Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów 

Podoba Ci się pomysł?
Tak 65%  65%  [ 15 ]
Nie 22%  22%  [ 5 ]
Nie wiem co o tym sądzić 13%  13%  [ 3 ]
Razem głosów : 23

 [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 1947
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Otóż wiele osób narzeka jak łatwo padają przy ataku na daną niekorzystną dla nich strefę. Dla postaci magicznych jest to strefa fizyczna a dla fizoli uroki. Moim zdaniem można by troszeczkę to ograniczyć wprowadzając nowe psycho umiejętności do nowych przedmiotów/jeszcze nie istniejących.

Proponuje wprowadzić 2 psycho umiejętności (nazwy robocze):
Wiedzę bitewną i Giętki umysł

Wiedza bitewna - Poprzez udział w wielu bitwach i potyczkach magowie zdobyli wiedzę na temat taktyk wojowników, przez co pozwala im to skuteczniej się bronić przed ich atakami
Dla postaci magicznych: poziom wyjściowy to 25% i +2 % co poziom psycho

Oznacza to, że na 1 poziomie rarka licząc obronę fizyczną dodajemy 25% punktów wiedzy postaci tak jakby to była zręczność.
Przykład ktoś ma 10 zreki i 200 wiedzy Z 25% wiedzą bitewną jego obrona liczy się jakby miał 10+50 = 60 zręki. Dużo to nie jest, a polepszy o pare % obronę postaci magicznych.

Giętki umysł - Lata walk z magami spowodowały, że wojownicy trenując ciało zaczęli trenować umysł. Po to aby łatwo nie poddawać się urokom. W ten sposób wyrobili sobie szereg odruchów, które dzięki wysokiej zręczności częściowo pomagają uniknąć omotania urokami wroga.

Analogicznie: Ktoś ma 60 wiedzy i 200 zreki obrona dla uroków liczy mu się jakby wiedzy miał 60+50=110.

Myślę, że jest to pomysł pozwalający na większą alternatywę w buildach postaci. Jak zwykle dodaje ankietę i czekam na komentarze:)

Uwaga żadna z tych umiejętności nie dodaje wiedzy czy zręki przy atakach, rzucaniu bufków jedynie przy liczeniu szansy na obronę!

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


15 Lut 2014, o 15:16
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 Sie 2013, o 09:01
Posty: 544
Miejscowość: Piaseczno
Podziękowano: 626 razy
Otrzymanych podziękowań: 451 razy
Nick w grze: Szpitalnik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Jak najbardziej za - już wcześniej chodziło mi po głowie coś podobnego, tyle tylko, że w postaci rarków dla psycholi dodających zręke i/lub procentową wartość obrony wręcz i na vice versa - wartość obrony psychicznej dla fizoli i itemy z wiedzą. Ten pomysł wydaje się jednak lepszy, wobec czego jak najbardziej popieram.

_________________
Spoiler:


15 Lut 2014, o 15:42
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2012, o 19:14
Posty: 271
Miejscowość: Gromakowice
Podziękowano: 12 razy
Otrzymanych podziękowań: 37 razy
Nick w grze: PLpenguin
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max)


15 Lut 2014, o 16:05
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 13:05
Posty: 517
Podziękowano: 189 razy
Otrzymanych podziękowań: 241 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Tenzin napisał(a):
jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max)

Zważ na to, że rycerz nie ma obowiązku pakować w wiedzę i robi to kosztem innych statystyk, tak jak reszta fizoli. Nikt też nie zabrania dawać punkty w zręczność dla magów, a to że większość z nich tego nie robi...
Co do samego pomysłu, widzę tu dwie wady:
1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności.
Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami).
A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze.
2. Wyobraźcie sobie druida z takim czymś. Nie dość że trzeba ominąć krzaki (no dobra, mamy rar zwiększający nam obronę więc damy radę) to jeszcze go ubić w jedną rundę, lub zbić tyle hp by kumulował mu się debuff. A to wymaga trafiania przez kilka rund. Ale to już nie będzie takie proste, gdyż zręki liczonej w obronie będzie miał już 4 x więcej... (przykładowo)
A walka z MO?
Fizol broni się przed kulką/podpałką i innymi "dobrodziejstwami" mośka ze zręczności, więc tu się nic nie zmienia - żadnych zalet i wad w stosunku do tego co jest obecnie. Natomiast fizol ma już utrudnione zadanie by go trafić, gdyż ten nakładając rar będzie miał x razy więcej zręczności w obronie. I cały balans idzie się kochać...
(dobra, mo nie wrzuci nam wrażki i okrzyku bo będziemy mieli lepszą obronę na uroki, tyle tylko że dobry fizol w PvP teraz też nie da ich sobie wrzucić od tak)
Jedyny sens takiego raru dla fizola to wala z vd - jak dla mnie trochę za mało.
Oczywiście pod warunkiem, że staty na rar dla fizoli będą tak dobrane by nie mógł założyć ich mag - zwiększając jeszcze bardziej swój def w walce z innym magiem.


15 Lut 2014, o 16:55
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Nie wiem co o tym sądzić. Pomysł jest ciekawy, nigdy podobnego wcześniej nie widziałem, ale istnieją już modyfikatory obrony.

Poza tym 25% wydaje mi się zdecydowanie za dużo. Aquariusy i tusnami mają 4% na start, wyexpione działają jak kilkadziesiąt dodatkowych punktów. W twojej propozycji wyexpiony przedmiot na 7 lvl dawałby 37%, czyli graczom mającym ponad 600 wiedzy/zręki dodawałby do obrony ponad 220 punktów, niesamowite przegięcie.

Nawet nie chcę sobie wyobrażać walki moim rycem z takim MO, który ma 650 wiedzy i 250 zręki. Analogicznie mógłbym z powodzeniem zdejmować PA z uroków, deff liczyłby mi się jakbym około 380 wiedzy na rycerzu.

Pomysł nie najgorszy, ale zdecydowanie wymaga dopracowania.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


15 Lut 2014, o 17:15
Profil WWW
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Maj 2011, o 18:35
Posty: 1643
Miejscowość: RZE
Podziękowano: 302 razy
Otrzymanych podziękowań: 400 razy
Nick w grze: Buszcik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag


15 Lut 2014, o 17:41
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 1947
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Torkil napisał(a):

1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności.
Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami).
A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze.

Moja propozycja dotyczy psychozdolności a gdzie ona będzie w jednym czy w kilku rarkach w tym lub innym wymiarze to już inna rozmowa.

Buszcik napisał(a):
Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag

Nie zgodzę się z prostej przyczyny jeśli dasz modyfikator obrony fiz czy mag 10% to u każdego będzie 10% tutaj zależy od rozłożenia statów więc daje to możliwość różnych buildów:) Sam przykład mo z 200 wiedzy a vd z 300 już daje wymierną różnicę cóż wszystko zależy od buildu:)

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


15 Lut 2014, o 18:18
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 10 Lis 2012, o 14:09
Posty: 11
Podziękowano: 11 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
weźcie pod uwage ze magowie maja skok farida który juz utrudnia strasznie trafienie na chwile obecna dodaj do tego % 3x 80% miss 2x skok farida myslicie ze zdarza sie taka sytuacja raz? dwa?
Potem podjazd 5x 12% no daj spokoj pomysl fajny ale wg mnie jest nie potrzebny.
Jak dodasz fizolom ochrone na uroki to znowu VD bedzie pisac ze są słabi a reszta wymiata musisz brac pod uwage wszystkie profesje a nie traktowac magiczne i fizyczne jak całosc.
Wiesz napewno zauwazylas ze kazda jest dobra na swój sposób profesja i trzeba o nich myslec indywidualnie wiadomo kazda traci zyskiem drugiej jedna skorzysta na bonusie druga straci a trzecia nie ma z tego tak naprawde nic..
Dla mnie w tym momencie taki ponus pasuje do podklasy "mnich" siła duchowa i fizyczna bo własnie to taki bonus z aktualnymi zrobi z magów cos niezniszczalnego:P pozdro
PS. uniki tez daj magicznym i tak nie dzialaja:P

_________________
Księciuunio Sheed 135+
Pykom czasem.


15 Lut 2014, o 18:30
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 Sie 2013, o 09:01
Posty: 544
Miejscowość: Piaseczno
Podziękowano: 626 razy
Otrzymanych podziękowań: 451 razy
Nick w grze: Szpitalnik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Wszystko przez pryzmat pvp :)

Może gdyby działało to tylko na mobach, ale to chyba trochę bez sensu, żeby podstawowa właściwość przedmiotu była bezużyteczna w pvp (choć może przedmiot nastawiony tylko i wyłącznie na pvm, jako zamiennik eq, mógłby się przyjáć.

_________________
Spoiler:


15 Lut 2014, o 18:35
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Paź 2010, o 21:19
Posty: 4832
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 232 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Pomysł już był analizowany w gronie inż. i nie przeszedł pomyślnie. Dodatkowo tj. napisał Buszcik po części rozwiązaniem było wprowadzenie umki mod obrony.

_________________
Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER!

The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed.


15 Lut 2014, o 20:15
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron