Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
 Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja 
Autor Wiadomość
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 4171
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
mikhell napisał(a):
Czy w tych waszych cudownych wyliczeniach odnośnie kiepskiego dmgu barby ujęliście również trans i poświęcenie?
Może Kyth bądź tak dobry, skoro tak kochasz cyferki...

Masz coś merytorycznego do dodania? Może sam się pochwal swoją matmą i policz to co proponujesz. Czy to za trudne i wolisz jedynie narzekać? Jeśli nie masz nic sensownego do napisania, co dodatkowo będzie nabtemat to nie pisz - bo takie judzenie nie będzie tolerowane (dotyczy również wpisu Showtimee - nie widzę powodów do takich zaczepek).


4 Mar 2014, o 19:04
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15
Posty: 475
Miejscowość: Orzesze
Podziękowano: 24 razy
Otrzymanych podziękowań: 135 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Sam policzyłem co nieco:
http://scr.hu/0osq/w3bj7

Wliczyłem tam nawet dmg uzyskiwany dzięki wrażce, choć niestety MO nie jest w stanie używać jej w stosunku do każdego z przeciwników (problem z wrzuceniem, strata wielu ataków na to). Aby nie robić zamieszania wpisałem tam 53% choć wiadomo, że nie działa ona do końca w ten sposób.

PS: Atak z podpałki ma teoretycznie więcej punktów, (247% a 220% z kulki) ale w praktyce jest znacznie słabszy niż kula, zapewne w związku z tym, że jest to atak fizyczny, przez co:
- nie działa na niego Vogurun
- atak jest osłabiany dodatkowymi resami (???)

PS2: Jeśli moje wyliczenia są błędne, z chęcią dowiem się czegoś nowego na temat wyliczania właściwego dmgu i wzoru jaki powinienem zastosować odnośnie % dodatkowych obrażeń z konkretnego ataku, oraz % dodatkowych obrażeń wynikających z bufków.

PS3: Nie potrafię zrozumieć, dlaczego od kolorowych biorących udział w dyskusji nie wymaga się również merytorycznego podejścia.

_________________
Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133
Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember

Image
+Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1


4 Mar 2014, o 19:16
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Cze 2013, o 16:48
Posty: 198
Miejscowość: BDG
Podziękowano: 252 razy
Otrzymanych podziękowań: 313 razy
Nick w grze: ArGes
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
a czy pan genialny majkel pomysłał ze od obrazen zalezne są równiez odpornosci?
I pomyśłał tęz o tym że robiąc mixed martial arts z barby vs MO doszedł do wniosku że każda z tych klas ma swoj urok,wdziek styl itd etc? porównywac MO z barbą nie glupota gdyby nie spojrzec na to ze obaj sa od zadawania dmg i nie jest ono az tak małe, ba najwieksze..
Odnoszac sie do tematu- Czy żmij i attawa potrzebuja zmian? nie spodziewałem sie ze kryt + podwojny wywoła kiedys chec podjecia wgl tematu o tym aby zmienic co nieco w tych epikach:D

PS zapomnialem dodac, majkel a dmg z obszarówek tez policzyłes skoro rownasz sie do barby? przeca koks mo potrafi w runde zamiesc całe pt z hitami po 1k+/- z meteora, policz tu zadawane obrazenia liczac takze ze pt ma 5 slotów ^^
Kazda klasa ma swoje wady i zalety, no niestety.

Od siebie dodam ze jesli juz chcecie zmian w epikach dla vd i mo to moze poczekajcie na drugą parttie? Może ktoś juz pomyslał i dał wam coś w nich zeby wraz z obecnymi partiami robiło jesien sredniowiecza z pola walki:)

_________________
"Ból jest tymczasowy...może trwać minutę, godzinę , dzień, miesiąc a nawet rok...Lecz w końcu ustąpi...
Natomiast gdy sie poddam , będzie trwał wiecznie"


4 Mar 2014, o 19:37
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Najwyraźniej zgłaszanie postów to za mało, więc pozostaje mi was prosić o to w temacie.
Otwórzcie nowy temat i tam spamujcie. To nieważne kto osiąga większe obrażenia - MO czy barb. Jest w tym zbyt wiele zmiennych, a najważniejsze (odporności mobów, ilość obuchu w kuli ognia) są nieznane. Tutaj trzeba testy praktyczne - przy pełnej znajomości buildów i eq obu graczy. Administracja niemal na pewno nie udzieli wszystkich danych, więc teorią nic się nie wskóra.

Powtórzę. Temat dotyczy wyłącznie wzorów umiejętności. To, co z obrażeniami dzieje się dalej (przemnażanie przez modyfikator umiejętności, efekty psychorarów i wiele innych) jest osobną kwestią. Dla przykładu, rozwiązaniem takiej sytuacji mogłoby być zwiększenie obrażeń kuli ognia z 220% do 2x0%. Albo zmniejszenie odporności na ogień u konkretnych mobów. Lecz czy to dotyczy epików VD i MO?


4 Mar 2014, o 19:56
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15
Posty: 475
Miejscowość: Orzesze
Podziękowano: 24 razy
Otrzymanych podziękowań: 135 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Kyth Moire napisał(a):
Najwyraźniej zgłaszanie postów to za mało, więc pozostaje mi was prosić o to w temacie.
Otwórzcie nowy temat i tam spamujcie. To nieważne kto osiąga większe obrażenia - MO czy barb. Jest w tym zbyt wiele zmiennych, a najważniejsze (odporności mobów, ilość obuchu w kuli ognia) są nieznane. Tutaj trzeba testy praktyczne - przy pełnej znajomości buildów i eq obu graczy. Administracja niemal na pewno nie udzieli wszystkich danych, więc teorią nic się nie wskóra.

Powtórzę. Temat dotyczy wyłącznie wzorów umiejętności. To, co z obrażeniami dzieje się dalej (przemnażanie przez modyfikator umiejętności, efekty psychorarów i wiele innych) jest osobną kwestią. Dla przykładu, rozwiązaniem takiej sytuacji mogłoby być zwiększenie obrażeń kuli ognia z 220% do 2x0%. Albo zmniejszenie odporności na ogień u konkretnych mobów. Lecz czy to dotyczy epików VD i MO?


Oczywiście każdy ma tutaj część racji, jednak jeśli chodzi o sam wzór dmg ( samą dyskusję), to uważam że należy go wpisywać razem z bufami, bo gra jest grą zespołową i barb bufy ma zawsze, chyba że idzie dla rozrywki na wieżę, ale tam mu nie są potrzebne.
Przecież nikt nie używa epików do drapania się po plecach, tylko do bicia...

Wytykanie mi, że we wzorze nie ująłem resów pominę, chyba że szanowny Pan Arges poda mi dokładne wartości resów na najczęściej odwiedzanych instancjach i mobkach.

Obecnie dyskutujemy (tak mi się wydaje) głównie o PvM i tutaj ataki obszarowe raczej się nie przydają (mówię tu o najważniejszych i najczęściej odwiedzanych instancjach), a przy high lvlach (w końcu głównie oni mają epiki) i ich EQ, tym bardziej, ponieważ atak obszarowy nie ma krytyka ani dodatkowego uderzenia, co na pewno nie daje im przewagi w tym typie walki.

_________________
Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133
Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember

Image
+Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1


4 Mar 2014, o 22:16
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sie 2010, o 19:14
Posty: 86
Podziękowano: 17 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
mikhell napisał(a):
Sam policzyłem co nieco:
http://scr.hu/0osq/w3bj7

Wliczyłem tam nawet dmg uzyskiwany dzięki wrażce, choć niestety MO nie jest w stanie używać jej w stosunku do każdego z przeciwników (problem z wrzuceniem, strata wielu ataków na to). Aby nie robić zamieszania wpisałem tam 53% choć wiadomo, że nie działa ona do końca w ten sposób.

PS: Atak z podpałki ma teoretycznie więcej punktów, (247% a 220% z kulki) ale w praktyce jest znacznie słabszy niż kula, zapewne w związku z tym, że jest to atak fizyczny, przez co:
- nie działa na niego Vogurun
- atak jest osłabiany dodatkowymi resami (???)

PS2: Jeśli moje wyliczenia są błędne, z chęcią dowiem się czegoś nowego na temat wyliczania właściwego dmgu i wzoru jaki powinienem zastosować odnośnie % dodatkowych obrażeń z konkretnego ataku, oraz % dodatkowych obrażeń wynikających z bufków.

PS3: Nie potrafię zrozumieć, dlaczego od kolorowych biorących udział w dyskusji nie wymaga się również merytorycznego podejścia.


mi wyszły trochę inne wyniki: http://scr.hu/1io/9vtdy
co prawda zwiększyłem obrażenia dla barby o obrażenia od ognia jak by miał epik na 6 poziomi, jednak jak by je usunac to dla barby mamy takie same obrażenia a dla mo inne http://scr.hu/1io/0lqcp
wiec z tego wynika ze czegoś zabrakło u mo w twych wyliczeniach (wedlug mnie zrobiles 1,4wiedza+0,6moc*1,3.)

_________________
Kto walczy z potworami, ten niechaj baczy, by przy tym samemu nie stać się potworem.


4 Mar 2014, o 23:10
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15
Posty: 475
Miejscowość: Orzesze
Podziękowano: 24 razy
Otrzymanych podziękowań: 135 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Dzięki, rzeczywiście sprawdziłem i miałem źle postawiony nawias.

_________________
Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133
Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember

Image
+Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1


5 Mar 2014, o 00:24
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Paź 2010, o 21:19
Posty: 4832
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 232 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Mogę zapytać do czego zmierzają te rozważania i co ma to wspólnego z tematem ?

_________________
Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER!

The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed.


5 Mar 2014, o 00:52
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lut 2012, o 15:15
Posty: 475
Miejscowość: Orzesze
Podziękowano: 24 razy
Otrzymanych podziękowań: 135 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
http://scr.hu/0osq/poy2b

Wszystko pięknie, tylko w naszych wyliczeniach nie wzięliśmy pod uwagę furii :)
Teraz furię już mamy i co z tego wynika?
1. Że MO ma hity 1/3 słabsze niż barb zrobiony pod zrękę (nawet bijąc na wrażce)
2. Że MO ma hity 2/5 słabsze niż barb zrobiony podobnie jak MO

Uważam, że stąd biorą się później dysproporcje.
Nawet gdyby odjąć te 18% dmg od ognia z epika (MO ma w końcu dodatkowy hit), to i tak różnica na korzyść barby jest kolosalna.

I Willy:
Czy naprawdę nie ma wg Ciebie żadnego związku pomiędzy dmgem a tym jak postać zachowuje się w grze? Później wychodzi na to, że żadne ustawienia resów nie są w stanie tego zrównoważyć i wychodzą wam takie kwiatki jakie widzimy na kowalu czy strażniku.
Choć dmg to tylko jedna strona medalu (ponieważ na mocniejszych mobach/bossach liczy się obrona, której MO również nie ma), ale uważam że ten temat pasuje do dyskusji o epikach.

_________________
Gram na Larkas (kiedyś S2), MO 133
Gildia: Dark Templars |||||||| Blues Brothers & Valhalla - I shall remember

Image
+Druid turniejowy, lvl 44: 1. miejsce x3 +Ryc turniejowy, lvl22: 1. miejsce x3, 3. miejsce x1


5 Mar 2014, o 09:25
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Mikhell, po prostu odpowiedz na pytanie Willego. Mnie również ciekawi, co wasze rozważania mają wspólnego z tematem, bo w tej chwili - prawie nic.
Jeśli nie rozumiesz, po prostu przeczytaj kilka razy post autora tematu.
Z jakiegoś bliżej nieznanego mi powodu, porównujecie barbarzyńcę z MO. Temat dotyczy porównania EPIKÓW. Rozróżniasz klasę postaci od epika... jeszcze?
Nie widziałem epika, który posiada furię, wrażkę, poświęcenie, trans oraz inkantację. Ja chcę, by epik VD dostał zmysły, a co.
Ponadto, epiki posiadają WSZYSTKIE klasy, więc nie należy porównywać tylko dwóch. Sam pozwoliłem sobie na porównywanie wyłącznie na przykładzie barbarzyńcy i MO, nie bez powodu.
Mo jest prostą profą i niemal każdy MO na 110+ ma dokładnie taki sam build. Z kolei barbarzyńca ma największe obrażenia epika, dzięki czemu można od razu założyć, że inne klasy mają gorzej.
Było to o tyle wygodne, że ich umiejętności mnie nie interesowały - a wyłącznie przelicznik obrażeń, który zresztą jest wspólny dla wszystkich klas. Równie dobrze mógłbym porównywać łucznika oraz VD, ale w takim przypadku pojawiałyby się głosy "a ja mam inną postać, więc oblicz jeszcze obrażenia dla pięćdziesięciu innych buildów", "epik barbarzyńcy ma większe obrażenia niż łucznika".
Przecież nie można oczekiwać od przeciętnego gracza, żeby potrafił myśleć i wiedział, co oznacza "analogia". Chociaż po tobie spodziewałem się nieco więcej.
To naprawdę nie jest temat "kto bije więcej, MO czy barb".
To, że temat dotyczy obrażeń, nie oznacza że do tematu pasowałoby zdanie "Kajtek upadł ze schodów i odniósł obrażenia głowy". Chociaż kluczowe słowo też się zgadza.
Ale w sumie, róbcie jak chcecie. Spamujcie w każdym temacie. Offtopujcie. Zamazujcie obraz. Kłócąc się przez kilkanaście stron zniechęcacie czytelników i robicie wszystko, by wasze tematy zignorować, bo w sumie nic konkretnego nie wymyślicie.

Co do waszych wyliczeń - powinny uwzględniać, że w PvE moby mają zazwyczaj nizsze odporności na ogień. Obrażenia barbarzyńcy w PvP grupowym powinny zostać zmniejszone mniej więcej o tyle procent, ile szans mają wejść korzenie. Jak dostanie korzenie, to jego obrażenia są nie większe niż obrażenia kamyka na furii i buffach.
W przypadku 1vs1 obrażenia MO powinny wzrosnąć zgodnie z przyrostem celności. Mo jest celniejszy i mocno bije na dwie sfery. Stąd też należy zsumować obrażenia kuli ognia i podpałki, porównując do krytycznego i kamyka. Należy pamietać też o sferze ognia, a także łatwym odbijaniu okrzyku i ryku, przy banalnym wsadzeniu własnego okrzyku.
Ale w sumie, chętnie porównujecie barbę na buffach. To że MO może dostać zmysły, a przez to trafiać o kilka procent lepiej... kto by się tym przejmował?
Przecież można obliczyć wzrost obrażeń wynikający z większej ilości podwójnych ataków i większej celności, po prostu licząc dla stu akcji. Jeśli celność wynosi 57%, to mamy średnio 57 trafień. Jeśli mamy 12% na podwojenie ataku, to mamy 100+12 akcji. Do nadmiarowych dodatkowych akcji trzeba ponadto doliczyć szansę na krytyka.
Czy ktoś jeszcze pamięta, że zaćmienie zwiększa obrażenia z ataków dystansowych o ponad 20%? Z tego co pamiętam, więcej niż trans.

Zresztą, pomijacie tyle elementów gry, że wasza teoria naprawdę do niczego nie prowadzi. Poza kłótniami, oczywiście. Co wydaje mi się waszym głównym celem.
Samo wymienienie wszystkich danych, które należy uwzględnić - zajmowałoby więcej, niż liczy najdłuższy post w tym temacie. Ktoś jest chętny na obliczanie tego, poświęcając temu minimum kilkanaście godzin? Tego naprawdę jest tak wiele, że tylko kilka osób w całej grze znalazłoby chęć do tego, by się temu przyjrzeć.
Bo to naprawdę nie jest matematyka na poziomie studiów i nie trzeba dużo wiedzy. Raczej chęci.


5 Mar 2014, o 09:47
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 290 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron