![]() |
Strona 3 z 7 |
[ 61 posty(ów) ] | Idź do strony Poprzednia 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Autor | Wiadomość |
---|---|
Walczący z drzewcami ![]() ![]() |
Jak to nie należny rosnących obrażeń traktować jako dodatkowy bonus
![]() Ja uważam że to jest bonus istotniejszy od krytyków, krytyk jak siedzie to siadzie, a obrażenia masz przy każdym trafieniu, masz je nawet gdy epik jest nie naładowany. Jedynie z czym się mogę z Tobą zgodzić to że faktycznie to by powiększyło przewagę epikowego mo/vd nad nieepikowymi, choć tu uważam że w jakiej formie by to nie weszło to i tak nie spowoduje takiej przepaści jaka jest pomiędzy barbem z mlotkiem a toporem, czy rycem z lawina a allenorem. _________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy. |
3 Mar 2014, o 22:37 |
![]() |
![]() |
|
Pogromca Valdaroga
![]() |
Mam nadzieję, że to już mój ostatni post w tym temacie. Zamierzam wziąć naukę z twojego podpisu. Nie zamierzam uczyć kogoś, kto jest tak wybitnie odporny na wiedzę. Nie chcę mieć kolejnego bana. Jeśli nie jesteś w stanie zrozumieć czegoś w moim poście - mogę co najwyżej wytłumaczyć to na PW.
Rozważmy przypadek, że zarówno barbarzyńca jak i MO dają co każdy poziom dają 4 siły/mocy. Co każdy poziom MO zyskuje 4*1.4= 5.6 pkt. Co każdy poziom barbarzyńca zyskuje 4*0.7+1= 3.8 pkt. Mało tego. Dodam że MO ma większe zyski, jeśli inwestuje się w zręczność/wiedzę. W takim przypadku, MO zyskuje 4*0.6=2.4 pkt. Barb zyskuje 4*0.3+1=2.2 pkt. Minimalna przewaga, ale zawsze przewaga. Owszem, masz rację. Jest ogromna przepaść pomiędzy barbem z epikiem, a bez. To tylko kolejna wada. Raczej trudno uznać posiadanie epika za obowiązek każdego gracza 100+ lv. Rozważając build np. 600 zręczności i 200 siły, mamy 200*0.7+600*0.3. Daje to 320 obrażeń - więcej niż najlepszy epik, ulepszony na +10. Oznacza to że zamiast wzoru (0.7*siła+0.3*zręczność + broń) lepiej byłoby mieć (1.4*siła+0.6*zręczność), czyli dwukrotność statystyk. Fizole na 140 lv TRACĄ na broni, nawet gdy całkowicie ignorują rozwijanie siły. JEDYNYM przypadkiem gdy broń się opłaca na 140 lv, to gdy rezygnuje się zarówno z rozwijania siły, jak i zręczności. Rezygnacja jednocześnie z siły i zręczności może być dobre dla debuffera lub buffera. Debuffer spełni swoją rolę w drużynie, jak trafi. Dla dmgera jest to niedopuszczalne, gdyż samo trafienie nie wystarczy - musi zadać jeszcze duże obrażenia. Powtarzam po raz kolejny - MO korzyść ma wbudowaną w postać. Uznajmy że "0.7*stat+0.3*stat" oznacza "x". Obrażenia broni oznaczają y. Przy założeniu że statystyki cały czas rosną, co jest lepsze - "x+x" czy "x+y"? Zarówno dla MO, jak i dla barbarzyńcy, wraz z każdym poziomem rozwijają się oba parametry. Ty chcesz osłabić fizoli, sprawiając że w "x+y" będzie tylko jedna zmienna. Albo wzmocnić MO, sprawiając że jego wzór będzie wynosił "2x+z". Ostatni raz powtórzę. Zwykły barb ma jedną zmienną. Epikowy barb ma dwie zmienne. Każdy MO ma jedną zmienną, pomnożoną dwukrotnie, czyli równowartość dwóch. Czy naprawdę musisz przez cały czas powtarzać, że barb ma dwa parametry, a MO jeden? Czy raczysz zauważyć, że 2*jeden to dwa? To nie jest dyskusja o tym, kto jest silniejszy - barb, czy MO. Jeśli uważasz że MO jest poszkodowany i należy go wzmocnić - twoje prawo. Lecz chcę zauważyć, że niezależnie w ilu dziedzinach MO jest poszkodowany - to nie w przypadku, do którego odnosi się ten temat. Jeśli porównywać wyłącznie MO i barbów jako dmgerów (na czym się skupiliśmy), to MO w tym aspekcie ma przewagę. Zarówno rozwijając się w moc, jak i w wiedzę. Ma znacznie większe korzyści z przyrostu poziomów, co szczególnie widać na 140 lv - co spróbowałem wykazać m.in. w tym poście. |
4 Mar 2014, o 12:04 |
![]() |
![]() |
|
Błądzący w Tunelach
![]() |
Jako posiadacz gorthdara z chęcią zamieniłbym wzór obrażeń z magiem ognia. Jak wyliczył przedmówca gołe staty mają większy wpływ niż dmg broni.
Odnośnie tematu, moja propozycja jest aby w atakach (obrażeniach) tych profesji był wzór jak u postaci fizycznych. Ze zmianą wzoru zniknie problem braku bonusu z broni. Tylko pewnie zacznie się płacz, że obie postacie zostały osłabione. _________________ Druid/Barbarian Są epiki, jest zabawa. |
4 Mar 2014, o 12:38 |
![]() |
![]() |
|
Uczeń Simona ![]() Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:01 Posty: 53 Podziękowano: 134 razy Otrzymanych podziękowań: 55 razy Nick w grze: Draka Serwer: Ostlor ![]() |
Prawda jest taka, że jeden bonus jakim są obrażenia i u VD i MO są totalnie do dupy i skoro zmieniane są inne epiki te też powinny doczekać się przemodelowania, tak samo jak znowu wybijacie epicznego ryca w kosmos z tymi obrażeniami od energii, których do tej pory nikt w pvp nie nosił, ja również chętnie bym sobie postrzelał z attawki z bonusikiem takim na energie albo inna dziwną rzeczą. Wasz w pocie czoła wypracowany balans kolejny raz nadaje się na smar do czołgu.
_________________ NECROPOLIS Allenor Washi |
4 Mar 2014, o 14:26 |
![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Kyth Moire napisał(a): Rozważmy przypadek, że zarówno barbarzyńca jak i MO dają co każdy poziom dają 4 siły/mocy. Co każdy poziom MO zyskuje 4*1.4= 5.6 pkt. Co każdy poziom barbarzyńca zyskuje 4*0.7+1= 3.8 pkt. Wydaje mi się, że w wyliczeniach pomijasz jeden, bardzo istotny aspekt, a mianowicie bufy. Mo, którego głównym atakiem jest kulka, zwiększa swoje obrażenia inką+rozkazem. Natomiast barbarzyńca ma furię+rozkaz+trans+poświęcenie. W takim razie wyliczony przez Ciebie przyrost obrażeń możemy pomnożyć przez te czynniki. U Mo: 5,6*(1+0,29+0,29)=8,848 U Barby: 3,8*(1+0,55+0,29+0,43+0,22)=9,462 Oczywiście, sytuacja ulega zmianie, gdy mo atakuje podpałką i również otrzyma bufy od ryca, jednak obrażenia są skumulowane na następne rundy i często nie są wykorzystywane. |
4 Mar 2014, o 15:52 |
![]() |
![]() |
|
Chodząca legenda ![]() Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01 Posty: 2181 Podziękowano: 262 razy Otrzymanych podziękowań: 697 razy Nick w grze: desacred ![]() |
Cytuj: Wydaje mi się, że w wyliczeniach pomijasz jeden, bardzo istotny aspekt, a mianowicie bufy. Mo, którego głównym atakiem jest kulka, zwiększa swoje obrażenia inką+rozkazem. Natomiast barbarzyńca ma furię+rozkaz+trans+poświęcenie. _________________ "Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy." "Nie znam się, to się wypowiem." "Znam się na wszystkim, na niczym dobrze." |
4 Mar 2014, o 16:36 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Owszem, nie pisałem o wrażce u mo, ale zwróć uwagę, że pominąłem również obrażenia z broni u barbarzyńcy. Co więcej, wrażka zwiększa również obrażenia od Gorthdara.
|
4 Mar 2014, o 16:44 |
![]() |
![]() |
|
Pogromca Valdaroga
![]() |
Temat nie dotyczy mnożnika obrażeń z umiejętności, efektów psychorarów zwiększających obrażenia, krytyków, podwójnych ataków, debuffów wpływających na odporności przeciwników, samych odporności mobów, odporności graczy w PvP, zmianę statystyk postaci w PvP ze względu na konieczność posiadania resów, buffów (zarówno własnych, jak i od innych profesji), celności ataków, przeliczania różnicy celności na wzrost średnich zadawanych obrażeń, unikalnych właściwości bossów, możliwości zablokowania ataku wręcz przez korzenie, użyteczności danych prof w określonych sytuacjach ani setek innych elementów gry, które bez wątpienia mają duże znaczenie.
Każda z wyżej wymienionych uwag to offtopic. Jeśli kogoś interesuje dana kwestia, niech założy osobny temat. A jak już musicie o tym wspomnieć, to najlepiej o wszystkim naraz. Wspominanie o kilku elementach z kilkunastu ociera się o demagogię. Temat odnosi się wyłącznie odnośnie różnicy pomiędzy (0.7*siła+0.3*zręczność+broń) a (1.4*moc+0.7*wiedza) w kontekście zwiększania się statystyk oraz obrażeń broni (a zwłaszcza epickich broni) i ewentualnego balansu tych wartości. Offtopicem jest każda uwaga, która wspomina że wynik powyższego działania jest następnie przemnażany przez wiele różnych parametrów. Stąd też jeśli ktoś uważa że barbarzyńca ma przewagę, gdyż jego główne ataki mogą skorzystać z buffów ryca - niech przyjmie do wiadomości, że chociaż to niepodważalny oraz istotny fakt, to nie odnosi się wobec tematu i nie ma na niego żadnego wpływu. Ta kwestia może mieć wpływ na balans, ale w takim przypadku należy rozstrzygnąć ją inaczej - poprzez modyfikację buffów rycerza lub krytycznego barby lub kuli ognia MO lub odporności u mobów/graczy. |
4 Mar 2014, o 17:15 |
![]() |
![]() |
|
Uczeń Heremona ![]() Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15 Posty: 475 Miejscowość: Orzesze Podziękowano: 24 razy Otrzymanych podziękowań: 135 razy ![]() |
Czy w tych waszych cudownych wyliczeniach odnośnie kiepskiego dmgu barby ujęliście również trans i poświęcenie?
Może Kyth bądź tak dobry, skoro tak kochasz cyferki... _________________ Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133 Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember ![]() +Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1 |
4 Mar 2014, o 18:38 |
![]() |
![]() |
|
Współpracownik Gnarla
![]() |
to jesli kyth byl by tak dobry to niech wyliczy mo z transem posw i wracha po ile bd palil
![]() |
4 Mar 2014, o 18:55 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Strona 3 z 7 |
[ 61 posty(ów) ] | Idź do strony Poprzednia 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |