Strona 1 z 3 |
[ 21 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2, 3 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
[IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
[IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
Autor | Wiadomość |
---|---|
Pogromca Valdaroga
|
Otóż wiele osób narzeka jak łatwo padają przy ataku na daną niekorzystną dla nich strefę. Dla postaci magicznych jest to strefa fizyczna a dla fizoli uroki. Moim zdaniem można by troszeczkę to ograniczyć wprowadzając nowe psycho umiejętności do nowych przedmiotów/jeszcze nie istniejących.
Proponuje wprowadzić 2 psycho umiejętności (nazwy robocze): Wiedzę bitewną i Giętki umysł Wiedza bitewna - Poprzez udział w wielu bitwach i potyczkach magowie zdobyli wiedzę na temat taktyk wojowników, przez co pozwala im to skuteczniej się bronić przed ich atakami Dla postaci magicznych: poziom wyjściowy to 25% i +2 % co poziom psycho Oznacza to, że na 1 poziomie rarka licząc obronę fizyczną dodajemy 25% punktów wiedzy postaci tak jakby to była zręczność. Przykład ktoś ma 10 zreki i 200 wiedzy Z 25% wiedzą bitewną jego obrona liczy się jakby miał 10+50 = 60 zręki. Dużo to nie jest, a polepszy o pare % obronę postaci magicznych. Giętki umysł - Lata walk z magami spowodowały, że wojownicy trenując ciało zaczęli trenować umysł. Po to aby łatwo nie poddawać się urokom. W ten sposób wyrobili sobie szereg odruchów, które dzięki wysokiej zręczności częściowo pomagają uniknąć omotania urokami wroga. Analogicznie: Ktoś ma 60 wiedzy i 200 zreki obrona dla uroków liczy mu się jakby wiedzy miał 60+50=110. Myślę, że jest to pomysł pozwalający na większą alternatywę w buildach postaci. Jak zwykle dodaje ankietę i czekam na komentarze:) Uwaga żadna z tych umiejętności nie dodaje wiedzy czy zręki przy atakach, rzucaniu bufków jedynie przy liczeniu szansy na obronę! _________________ Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D 100 level wbity 4.09.2014 "Quis custodiet ipsos custodes?" Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc... |
15 Lut 2014, o 15:16 |
|
Uczeń Heremona
|
Jak najbardziej za - już wcześniej chodziło mi po głowie coś podobnego, tyle tylko, że w postaci rarków dla psycholi dodających zręke i/lub procentową wartość obrony wręcz i na vice versa - wartość obrony psychicznej dla fizoli i itemy z wiedzą. Ten pomysł wydaje się jednak lepszy, wobec czego jak najbardziej popieram.
_________________
Spoiler:
|
15 Lut 2014, o 15:42 |
|
Walczący z drzewcami
|
jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max)
|
15 Lut 2014, o 16:05 |
|
Uczeń Heremona
|
Tenzin napisał(a): jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max) Zważ na to, że rycerz nie ma obowiązku pakować w wiedzę i robi to kosztem innych statystyk, tak jak reszta fizoli. Nikt też nie zabrania dawać punkty w zręczność dla magów, a to że większość z nich tego nie robi... Co do samego pomysłu, widzę tu dwie wady: 1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności. Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami). A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze. 2. Wyobraźcie sobie druida z takim czymś. Nie dość że trzeba ominąć krzaki (no dobra, mamy rar zwiększający nam obronę więc damy radę) to jeszcze go ubić w jedną rundę, lub zbić tyle hp by kumulował mu się debuff. A to wymaga trafiania przez kilka rund. Ale to już nie będzie takie proste, gdyż zręki liczonej w obronie będzie miał już 4 x więcej... (przykładowo) A walka z MO? Fizol broni się przed kulką/podpałką i innymi "dobrodziejstwami" mośka ze zręczności, więc tu się nic nie zmienia - żadnych zalet i wad w stosunku do tego co jest obecnie. Natomiast fizol ma już utrudnione zadanie by go trafić, gdyż ten nakładając rar będzie miał x razy więcej zręczności w obronie. I cały balans idzie się kochać... (dobra, mo nie wrzuci nam wrażki i okrzyku bo będziemy mieli lepszą obronę na uroki, tyle tylko że dobry fizol w PvP teraz też nie da ich sobie wrzucić od tak) Jedyny sens takiego raru dla fizola to wala z vd - jak dla mnie trochę za mało. Oczywiście pod warunkiem, że staty na rar dla fizoli będą tak dobrane by nie mógł założyć ich mag - zwiększając jeszcze bardziej swój def w walce z innym magiem. |
15 Lut 2014, o 16:55 |
|
Chodząca legenda
|
Nie wiem co o tym sądzić. Pomysł jest ciekawy, nigdy podobnego wcześniej nie widziałem, ale istnieją już modyfikatory obrony.
Poza tym 25% wydaje mi się zdecydowanie za dużo. Aquariusy i tusnami mają 4% na start, wyexpione działają jak kilkadziesiąt dodatkowych punktów. W twojej propozycji wyexpiony przedmiot na 7 lvl dawałby 37%, czyli graczom mającym ponad 600 wiedzy/zręki dodawałby do obrony ponad 220 punktów, niesamowite przegięcie. Nawet nie chcę sobie wyobrażać walki moim rycem z takim MO, który ma 650 wiedzy i 250 zręki. Analogicznie mógłbym z powodzeniem zdejmować PA z uroków, deff liczyłby mi się jakbym około 380 wiedzy na rycerzu. Pomysł nie najgorszy, ale zdecydowanie wymaga dopracowania. Pozdrawiam _________________ Mój kanał na YT Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia. Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć. Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha. |
15 Lut 2014, o 17:15 |
|
Pogromca Valdaroga
|
Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag
|
15 Lut 2014, o 17:41 |
|
Pogromca Valdaroga
|
Torkil napisał(a): 1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności. Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami). A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze. Moja propozycja dotyczy psychozdolności a gdzie ona będzie w jednym czy w kilku rarkach w tym lub innym wymiarze to już inna rozmowa. Buszcik napisał(a): Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag Nie zgodzę się z prostej przyczyny jeśli dasz modyfikator obrony fiz czy mag 10% to u każdego będzie 10% tutaj zależy od rozłożenia statów więc daje to możliwość różnych buildów:) Sam przykład mo z 200 wiedzy a vd z 300 już daje wymierną różnicę cóż wszystko zależy od buildu:) _________________ Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D 100 level wbity 4.09.2014 "Quis custodiet ipsos custodes?" Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc... |
15 Lut 2014, o 18:18 |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
weźcie pod uwage ze magowie maja skok farida który juz utrudnia strasznie trafienie na chwile obecna dodaj do tego % 3x 80% miss 2x skok farida myslicie ze zdarza sie taka sytuacja raz? dwa?
Potem podjazd 5x 12% no daj spokoj pomysl fajny ale wg mnie jest nie potrzebny. Jak dodasz fizolom ochrone na uroki to znowu VD bedzie pisac ze są słabi a reszta wymiata musisz brac pod uwage wszystkie profesje a nie traktowac magiczne i fizyczne jak całosc. Wiesz napewno zauwazylas ze kazda jest dobra na swój sposób profesja i trzeba o nich myslec indywidualnie wiadomo kazda traci zyskiem drugiej jedna skorzysta na bonusie druga straci a trzecia nie ma z tego tak naprawde nic.. Dla mnie w tym momencie taki ponus pasuje do podklasy "mnich" siła duchowa i fizyczna bo własnie to taki bonus z aktualnymi zrobi z magów cos niezniszczalnego:P pozdro PS. uniki tez daj magicznym i tak nie dzialaja:P _________________ Księciuunio Sheed 135+ Pykom czasem. |
15 Lut 2014, o 18:30 |
|
Uczeń Heremona
|
Wszystko przez pryzmat pvp
Może gdyby działało to tylko na mobach, ale to chyba trochę bez sensu, żeby podstawowa właściwość przedmiotu była bezużyteczna w pvp (choć może przedmiot nastawiony tylko i wyłącznie na pvm, jako zamiennik eq, mógłby się przyjáć. _________________
Spoiler:
|
15 Lut 2014, o 18:35 |
|
Duma Forum!
|
Pomysł już był analizowany w gronie inż. i nie przeszedł pomyślnie. Dodatkowo tj. napisał Buszcik po części rozwiązaniem było wprowadzenie umki mod obrony.
_________________ Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER! The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed. |
15 Lut 2014, o 20:15 |
|
Strona 1 z 3 |
[ 21 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2, 3 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |