Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
 Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja 
Autor Wiadomość
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
O litości...

Czemu wszyscy dali się wciągnąć Kyth Moire w jego ulubiona rozrywkę czyli "gry i zabawy z kalkulatorem"?

Temat jest o tym ze 5 klas będzie posiadać w epiku 4ry użyteczne bonusy a 2 klasy zostają z 3ma bonusami, bo obrażenia w broni które są według mnie największym i najmocniejszym profitem z posiadania epika nie maja znaczenia dla mo i vd.

Autor tematu napisał jak widzi zrównoważenie tej sytuacji i ok.

Ja uważam ze bonus w postaci 0.25 mocy/wiedzy co lev by był w sam raz, żeby nikt nie płakał.
Czyli dawało by to 1pkt mocy/wiedzy co 4ry levele, wiec tyle co u reszty profesji, które dostają 4pkt obrażeń co 4ry levele. I wtedy by można uznać ze wszyscy epikowcy dostają frajerskie ulepszenie co 4lev, i według mnie możne być.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


16 Mar 2014, o 16:07
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
O litości...

Czemu nadal istnieją gracze, którzy mając czarno na białym że ktoś ma przewagę, chce ją tylko powiększać? Rozumiem że jesteś MO, ale to nie oznacza że musisz być ślepy na wszelkie argumenty.
Ten temat jest najlepszym dowodem na to że można uwzględniać opinię graczy, ale w żaden sposób nie można za nią ślepo podążać.


16 Mar 2014, o 16:20
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Kyth Moire jak jesteś taki spec od wszystkiego to zaproponuj swój pomysł na zrównoważenie istniejącej sytuacji skoro uważasz że ten jest zły, bo poza uwaleniem 20 postów z wyliczankami nie na temat to nic ciekawego tu nie wniosłeś.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


16 Mar 2014, o 16:36
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Masz na myśli - mam kombinować, jak zwiększyć obrażenia łucznika, rycerza, sheeda i barbarzyńcy? Chciałbym zauważyć, że jeśli chodzi o istotę tego tematu, to właśnie fizole mają gorzej, gdyż na wyższych poziomach (np. 140 lv) tracą z powodu obrażeń broni. Oczywiście, mogę to zrobić - ale z uwagi na końcowy balans, nie widzę takiej potrzeby. Fizole mają przewagę w innych aspektach.

Jeśli chcesz by wzmocnić MO w tych przypadkach, gdzie jest on słabszy od fizoli - do tego załóż osobny temat. Pomogę podczas opracowywania argumentów i balansowaniu propozycji, jeśli będę miał na to czas i ochotę.
Ale w przypadku tego tematu - przecież podałem argumenty, że to MO ma przewagę, więc zwiększanie jej trudno uważać za przemyślane działanie.


16 Mar 2014, o 16:41
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2012, o 13:36
Posty: 206
Podziękowano: 195 razy
Otrzymanych podziękowań: 257 razy
Nick w grze: EpikDrut
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Macie niezly problem, ktory nie istnieje-vd ma dodatkowy bonus od obrazen magicznych + ostatnie wzmocnienie omijania resow, a mo podwojne i jeszcze malo bo dmg z laski sie nie dodaje -.- teraz mo jak wskoczy do walki jest jak czolg podczas bitwy pod grunwaldem i jeszcze placz zeby go wzmocnic... pomyslcie zanim zaproponujecie cos co nie trzyma sie kupy...

_________________
Pomogłem/podobało się? Kufelek się należy ;)
Zapraszam na mój kanał YT! klik
To tylko gra... to tylko taern...
https://scr.hu/0dk2/wo2xz
Epik [127lvl] z latarką to jak Polska bez korupcji i długów


16 Mar 2014, o 16:45
Profil WWW
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
to nie jest temat o przewadze mo, po 5ciu stronach mógł byś sie wreszcie zorientować,
a o 4rtym użytecznym bonusie w epikach mo i vd, żeby wyrównać do pozostałych epików.

I odnieś się do tego.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


16 Mar 2014, o 16:46
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
To zostało zrobione. Obrażenia w broni nie są bonusem, lecz elementem gry. Każda broń ma obrażenia, więc mają ją również bronie-psycho oraz bronie-epiki. Jak zostało też wyjaśnione, inny element gry (wzór na obrażenia 1.4*moc+0.6*wiedza) jest bardziej opłacalny niż (0.7*siła+0.3*zręczność+broń), zwłaszcza gdy rozważa się różnicę pomiędzy (0.7*moc+0.3* wiedza) a samo (+broń).
Nie zamierzam powtarzać tego po raz kolejny. Po 5-ciu stronach mógłbyś się wreszcie zorientować, że chcesz odpowiedzi, które zostały już udzielone. Jeśli nie jesteś w stanie ich zrozumieć, mogę szczegółowo wyjaśnić - ale lepiej byłoby na PW, by nie zaśmiecać tematu powtórzeniami. Jeśli odpiszesz w tym temacie, odpowiedź dostaniesz co najwyżej na PW, chyba że przypadkiem napiszesz coś ciekawego.
To samo dotyczy w sumie wszystkich graczy, którzy chcieliby dołączyć do dyskusji, ale nie potrafią zrozumieć już poruszonych kwestii.


16 Mar 2014, o 16:53
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Nie wydaje mi się żeby się tu dało bardziej naśmiecić.

Ja uważam za samorosnace obrażenia w epikach to jest bonus, konkretny bonus, a Ty że to są czary mary i tak ma byc.

Wiec nie wydaje mi się żebym Cie przekonał że białe jest białe a czarne jest czarne.

Rozpatrywanie przez Ciebie wzoru ktory jest lepszy czy sila+zreka czy moc+wiedza nie ma tu znaczenia, bo to funkcjonuje w grze bez epików, a tu jest gadka o epikach.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


16 Mar 2014, o 17:34
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
kerklis napisał(a):
Rozpatrywanie przez Ciebie wzoru ktory jest lepszy czy sila+zreka czy moc+wiedza nie ma tu znaczenia, bo to funkcjonuje w grze bez epików, a tu jest gadka o epikach.

No dobrze. Uznam że to kwestia, która jest warta odpowiedzi w tym temacie.

Powiedz mi - czy rozmowa dotyczy wyłącznie epików, czy raczej faktu, że są broniami? Czy gdyby wszystkie epiki były np. pancerzami, to ten temat również by powstał?
Gdyby były innymi elementami eq i z tego powodu temat by nie istniał... to oznacza że kwestia epika jest drugorzędna. Nie wystarczy że epik jest epikiem. Problemy pojawiają się przy epiku - broni.
To nie jest tak, że w epikach jest coś więcej, co nie istnieje w innych przedmiotach.
Każda broń ma obrażenia i obrażenia w każdej broni nie są przydatne dla kluczowych umiejętności VD/MO.
Dodawanie jakiekolwiek premii dla VD/MO, oznacza równocześnie konieczność premii dla tych klas we wszelkich innych broniach. W końcu czemu premiować wyłącznie epiki? Czy sidun nie ma więcej "bonusów" niż smoczy gnat?

Dlatego fakt że to są epiki jest pozbawiony znaczenia. Mówimy wyłącznie o tym, że MO/VD nie wykorzystują obrażeń. Obrażeń, które są wszędzie - od patyka na 1 lv, poprzez epiki 60 lv, do psychobroni na ~115 lv i to one stanowią kontrowersję.
Czy fakt że obrażenia są również w epiku, oznacza że epiki stanowią osobną kategorię? Z jakiego powodu?
Epiki są dla graczy od 60 do 140 lv. Są przedmiotami wyjątkowymi. Nie ma osobnego epika- broni na 60 i na 140 lv, które mają dokładnie takie same statystyki, lecz inne obrażenia.
Nie można sprawić, że obrażenia są przydatne tylko dla gracza 60 lv, a ktoś z 140 lv uważałby epik za coś podrzędnego. Gorszego z uwagi, że obrażenia są mniejsze niż z psycho na 115 lv. Nie można też dostosować epika z myślą o 140 lv, bo gracz 60 lv miażdżyłby innych, mając tak ogromne obrażenia.
Stąd też epiki, wyjątkowo, mają też 1 obrażeń więcej co poziom gracza, gdyż muszą być potężniejsze niż inne bronie dla danej profesji w każdym możliwym przedziale (w końcu to epiki!). Nie może być w czymś gorszy od przedmiotu na wyższy poziom, przeczyłoby to samej idei.
To jest rekompensata za to, że MO/VD zyskują więcej obrażeń ze względu na swój wzór, który nie uwzględnia obrażeń broni.

Nie trzeba dostosowywać epików dla MO/VD, gdyż są one automatycznie dostosowane do poziomu gracza. Dlatego też obrażenia broni też muszą rosnąć, inaczej MO/VD miałby zbyt wielką przewagę.
"Automatyzm" oznacza, że (0.7*moc+0.3*wiedza) rośnie, więc (broń) też powinna rosnąć.
Jak obliczyłem w poprzednich stronach tematu, taki barbarzyńca też wolałby mieć wzór (1.4*siła+0.6*zręczność) (czyli automatyczne dostosowanie obrażeń do lv) i darować sobie broń. To tylko przeszkadza, na 140 lv. W wielu buildach rosnące obrażenia broni są wadą, nie zaletą - gdyż rosną zbyt powoli. Statystyki rosną szybciej.
Czy jesteś w stanie podważyć ten tok myślenia?

Naprawdę, mnie nie musisz przekonywać że czarne jest czarne. Za to ty myślisz że białe jest czarne i nie jesteś zdolny tego zrozumieć lub przyznać się do błędu. Chyba że udowodnisz tezę "a tu jest gadka o epikach", przekonując że twoje argumenty odnosiłyby się wobec epików - pancerzy. Jeśli nie jesteś w stanie udowodnić, że ważny jest wyłącznie fakt epika, to znaczy że się mylisz.
Bo moim zdaniem, tu chodzi o fakt obrażeń broni. Broń jest kluczowym słowem, nie epik. Jeśli rozważać broń, to oczywiście że wzory obrażeń są ważne, gdyż do nich broń się odnosi.
Epik jest ważny tylko w tym kontekście, że jako epik musi mieć większe obrażenia od innych - zarówno porównując do broni na 60 lv, jak i na 115 lv. Epik musi być dostosowany do poziomu, jeśli nie dzieje się to automatycznie z innych powodów. To nie tasak, że może być zastąpiony ognistym młotem po kilkudziesięciu poziomach.
Jeśli uważasz słowo "epik" za argument, to jest to argument przeciwko twojej tezie wzmacniania broni dla MO/VD.
Różnica jest taka że dostosowanie do poziomu u fizoli i druida jest widoczne w broni (+lv), a dostosowanie do poziomu (0.7*moc+0.3*wiedza) u MO/VD jest "ukryte", niewidoczne w opisie epika. Dostrzegasz jedno, ale całkowicie ignorujesz drugie.
Tyle razy to powtórzyłem w jednym poście, że nawet Ty powinieneś to zrozumieć.


16 Mar 2014, o 17:43
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 16 Lis 2013, o 14:26
Posty: 2
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Epiki dla VD i MO - analiza i propozycja
Kyth Moire napisał(a):
Mam nadzieję, że to już mój ostatni post w tym temacie.


Nadzieja okazała się płonna. A już wszyscy odetchnęli z ulga że nie będziesz spamował głupot. Infantylizm twoich "obliczeń" przyprawia o gęsią skórkę.

Żeby prawidłowo porównać obrażenia jakiejkolwiek klasy należy porównać to co w grach MMORPG zwykło się nazywać DPS. W Taernie - obrażenia na rundę, zarówno te zadawane jak i te otrzymywane. Zatem obowiązkowo musisz uwzględnić w obliczeniach co najmniej:
1) poziom postaci
2) poziomy cech: zręczność, siła, wiedza, moc (zarówno u maga jak i u fizola wszystkie te cechy)
3) poziom życia, many i kondycji
4) statystyki skilla: % na trafienie i % do obrażeń - nawet tego nie chciało ci się uwzględnić - co nawet w podstawówce uczniowie potrafiliby
5) poziomy resów
6) rozkłady PA w walce
Oczywiste że każdy fizol ma ogromną przewagę. Z epikiem czy bez. Głównym czynnikiem dającym przewagę nie są wzory na obrażenia z umki lecz fakt iż obronę przed atakami fizycznymi liczy się wyłącznie ze zręczności. Stąd każdy fizol wysokiego poziomu ma totalnie deklasującą każdego maga przewagę w trafianiu. Do tego jeszcze dochodzi niezrozumiała i darmowa przewaga w resach. Fizol ma darmowe resy na magię w garthilu, carathrisie, setach, arcanach, itp mag ma odjęte resy na fizyczne obrażenia we wszystkich swoich rarach i smugę za dodatkową opłatą 50 umków.
Tylko sumując obrażenia zadane przez MO atakami grupowymi w walkach z grupą słabych przeciwników są one czasem wieksze niż zadane przez fizola w takich samych warunkach.
Tym którzy chcą poznać prawdę, a jak Kyth Moire nie są w stanie tego wyliczyć, pozostaje sprawdzenie w grze kto w prawdziwych walkach zadaje większe obrażenia i ma przy tym większą przeżywalność.

Co do głównego wątku - epików. Miernikiem ich przydatności jest popyt na nie i ich cena. Fakty są takie że Attawa odstaje bardzo na niekorzyść. Po prostu w PvE nie opłaca się jej używać jest bowiem gorszą alternatywą od zwykłych rarów: Vd nie bedzie tak głupi by zdjąć smugę dla słabego epika. Praktycznie jak ktoś dropi Attawe to jak za karę, z reguły zostaje w eq nienaprawiona. Stąd wnioski: trzeba zmienić ten shit na broń jednoręczną, pałkę Voodo które z lenistwa ekipy programistów nie zostały rozwinięte ponad te na najniższe poziomy. Oczywiście obrażenia z tej broni należy zastąpić czymś cokolwiek przydatnym np. skok farrida.
Ponadto dla balansu klas magowie/fizole należy zamienić wymagania tarcz z siły na zręczność lub wprowadzić wymaganą moc we wszystkich przedmiotach dających odporność na magię począwszy od arcanów np. Garthil z 60 siły i 60 mocy.


16 Mar 2014, o 20:29
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron