Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
 Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Rozważmy barbarzyńcę 140 lv z epikiem o buildzie 400 siły i 300 zręki.
Obrażenia epika: 110+140+7*3+30 (ulepszenie +10)= 301 obrażeń.
Podstawa wzoru na obrażenia: 301+0.7*400+0.3*300= 301+280+90= 671 pkt

MO, aby mieć takie same obrażenia jak powyższy barb, wystarczy że posiada 300 wiedzy (180 pkt) i 350 mocy (490 pkt).
Chciałbym zauważyć, że 350 mocy i 300 wiedzy dla 140 lv to bardzo mało. Słyszałem o MO, który biega posiadając 600+ mocy. Jeśli rozważymy postaci o większej ilości statystyk, to oczywiście MO będzie tylko zyskiwał przewagę.
Absolutnie nie widzę sensu, by wspomagać MO czy VD, gdyż KAŻDY posiada przewagę nawet nad epikowym barbą. Nawet nie chcę liczyć, jak źle miałby barba z batagurem.
Rycerz, łuk czy sheed mają mniejsze obrażenia epika, więc MO czym bardziej ma nad nimi przewagę.

Stąd też nie widzę żadnej wady w tym, że MO/VD nie posiadają korzyści poziomowej z faktu posiadania epika. Mają taką korzyść wbudowaną w postać. Tworząc postać pod moc, posiadają znaczną przewagę nad fizolami - przynajmniej dopóki rozważa się różnice pomiędzy (0.7 siła + 0.3 zręka + broń), a (1.4 moc + 0.6 wiedza) w aspekcie zyskiwania poziomów, czyli główny zamysł tego tematu.
Przewagą fizoli jest fakt, że rezygnując z buildu na siłę i inwestując w zręczność/hp/wiedzę tracą stosunkowo mniej, niż gdyby analogicznie postanowił MO/VD. Ale to już szersza kwestia odnośnie balansu i nie zamierzam tego rozwijać.


1 Mar 2014, o 16:18

Podziękowali: snoowman (1 Mar 2014, o 17:42)
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Mar 2011, o 19:38
Posty: 71
Miejscowość: Piła
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 8 razy
Nick w grze: Tharkun
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
prosze przelicz to moj mag na s3 136lvl http://screenshooter.net/2682728/jqgktgx

_________________
Należy brać sterydy w dużych dawkach, jedynym ograniczeniem są pieniądze.Bierzesz tyle ile masz kasy.I wbijasz jak najczęściej.I wtedy masz dużą rękę.
http://img.sadistic.pl/pics/294fe4833c99.gif


3 Mar 2014, o 16:14
Profil WWW
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Przy 140 lv oraz ósmym poziomie epika, ulepszonym na +10 w obrażenia barba potrzebowałby ~ 931 siły przy 311 zręczności.
kerklis napisał(a):
8. Teraz wszystkie profy oprócz Mo i Vd maja po 4ry użyteczne bonusy w epiku (2x modyfikator, +1pa i obrażenia broni)
Kiedy Mo i Vd może się spodziewać dodania 4tego praktycznego bonusu zamiast obrażeń w broni? Np 1pkt wiedzy/mocy * 0,25 lev postaci? i czy to wyrównanie nastąpi również w tym upie jak u luka i sheda?
Willy napisał(a):
8. Słuszna uwaga - zapisałem sobie.

Nie powiem, ciekawa odpowiedź. Jakby dodać do epika dodatkowy bonus, to barba musiałby mieć 1k siły, by dogonić MO z 600 mocy. Może problem nie tkwi w epiku? :roll:


3 Mar 2014, o 16:38
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Kyth Moire wydaje mi się że wykazujesz się co najmniej ignorancja formułując takie tezy.

Tak samo dobrze jak ja wiesz że za zadawaną ilość obrażeń odpowiedzialne są resy celu, i żebyś sobie nie wiem jak dokładnie to wyliczył i ile byś nie miał dokładności po przecinku to takie rozważania maja sens jedynie gdy mamy doczynienia z tym samym % odporności. Co się praktycznie nie zdarza. Jakoś nie uwzględniłeś w swoim wyliczeniu gryzienia, gdzie masz wzór 1 do 1, jako jedyny taki wzór w grze. Nie uwzględniłeś tez o ile liczbę bazową można zwiększyć poprzez możliwe do otrzymania bufy.
Nie uwzględniłeś tez ile resow ma barb w garnku i ze skora, i o ile mo/vd musi zejść ze statów żeby ubrać się w porównywalne odpy. Tak że twoją teorie o 1k siły u barby wsadź sobie miedzy bajki, bo epikowy barb ma najmocniejsze walniecie w tej grze i nie musi mieć do tego nawet więcej siły niż zreki, resy rządzą.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


3 Mar 2014, o 21:02
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
A ty nie uwzględniłeś, że temat dotyczy WYŁĄCZNIE różnicy pomiędzy (0.7*siła + 0.3*zręczność+broń) a (1.4*moc+ 0.6*wiedza), w aspekcie epików i zyskiwania poziomów przez graczy. Szczególnie z myślą o wzmocnieniu epików MO i VD.
Nie wiem jaki masz cel, wypisując argumenty nie odnoszące się do tematu.


3 Mar 2014, o 21:09
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2012, o 19:14
Posty: 271
Miejscowość: Gromakowice
Podziękowano: 12 razy
Otrzymanych podziękowań: 37 razy
Nick w grze: PLpenguin
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
@up dobrze mowisz

gdyby zrobic tak jak tworca tematu chcial to by trzebalo polepszyc przelicznik sila/zreka lub oslabic przelicznik moc/wiedza co by jeszcze pogorszylo sprawe u magow a polepszylo sprawe u fizoli.


3 Mar 2014, o 21:13
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 6 Wrz 2012, o 20:49
Posty: 62
Podziękowano: 50 razy
Otrzymanych podziękowań: 13 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Według mnie, aż takiej różnicy by to nie spowodowało - większość mobków ma strasznie słaby res sieczny. Może by wystarczyło pomysł trochę zmienić i by się nadawał?
Można prosić o zdanie kogoś z ekipy? Co o tym myślą Ci u góry?

_________________
Image
Image

http://scr.hu/0y9p/a7ll6 - Zainteresowania


3 Mar 2014, o 21:28
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
@Kyth Moire

Idąc Twoim tokiem rozumowania to tez piszesz nie na temat bo temat jest o bonusie wynikającym z posiadania epika, a Ty sugerujesz ze nie potrzeba bo to już maja wszyscy wbudowane, jak maja wszyscy to gdzie ten bonus dla epikowcow?

Fakt, nie uwzględniłem w ogóle czego dotyczy ten temat, odniosłem się jedynie do Twoich wyliczeń. Gdybym uwzględnił temat to bym musiał jeszcze dopytać czy uważasz, że to że dwa epiki zostają z 3ma bonusami podczas gdy reszta posiada 4ry jest ok? Czy uważasz, że to że zmij i attawa na 60lev dają dokładnie tyle co na 140lev też jest ok? podczas gdy w epiku barby najbardziej istotny czynnik odpowiedzialny za obrażenia przemnaża się ponad dwukrotnie? pytania oczywiście retoryczne..

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


3 Mar 2014, o 21:44
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
W tym właśnie rzecz że uważam, że tak jest dobrze.
Epik to przedmiot na 60 lv. Gdyby miał od razu ściśle określone obrażenia (np. 250 obrażeń dla barby) jakie osiąga na 140 lv, dawałoby to zbyt wielką przewagę na niższych poziomach. Z kolei gdyby przez całą grę posiadał wyłącznie 110 obrażeń, byłby tragicznie słaby i gorszy od psychobroni na wyższy poziom.
Nie chcesz, by epiki rosły w siłę wraz z lv? Proszę bardzo. Niech dadzą barbie 250 obrażeń z epika zarówno na 60 lv, jak i na 140. Nie będzie "czwartego bonusu". Nic to, że zakłóci to balans - malkontenci będą szczęśliwi.
Nie należy to traktować jako czwarty bonus, gdyż takim nie jest. To element gry. Bonusem to byłoby, gdyby przy podobnych buildach na siłę/moc, fizol i tak miałby przewagę. Taki, a nie inny wzór obrażeń jest właśnie bardziej korzystny dla MO.
Nie wiem czemu uważasz swoje pytanie za retoryczne. To normalne pytania, które co najwyżej świadczą o braku przemyślenia sprawy - jak zresztą większość twoich uwag odnośnie balansu MO, które z tego powodu postanowiłem pominąć.
Dodanie dodatkowych korzyści do epików spowoduje większe dysproporcje pomiędzy epikowym, a zwykłym MO - a wtedy szanse na balans MO (albo poprzez umiejętności, albo poprzez modyfikację resów u mobów) będą znacząco mniejsze, gdyż wielu będzie uwzględniało wyczyny epikowców.


3 Mar 2014, o 22:02
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2012, o 19:14
Posty: 271
Miejscowość: Gromakowice
Podziękowano: 12 razy
Otrzymanych podziękowań: 37 razy
Nick w grze: PLpenguin
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
@up a pozatym jak by wdrazyc plan ze u epikach u vd/mo dodac ze dodaje co jakis czas moc/wiedze to zmiana by musiala byc niezauwazalna (+obrazenia z kuli/uc pewnie by wzrosly o 50/70) albo by strasznie zmienily dmg u magow (+500/600). nie wiem o co ten caly bullshit o ty by co pare lvli dodawala by sie 1moc iwiedza do epika. czy tak wam zalezy nad 20punktami przy 140lvlu czy 30pkt? rownie dobrze mozecie kupic rar a nie marudzic ze wam epik nieodpowiada. moze zrobmy jak chcecie ale wtedy zrobimy wasz epik zbroja/helmem i wtedy was bardziej przykoksimy. najlepszym pomyslem byla by zmiana epiku u MO/VD w jakas czesc zbroji. wkoncu mogliby miec jakas bron dodajaca 20mocy i 15wiedzy i by nie bylo marudzenia


3 Mar 2014, o 22:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 287 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron