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Buszcik napisał(a):
Warte przeczytania, ciekawy pomysł.

Aha.
To dziwne że ten pomysł nie doczekał się ŻADNYCH komentarzy. Widać ekipa nie przegląda forum szczegółowo... :roll:
viewtopic.php?f=121&t=32500
Po tylu tygodniach nawet nikt nie zadał sobie nawet tyle trudu żeby go zamknąć...
Ktoś się obija :D
Eh...
Ad meritum:
Gildartz, jak widzisz mamy na to podobne spojrzenia więc jestem jak najbardziej na tak ;)
Zasadniczą różnicą (przyznam ze skruchą że czytałem jedynie pobieżnie Twój pomysł) jest to że według Twojej wersji trzeba by było użyć 2 rarów, u mnie jednego rara i innych składników. Można by było to połączyć w ten sposób, by trzeba było użyć 2 rarów i składników jak u mnie, w zamian jednak mając możliwość samodzielnego wpływu na zmiany statystyk (zgodnie z ograniczeniami jakie opisałem).
Ogólnie która wersja by nie została wprowadzona jestem gorącym zwolennikiem.
P.S.
Co do samego craftingu, szczytem marzeń dla mnie byłoby samodzielne wykonanie dowolnego psycho z dowolną właściwością, ale nawet nie liczę że coś takiego kiedyś będzie możliwe :cry:


5 Lut 2014, o 10:40
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Cze 2011, o 14:55
Posty: 45
Miejscowość: Wioska Romana
Podziękowano: 38 razy
Otrzymanych podziękowań: 35 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Torkil - podstawowa różnica, w twoim pomyśle z jednego rara robisz 1 rar i masz wpływ na statystyki wyjściowe, tu to stworzenia jednego potrzebne są 2 takie same a statystyki uzyskanego przedmiotu zależą od szczęścia. Teraz pomyśl, który sposób może spowodować zniknięcie nadmiaru z rynku, a który tylko i wyłącznie pozwoli się koksić do woli.
Pomysł Gildartza rzeczywiście wydaje się godny uwagi, już wyobrażam sobie maniaków skupujących masowo rarki.


5 Lut 2014, o 11:16
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 14 Lut 2012, o 20:33
Posty: 137
Miejscowość: Warszawa
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 29 razy
Nick w grze: IceG
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
Jak dla mnie świetny pomysł! :)
Myślę, że można by jednak bardziej utrudnić tę czynność niż zlec na 12h.
I pytanie: Czy byłoby to od jakiegoś lvl? (Tworzenie 10 postaci i robienie 10 zlec jeden po drugim)
Czy przedmiot do craftingu byłby zablokowany w handlu? Bo tak chyba to bardzo cenny przedmiot wyszedłby na rynek.. :P
Zdecydowanie jestem na tak.

_________________
Icegirl S4 ryc expiący na mokrych 40 OFF Mielony i Schabowy
IceG/Artemidkaa S5 Łuk 114+ Avalon X


5 Lut 2014, o 11:28
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA]Taki inny craft...
snoowman napisał(a):
Torkil - podstawowa różnica, w twoim pomyśle z jednego rara robisz 1 rar i masz wpływ na statystyki wyjściowe, tu to stworzenia jednego potrzebne są 2 takie same a statystyki uzyskanego przedmiotu zależą od szczęścia. Teraz pomyśl, który sposób może spowodować zniknięcie nadmiaru z rynku, a który tylko i wyłącznie pozwoli się koksić do woli.
Pomysł Gildartza rzeczywiście wydaje się godny uwagi, już wyobrażam sobie maniaków skupujących masowo rarki.

Pomysł łączenia 2 rarów w jeden też już był, Autor wziął po prostu z obu pomysłów to co najlepsze (i bardzo dobrze ;) )


5 Lut 2014, o 11:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 94 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron