Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
 Podklasy wg gromaka 
Autor Wiadomość
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2011, o 22:55
Posty: 578
Miejscowość: Parowar
Podziękowano: 478 razy
Otrzymanych podziękowań: 2053 razy
Nick w grze: Inkwizycja
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Podklasy wg gromaka
Już dłuższy czas myślałem, jak stworzyć "podklasy" - coś co miałoby odróżniać jedną postać od innej. Tylko czy tak na serio podklasy cokolwiek by zmieniły? Obecnie, żeby miały jakiekolwiek znaczenie, każda z klas musiałby mieć co najmniej 2 drogi rozwoju a w każdej z nich przynajmniej 3 unikatowe umiejętności. W innym wypadku takie podklasy nie miałby sensu, bo to jak dać głodnemu orzeszka. Tylko się wku yyy zirytuje. To przeszło 40 nowych umiejętności, 66% obecnych... Balans? Rozsypał by się na długi czas w drobny mak. Wątpię po prostu, żeby technicznie było to wykonalne. Dlatego gromak wpadł na pomysł! Pytanie tylko, czy Wam się spodoba ;)

Podklasy zaczynają się dla mnie tak jak epik - 60 lvl. To poziom, gdzie gracz już wie o co chodzi, wie do czego służy zręczność a do czego moc. Może mniej-więcej już wiedzieć czego oczekuje od gry. A więc takowy 60-lvl ma możliwość wyboru jaką ścieżką potoczy się jego kariera.

Podklasy to dla mnie umiejętności, więc tak będę je tu nazywał. Powinno być ich 9. 6 umiejętności, z których można wybrać 2 oraz 3 z których można wybrać jedną. Dostępne dla wszystkich tak samo i bez wyjątku. Te pierwsze działałyby od razu po ich wybraniu - ich moc rosłaby razem ze zdobywanym doświadczeniem (doświadczeniem umiejętności, nie gracza), coś na zasadzie expa psychorara. 3 pozostałe - działałyby dopiero po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia tej umiejętności. Żeby jeszcze bardziej uprościć pomysł, każda z nich zawierałaby coś "fajnego" od innej profesji. Np tarcza od ryca, leczenie od druida, ssanie od VD etc. Pozostałe 3 byłyby nowe. Mówię tu oczywiście o ułamku mocy umiejętności "zapożyczonych" - żeby nie było, że któraś umiejętność wyklucza z gry daną profesję i nie powstawali "rycerzo-druidzi".

Doświadczenie takie zdobywałoby się podobnie do tych dla psychorarów, jednak potrzeba by było go mniej więcej tyle ile zajmuje maksymalne wyexpienie epika. Wiadomo - 3 umiejętności na raz = więcej czekania. Ktoś chce zmienić ? Proszę bardzo - ale exp przepada.

To jakie miałyby to być umiejętności - to kwestia przemyślenia. 3 zupełnie nowe to po prostu jedne z najciekawszych umiejętności dotychczas używanych przez moby. Np zamrażanie, odwrócenie etc.

Żeby było jasne - umiejętność rośnie lub jest aktywna wraz z poziomem doświadczenia umiejętności lub po jego osiągnięciu, nie jest zależna od wiedzy/zręczności czy siły/mocy.

W pvp takie "podklasy" mogłyby sporo zmienić. Reszta to kwestia przemyślenia ;)

_________________
"Zawsze mam rację z prostego powodu-nie chrzanie głupot" - Kalart

"Moja refleksja jest taka że kneblować każdy umie, domagać się sprawiedliwości wobec innych " - Mroczna

"Wybacz jeżeli uraziłam Twoje myślenie" - Ruuda


22 Maj 2014, o 20:19

Podziękowali: 4 Basfau (22 Maj 2014, o 20:23), duchkacperS3 (22 Maj 2014, o 21:07), Maahiverek (22 Maj 2014, o 21:20), Nicolay (22 Maj 2014, o 20:22)
Profil ICQ WWW
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Maj 2011, o 18:35
Posty: 1643
Miejscowość: RZE
Podziękowano: 302 razy
Otrzymanych podziękowań: 400 razy
Nick w grze: Buszcik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Podklasy wg gromaka
Ilość umiejętności, podklas, system PU itp. jest od dawna dogadana.


22 Maj 2014, o 23:18
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2011, o 22:55
Posty: 578
Miejscowość: Parowar
Podziękowano: 478 razy
Otrzymanych podziękowań: 2053 razy
Nick w grze: Inkwizycja
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Podklasy wg gromaka
Buszcik napisał(a):
Ilość umiejętności, podklas, system PU itp. jest od dawna dogadana.



No to wybacz te kretyńskie pytanie - czego Wam więc brakuje? Super-umiejętności które nie naruszą balansu? Takich nie ma i nikt nie wymyśli.

_________________
"Zawsze mam rację z prostego powodu-nie chrzanie głupot" - Kalart

"Moja refleksja jest taka że kneblować każdy umie, domagać się sprawiedliwości wobec innych " - Mroczna

"Wybacz jeżeli uraziłam Twoje myślenie" - Ruuda


22 Maj 2014, o 23:22
Profil ICQ WWW
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Maj 2011, o 18:35
Posty: 1643
Miejscowość: RZE
Podziękowano: 302 razy
Otrzymanych podziękowań: 400 razy
Nick w grze: Buszcik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Podklasy wg gromaka
Oj gromaku moderatorze, tyle czasu na forum i Ty nie wiesz...
Podklasy czekają na wprowadzenie Targowiska, dopiero po Targowisku wprowadzamy Podklasy ;)

Wypowiedź zgłoszona wyżej, do administracji. To jest SPAM. gromak
Torgerd na blogu już napisał: "Prace nad podklasami zostały wstrzymane"
Całą tą farsę z podklasami staralem się obrócić w żart, jakie pytanie taka odpowiedź.
Oficjalne stanowisko przedstawiłem post wyżej, reszta do znalezienia na blogu.

No popatrz, popatrz całkiem niedawno, bo parę dni temu w strefie do której nie każdy ma dostęp Willy napisał coś zupełnie innego... żałosne, bo inaczej tego nie określę. g.
Wstępne ustalenia dot. ilosci podklas, umiejetnosci były już omawiane. Mamy ogolny szkic, ledwo zarys podklas. Jesli czegos potrzeba to propozycji nowych, ciekawych grup umiejetnosci.


22 Maj 2014, o 23:39
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Maj 2014, o 07:40
Posty: 113
Miejscowość: Nakło n. Notecią
Podziękowano: 62 razy
Otrzymanych podziękowań: 15 razy
Nick w grze: NinjaRider
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Podklasy wg gromaka
A mi się podoba

_________________
Image


23 Maj 2014, o 06:30
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Paź 2010, o 21:19
Posty: 4832
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 232 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Podklasy wg gromaka
@Autor

Ogólny zarys i schemat wyboru umiejętności tj. czy to będzie 3 x 2 czy 4 x 1.4 czy 8 x 2/7 nie ma znaczenia. Dla przyszłych rozmów o podklasach potrzebuje konkretnych pomysłów z umiejętnościami i ich rozwojem. Sposób zdobywania, rozwijania umiejętności został już wstępnie uzgodniony, aczkolwiek nie można powiedzieć "nic" innym propozycjom.

Natomiast jeżeli chcesz dodać "swoje pięć groszy" do tego tematu, to musiałbyś bardzo dobrze przemyśleć to i podać bardzo konkretne rozwiązanie dotyczące rozbudowy, systemu zdobywania umiejętności, lvli, danych, właściwości etc.

Reasumując powyższy pomysł nie jest, ani zły, ani dobry, ponieważ jest to zalążek pomysłu - rozwiń, porozmawiamy.

_________________
Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER!

The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed.


23 Maj 2014, o 07:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 395 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron