Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Rozwój gry, kilka uwag ;) 
Autor Wiadomość
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 2 Kwi 2015, o 15:40
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Nick w grze: Mustached
Odpowiedz z cytatem
Post Rozwój gry, kilka uwag ;)
Witam,
zacząłem grać ze znajomymi w taern i chciałbym zapytać o kilka kwastii. W grze brakuje mi możliwości ciągłego podglądania stanu pż, pm i pk. Wiem że w trakcie walki mogę to zrobić przy pomocy klawisza shift, jednak moglibyście dodać opcję stałego wyświetlania tych wartości.
Kolejnym elementem gry, który uważam że można poprawić, jest możliwość personalizacji interfejsu. Mianowicie w oknie wyświetlającym zdarzenia http://scr.hu/6qsw/55mru wolałbym widzieć czat, a same zdarzenia na jakiejś osobnej karcie http://scr.hu/6qsw/skond
Przemierzając świat gry, bardzo często trzeba odpoczywać, więc szkoda że pm i pk zwierzaka widać dopiero po najechaniu na jego ikonę. Odnośnie kompanów, to zauważyłem też dziwne ograniczenie dotyczące ich nazwy. Dla przykładu mam teraz zwierzaka nazywającego się Biały Nietoperz i chciałem zmienić tą nazwę na Siwy Nietoperz, jednak nie mogę używać spacji i posiadam bardzo ograniczoną liczbę znaków, przez co wychodzi "SiwyNietope" - szkoda.
Co do ekwipunku, to nie do końca wiem, co oznacza ta ikonka http://scr.hu/6qsw/fd5qv bo nie zauważam żadnej różnicy, niezależnie czy jest odhaczona, a po najechaniu na nią myszą nie wyświetla się żaden tekst z opisem.
W moim eq znajduje się przedmiot "informacja", którego nie mogę sprzedać, ani wyrzucić http://scr.hu/6qsw/p58s4 W grze "dołączyłem" do tych bandytów, mając nadzieję że dzięki temu mógłbym uratować tą porwaną kobietę z ratusza, jednak chyba po prostu fabuła potoczyła się dalej ;] No i teraz mam ten przedmiot.
Ja rozumiem że jest to gra "za darmo", co oznacza wymuszenie na graczu zakupu platyny, celem osiągnięcia pełni możliwości gry, jednak 7 miejsc na znajomych to mało. Nie dałoby się pokazywać statusu online członków gildii?
Myślę że lepiej sterowałoby się postacią za pomocą klawiatury numerycznej. Góra, dół, prawo, lewo i na skosy. Grając myszką, często zdarza się przypadkowe kliknięcie. Dziś, dla przykładu, po walce rozpocząłem odpoczynek i przypadkowo kliknąłem gdzieś myszą, co sprawiło, iż rzuciłem się na grupkę nie najsłabszych mobów mając zaledwie 50hp ;) Na szczęście dałem radę uciec.
Odnośnie łączenia się w grupy to szkoda, że lider nie może łatwo "przekazać pałeczki" komuś innemu i trzeba opuszczać grupę, a następnie do niej dołączać.
Moglibyście też dodać mapę całego świata.
Chyba dostrzegłem jeszcze kilka elementów godnych większej uwagi twórców, ale teraz jakoś nie mogę sobie przypomnieć ;p
Mam nadzieję, że gra fajnie będzie się rozwijać
Pozdrawiam


2 Kwi 2015, o 15:43

Podziękowali: 2 Kroger (6 Kwi 2015, o 11:34), Torgerd (2 Kwi 2015, o 15:58)
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Cze 2009, o 17:01
Posty: 1084
Podziękowano: 130 razy
Otrzymanych podziękowań: 267 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Dzięki za pomysły i opinię. Dodam tylko, że przedmiot "informacja" zawiera informację, jak znaleźć bandytów do których chcesz przystać.


2 Kwi 2015, o 15:59
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 5 Sie 2014, o 10:37
Posty: 28
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Nick w grze: Hopnabosa
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Bardzo miło, że ktos pokusił się o poruszenie tematów o takich własnie detalach. Rzeczywiście grałoby się znacznie przyjemniej. Bardzo dobry pomysł z tym "przekazywaniem pałeczki". Pozdr :)


2 Kwi 2015, o 22:22
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2012, o 18:04
Posty: 38
Miejscowość: k/Bydgoszczy
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
no ciekawe pomysły, z tym czatem najbardziej mi sie podoba i że człowiek z gildii byłby automatycznie w znajomych bez zajmowania miejsc 8-)
a ta ikonka jest od porównywania sprzętu w plecaku z eq które masz na sobie.

_________________
Taernijczyk od czerwca 2011 :twisted:
dr 110 (plox 104,wilczur 79)
mo 61
ryc 50
bb 42
łu 18
sh 9
vd 3


2 Kwi 2015, o 23:29
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Gru 2013, o 16:40
Posty: 161
Podziękowano: 232 razy
Otrzymanych podziękowań: 77 razy
Nick w grze: Elfnocy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
A ja odpowiem na twoje pytanie , przedmiot który nie wiedziałeś czym jest to porównywarka automatycznie (po najechaniu na przedmiot) porównuj go z założonym na postać odpowiednikiem.

_________________
"Nic nie jest bardziej niebezpieczne niż wróg,który nie ma nic do stracenia"
Dziedzictwo
"hy hy nowa krainka do nowych questów"-Togerd
"osobiście jestem przeciwko HH, ludzie wtedy zachowują się jak zwierzęta"-Seba11pl


4 Kwi 2015, o 00:44
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 2 Kwi 2015, o 15:40
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Nick w grze: Mustached
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Przydałaby się funkcja wyłączenia cenzury. Jeżeli już koniecznie musi być na czacie, to niech będzie ***, bo aktualnie po prostu pomija wulgaryzmy, przez co często wypowiedzi nie mają sensu. Odnośnie rozgrywki, to wolałbym w dialogach widzieć wszystkie "pomidor" ;)
Jeszcze tak zwróciłem uwagę, że często zdarzało mi się - szczególnie na początku gry - iść dalej pomijając jakąś rozmowę z npc, czy nie podnosząc jakiejś skrzyni, nie biorąc zadania... Myślę że npc powinny się ruszać, podchodzić do nas, same zagadywać. Rozumiem, że ta gra jest w dużej mierze oparta na wyobraźni i w sumie to nawet fajnie. Coś w stylu interaktywnej książki hehe ;p Jednak irytujące jest jak myślisz, że cały quest za tobą, a tu się okazuje że zapomniałeś podnieść skrzynki -.- Albo chcąc robić fabułę (czyt. zadania) muszę porównywać listę wykonanych zadań z tą z wiki. Alternatywą jest nieustanne bieganie po mapie i rozmawianie z każdym możliwym npc'em. No i odnośnie npc'ów - spoko że w grze widać moby i graczy dopiero z pewnej odległości, bo można się na coś niespodziewanie nadziać, ale serio.. Przykładowo stoję w jakiejś tam piwniczce, rozkminiając gdzie dokładnie mam iść, albo co pochrzaniłem, a tu się okazuje że po prostu nie widać chłopa, do którego mam zagadać, bo trzeba bliżej podejść :(
Zastanawia mnie taka kwestia.. Te przejścia pomiędzy różnymi obszarami - np. Trentis -> Wioska - są spowodowane jakimiś ograniczeniami/optymalizacją flasha, czy to taki sposób przedstawienia że te miejsca są od siebie w jakiejś tam odległości? Jeżeli to pierwsze, to sądzę że dałoby się ogarnąć wczytywanie mapy w locie, ewentualnie pobieranie mapy na dysk.
Jestem też niezadowolony z tego że przez przyłączenie się do bandytów musiałem wykonać zabójstwo na zlecenie. Powinno się dać w każdym (nawet ostatnim momencie) decydować o jakiś "wyborach moralnych". Jak już zdaje się wspomniałem, było to żeby uratować kobitkę (Helenę bodajże).
Może coś jeszcze mi wpadnie do głowy, na pewno się tym podzielę ;]
Pozdro
EDIT: Coś chyba takie urwane zdanie ;p http://scr.hu/6qsw/bioc2


6 Kwi 2015, o 03:16

Podziękowali: Kroger (6 Kwi 2015, o 11:34)
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 371
Podziękowano: 96 razy
Otrzymanych podziękowań: 205 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Skoro po błędach jest kupię słownik, to po wulgaryzmach mogłoby być np. "pomidor" lub "#@$#@%#$##".
Co do zadań, jeśli patrzysz w mapa/zadania na aktywne q to nie powinieneś mieć problemu w zorientowaniu się w sytuacji.
Odnośnie tych przejść to zauważ, że jest to gra przeglądarkowa, więc gdybyśmy mieli do czynienia z 1 olbrzymią lokacją to nie odbyło by się bez licznych lagów :).
Jeśli chodzi o pobranie lokacji na dysk to jestem za, tylko problemem jest to, że po każdej aktualizacji musielibyśmy to odnawiać i znając życie zrodziła by się z tego jeszcze więcej problemów, ale inicjatywę popieram.


6 Kwi 2015, o 06:44
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 Lip 2012, o 13:05
Posty: 127
Podziękowano: 212 razy
Otrzymanych podziękowań: 150 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Według mnie słowa wulgarne nie powinny być cenzurowane na czacie podczas walki.
Oraz sama cenzura na reszcie czatów powinna wyglądać tak, że wulgaryzm zastępowany jest słowem, dajmy na to "grzeczniej".

_________________
You can't kill me cause I was born dead
Mag Ognia - 116LvL


6 Kwi 2015, o 11:10
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2012, o 14:22
Posty: 84
Miejscowość: Sosnowiec
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 52 razy
Nick w grze: Inese
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Jestem pod bardzo wielkim wrażeniem i popieram twórce tematu. Zgodzić się mogę ze wszystkim prócz sterowaniem numerycznym - to w przypadku The Pride of Taern nie wyjdzie. Granie myszką ma swój klimat i grając w taerna już 5 lat nie potrafiłbym się przekierować.

#edit.
Cenzura jak jest tak powinna być z racji tego iż w grę grają małoletni gracze.
Dodając nikt w grze, na czacie nie musi tych wulgaryzmów używać na przymus.

_________________
Serwer VGram jako:Inese [Mosiek]Patrząc na ciemność lub śmierć boimy się nieznanego - niczego więcej. Jeśli pomogłem to "Kliknij Kufelek" :D Czytaj:
http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=161&t=9053

http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=161&t=16507


6 Kwi 2015, o 11:20
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 371
Podziękowano: 96 razy
Otrzymanych podziękowań: 205 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)
Małoletni gracze grają, ale gra jest od 16 lat, więc trzeba ich traktować jak 16-latków


6 Kwi 2015, o 11:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 466 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron