Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 System walki w Taern 3d 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2011, o 03:07
Posty: 1229
Podziękowano: 78 razy
Otrzymanych podziękowań: 463 razy
Nick w grze: Gildartz
Odpowiedz z cytatem
Post System walki w Taern 3d
Witam.

Dużo się ostatnio mówi o tym, że Taern przechodzi modernizację i niedługo będzie dostępny w wersji 3d. Na GameConie (czy jak się to tam nazywa) podobno już było dostępne demo Taernu w wersji 3d.
Czytając z kolei dawne wpisy na forum, a raczej mając je w pamięci, kojarzę, że było pisane o zmianie systemu walki po przejściu na 3d. Między innymi więcej osób będzie mogło brać udział w walce itp., itp.

Czy w związku z tym administracja zastanawiała się nad wykorzystaniem pomysłów, które sprawdzają się w innych grach z elementami rpg, w których walki odbywają się w systemie turowym? Mam na myśli to, że w walce liczy się to, gdzie dana postać stoi. Jak to wygląda w praktyce:
A1 B1
A2 B2
A3 B3
Powyższy opis symbolizuje sześciu graczy, którzy biorą udział w walce. Aktualnie wygląda to tak:
A1
....B1
A2
....B2
A3
Na czym polega różnica? Ano na tym, że w wersji, z której korzysta wiele innych gier, liczy się miejsce, na którym gracz stoi. I tak, w nowej wersji trzeba najpierw zabić gracza B2, żeby dostać się do gracza A2 (analogicznie z pozostałą czwórką). Nawet, jeśli zaznaczę gracza A1, ataki pójdą w gracza B1 etc. Rzecz jasna, ilość graczy jest do dopasowania. Po prostu przykład na szóstce jest bardziej wyraźny. Z kolei w aktualnie istniejącym systemie walki nieważne, kogo zaznaczę, tę osobę właśnie zaatakuję (chyba że będzie miała ochronę od rycerza). Wyjątkiem byłyby uroki, którymi można atakować każdego, niezależnie gdzie stoi, a także ataki obszarowe, które obejmowałyby cały obszar walki, więc tu również zajmowana pozycja nie miałaby znaczenia.

Dlaczego wychodzę z takim właśnie pomysłem? Pomijając fakt, że sprawdza się w innych grach, to:

- wyrówna szanse i zmniejszy narzekania u postaci magicznych, ponieważ wystarczy magów ustawić w drugiej linii i ataki pójdą w fizycznych stojących w linii pierwszej. Fizyczny dobrze broni się na dystans i w zwarciu, z kolei uroki można wrzucać każdemu graczowi dowolnie, niezależnie od tego, gdzie stoi, więc tutaj nic się nie zmieni.

- zwiększy znaczenie strategii w walce. Nie będzie już tak, że ktoś walczy, wbijam w dowolnym momencie, bo nieważne, gdzie stoję, to i tak nie ma znaczenia. Teraz będzie miało znaczenie, gdzie dana postać stoi, więc walki będą musiały być bardziej przemyślane, a nie "na pałę".

- pozwoli bawić się w nowe buildy i praktycznie od zera tworzyć swoją postać dzięki temu właśnie, że pojawi się podział na defensorów, których rola polega na blokowaniu i przyjmowaniu ataków "na klatę", a także atakujących, których rola polega jedynie na zbijaniu hp oponentom;
a) uprzedzając argument, że wzmocni to rolę rycerza w ekipie, ponieważ wystarczy dać wtedy trzech rycerzy w pierwszej linii, którzy staną na bloku, odpowiem, że to bez znaczenia. Dlaczego? Ponieważ nieważne jest, jakie ustawienie przyjmiemy, jeżeli zwiększymy liczbę możliwych graczy w ekipie do sześciu (lub więcej), to i tak wystarczy w ekipie trzech rycerzy (lub więcej), którzy dadzą ochronę na pozostałą trójkę (lub większą ilość pozostałych graczy) i z głowy. Więc tutaj rola rycerza zawsze pozostanie taka sama.
b) co więcej, zwiększy się rola łucznika. Dlaczego? Ponieważ w 1 linii najlepiej będzie ustawić kogoś z trójki: sheed, łucznik i rycerz. Barbarzyńca najlepiej się sprawdzi w drugiej linii, mimo że jest postacią fizyczną. Ustawienie trzech rycerzy czy rycerza i dwóch sheedów mija się z celem, bo tracimy debuffy. Ustawienie w pierwszej linii rycerza, sheeda i łucznika pozwoli się dobrze bronić, a także da komplet debuffów, szczególnie ustawiając w drugiej linii voodoo. Optymalnym ustawieniem będzie wtedy: druid, mo i barba lub druid, mo/barba i voodoo w drugiej linii, a w pierwszej linii rycerz, sheed i łucznik.

- takie ustawienie pozwoli na większy wybór w doborze skilli dla podklas, kiedy zacznie się nad nimi pracować. Aktualny system mocno ogranicza wymyślanie skilli, nowy system walki pozwoli wprowadzić całkiem nowe skille, które jednocześnie nie będą zaburzały balansu.

- dzięki takiemu ustawieniu będzie można skorzystać z zupełnie nowych sposobów na walkę z mobami. Bossy będą mogły być o wiele trudniejsze, jednocześnie nie zwiększając swojej mocy.

- zwiększy się ilość kombinacji i znaczenie współpracy między poszczególnymi profesjami, która w aktualnym systemie ogranicza się do: druid leczy, rycerz chroni i buffuje, sheed+barba i voodoo+mo. Nowy system pozwoli na tworzenie zupełnie nowych zestawów i kombinacji u różnych klas, a także na wykorzystanie potencjału całej siódemki profesji.

Moim zdaniem taka zmiana przypadnie Wam do gustu, ponieważ gracze lubią, kiedy wynik walki zależy od strategii i ogarnięcia, a nie ślepego przypadku. Nowy system zniweluje wbijanie do walki na ślepo, ponieważ miejsce, w którym wylądujemy po dołączeniu, będzie miało znaczenie.

Plusem także, przynajmniej według mnie, będzie ewentualna zmiana w systemie petów dzięki takiej zmianie. Na czym owa zmiana by miała polegać? Mianowicie na tym, by pet miał wtedy przypisane swoje miejsce, tzn. to, czy ląduje w pierwszej, czy w drugiej linii. Dzięki temu rycerz i druid nie byliby tak faworyzowani w przypadku petów jak teraz, bo rycerz ochroni, a druid uleczy. Kiedy pet stałby w drugiej linii, to my przyjmowalibyśmy ataki oponentów na siebie, chroniąc "swoim ciałem" swojego pupila. Wyrównałoby to system petów, który stałby się równy dla wszystkich.

No cóż, to tylko taka luźna sugestia odnośnie nowego wyglądu Taernu. Nie wiem, czy przypadnie Wam do gustu, czy też nie, postanowiłem się nią jednak podzielić.

Czekam na komentarze i krytykę (byle merytoryczną). Proszę także i niedyskutowanie o tym, czy i kiedy wejdą podklasy itp. Temat nie jest o podklasach, a zauważyłem, że nieważne, czego temat dotyczy, podklasy i targowisko zawsze się w nim muszą pojawić. Komentarze, które nie będą dotyczyły tematu, będą usuwane. :)

Pozdrawiam.

_________________
Image
Image
Image


16 Wrz 2014, o 12:56

Podziękowali: 9 .Bubu. (16 Wrz 2014, o 14:45), drygu (16 Wrz 2014, o 13:19), Ludgar (16 Wrz 2014, o 14:17), mandaryn3d (21 Wrz 2014, o 16:58), pablito (21 Wrz 2014, o 11:30), Podwójny (16 Wrz 2014, o 17:24), RycerzKróla (16 Wrz 2014, o 13:48), Vamprah (16 Wrz 2014, o 20:13), ViconiaDeV (16 Wrz 2014, o 13:56)
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 1947
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Kufelek już dałem, ale nie mogę się powstrzymać. Tak dobrego pomysłu już dawno albo w zasadzie nigdy na forum nie czytałem. Jeśli byłby wprowadzony oznaczałby rewolucję i myślę, że większość osób zarówno nowych jak i starych musiała by się uczyć grać na nowo:)

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


16 Wrz 2014, o 13:58
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 8 Sie 2014, o 16:34
Posty: 1
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 7 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
absolutnie na nie .Falluotowca dziekujemy


16 Wrz 2014, o 14:26
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Wrz 2014, o 17:09
Posty: 16
Podziękowano: 28 razy
Otrzymanych podziękowań: 29 razy
Nick w grze: Dorianor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Witaj,

Czytając ten post cały czas przed oczami miałem szachownicę :D . Strategia- ustawienia- kolejność ruchów i tylko ochrony króla zabrakło. Pomysł ciekawy, ale całkowicie zmieniający tę grę- nie trochę lecz całkowiecie- bo klasy eq i wszystko podporządkowane jest systemowi walki- zmieniając go całkowiecie zmieni się grę na ... inną.

Pozdrawiam.


16 Wrz 2014, o 14:27
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 4 Mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 90 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Witam
z mojej perspektywy pomysł ma swoje zalety i wady.

Wielką zaletą było by to że w końcu strategia zaczęła by odgrywać jakąś większą role. Tylko czy obecny Taern jest na to gotowy wydaje mi się że nie. Ze swojej strony widział bym rozwój strategi przez nowe skile uzależniające poszczególne profesje od siebie

Co do wad to uważam że dla niektórych profesji gra stała by się nudna (przykład ryca na hiradze - nie raz słyszałem ze ryc zasnął na tym bossie). Wracając do tematu wszelkie klasy magiczne ustawiane są z tyłu. Co za frajda dać 10 Pa w atak 2 Pa w psychiczne i tak w kółko od herszta po morone :D .

Nawiązujesz do analogii do innych gierek. Jakoś nie znam żadnej z takim systemem % co Taern. W większości z jakimi się spotkałem zwycięstwo zależy od eq/rozdania pkt. przeciwnik zawsze trafia kwestia tylko jak mocno i ile mamy hp i odwrotnie.

Ogólnie oceniam pomysł w skali 1-10: 5


16 Wrz 2014, o 14:30
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 29 Sie 2011, o 16:48
Posty: 16
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 49 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Gild najpierw zacznij walczyc w pvp potem mysl

ostrzeżenie za offtop
~HM


16 Wrz 2014, o 14:30

Podziękowali: 3 ArGes (16 Wrz 2014, o 15:51), MordenCain (16 Wrz 2014, o 15:54), StoneBreak (16 Wrz 2014, o 15:52)
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01
Posty: 2181
Podziękowano: 262 razy
Otrzymanych podziękowań: 697 razy
Nick w grze: desacred
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Taki pomysł - ustawienie / zależność walki od ustawienia / działanie bufów zależnie od odległości itp., pojawia się co jakiś czas w zamkniętej strefie. Możliwe, że jeśli okaże się to "technicznie wykonalne" i będzie zgodne z "wizją gry" coś tego typu się w niej pojawi. Personalnie, jestem zwolennikiem tego typu mechanizmów.

_________________
"Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy."

"Nie znam się, to się wypowiem."
"Znam się na wszystkim, na niczym dobrze."


16 Wrz 2014, o 15:26

Podziękowali: Gildartz (16 Wrz 2014, o 16:50)
Profil WWW
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Cze 2013, o 16:48
Posty: 198
Miejscowość: BDG
Podziękowano: 252 razy
Otrzymanych podziękowań: 313 razy
Nick w grze: ArGes
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Jestem na nie.
Nie wyobrażam sobie walk 6 vs6 gdzie 1 rzad robi za mieso a tył za rzeźnie..
Absolutnie nie chciałbym aby wgl coś takiego miało zostac wprowadzane. Na chwile obecną boje się samej wersji 3d a co dopiero tak radykalnych zmian które według mnie spowoduja totalne opustoszenie wśród graczy którzy grają w tą gre od początku..
Taern to na prawde klimatyczna gra, a przez to się tylko bardziej przybliży do reszty lolków itp...

_________________
"Ból jest tymczasowy...może trwać minutę, godzinę , dzień, miesiąc a nawet rok...Lecz w końcu ustąpi...
Natomiast gdy sie poddam , będzie trwał wiecznie"


16 Wrz 2014, o 15:51
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 7 Cze 2011, o 18:39
Posty: 1306
Podziękowano: 52 razy
Otrzymanych podziękowań: 217 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Pomysł ładnie rozpisany, wyjaśniony itd. czyli tak jak powinno być no i ciekawy bardzo. Tylko jest jedno ale ten system działa w grach ( masówkach ) których jest w tej chwili na rynku pełno i klonują się szybciej niż Chińczyki :D Do tego może to i przypadnie do gustu na Polskich serwerach ( 50 % osobom ) lecz jestem pewien że nie przypadnie do gustu na zagranicznych serwerach.

W masówkach o których wspomniałem ten system działa ponieważ tam walka jest szybka i automatyczna, gracz nie musi nawet patrzeć na to co się dzieje tam, ponieważ w większości wypadków ważne jest by mieć więcej powera i to wszystko. Tutaj to będzie na zasadzie takiej, że osoby które będą z przodu będą dostawać cięgi, bo będzie wybór tylko tych z przodu, czyli będzie się liczyć kto pierwszy zaatakuje, a nie strategia.

Dlaczego nie strategia ?? Ponieważ w masówkach ten co stoi z przodu jest typowym tankiem ( ma bonusy do życia i obrony, a jego atak to około 50-60 % max tego co zadają postaci z tyłu ). No i tam zazwyczaj jest rozstaw taki

............Warrior
Support Warrior Tank
............Warrior

Do tego miliony ulepszeń ( postaci, jakiegoś bóstwa, klanu/gildii, miejsca na którym będzie stać postać itd. ) a u nas w Taernie niestety lecz to jeszcze nie jest na tyle rozwinięte.

No i na koniec znając życie przerobienie całego systemu walki zajmie troszkę, i jeżeli by został przerobiony na takie coś to Taern będzie marną kopią tamtych gier z marnie przerobionym systemem walki ( który w tej chwili podoba się bardzo dużej liczbie osób )

Ale to już zostawiam dla ekipy i graczy do decyzji :D

edit : OSOBOM :D dzieki zar :)

_________________
Kocham mojego Szopa :D


16 Wrz 2014, o 16:56
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lip 2012, o 13:05
Posty: 127
Podziękowano: 212 razy
Otrzymanych podziękowań: 150 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: System walki w Taern 3d
Ustawienie 3x RYC z przodu, MO,DR,VD z tylu i to doprowadziłoby do destrukcji wszelkich norm w Taern. Nasz system walki jest innowacyjny i to jego zasługą jest taka popularność tej gry. Zwiększenie liczby dostępnych osób w party - tak, przebudowa systemu walki i rozmieszczenie postaci jak w kiepskich gierkach made in China - stanowcze nie.

_________________
You can't kill me cause I was born dead
Mag Ognia - 116LvL


16 Wrz 2014, o 17:15

Podziękowali: 2 ArGes (16 Wrz 2014, o 17:45), Sugar (2 Paź 2014, o 15:26)
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 417 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron