Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 Informacja o exp/h 

Czy chcesz, aby w wersji 3d pojawiła się informacja o przewidywanym exp/h?
Tak 61%  61%  [ 20 ]
Nie 39%  39%  [ 13 ]
Razem głosów : 33

 Informacja o exp/h 
Autor Wiadomość
Inżynier
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, o 15:00
Posty: 157
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 181 razy
Nick w grze: Daro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Darkhen napisał(a):
Dziś w nocy pomagałem znajomemu wbić 110 lvl. Expiliśmy sobie we dwóch na jeti. Za jednego jeti raz dostawałem 22k, a drugi raz 17k expa.
Powiedz w jaki sposób chcesz oszacować przybliżony exp, jeżeli na 1 grupie różnica otrzymanego expa może być nawet 23%?
Ja rozumiem, że fajnie się pisze "zróbcie to i to bo jest w Tibii i fajnie działa", tylko jak kolega napisał Tibia ma całkiem inną specyfikę niż Taern.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka


Rada dla Ciebie. Sprawdź definicję odchylenia standardowego, potem idź zabij 100 grupek z kolegą i dopiero vetuj pomysły. Wiadomo, że exp będzie się wahał w jakiś granicach w zależności od długości bicia grupki itd. Jednak parametr tu zaproponowany to czysta statystyka dająca podgląd "online" na to jak wydajnie expimy w takim, a takim pt. Kolejny czynnik, który pozwoli nam zoptymalizować naszą drużynę, lub nawet dodatkowy smaczek, który da nam możliwość pochwalenia się przed kolegami, że takie jesteśmy koksy i expimy tak szybko.
Jak chce oszacować przybliżony exp, jeśli mam różnicęę 23%? Już Ci mówię: biorę sumę expa zdobytego przez Ciebie przez ostatnie 15min, gdy biłeś yeti i mnożę razy 4 co daję mi przewidywany exp/h - tak najprościej.

Po części nie rozumiem, czemu co poniektórzy tak rękami i nogami zapierają się przez wprowadzaniem małych udogodnień do gry. Argumenty w stylu "za dużo roboty, ekipa ma ważniejsze sprawy na głowie" są śmieszne bo żadna z osób, które je wypowiadają nie ma zielonego pojęcia jak wygląda organizacja pracy ekipy, ani jakie zadania aktualnie realizują (ok, wiemy że 3D - koniec info). Taki sam shitstorm był w innych tematach, które de facto weszły w życie: np. pomysł Szymdaro odnośnie notatnika w grze i kontrargumenty w stylu: "przecież masz notatnik w Windowsie za darmo".. RLY?? Myślę, że 99% osób chociaż raz skorzystała z Notatnika w grze i tak samo myślę, że 99% osób chociaż raz podejrzy jak szybko expią mając taką możliwość najeżdżając myszką na pasek doświadczenia. I nikomu na pewno to nie zaszkodzi ani gry nie zrewolucjonizuje.

_________________
Barb 140, Tolnor.


27 Lip 2016, o 16:37

Podziękowali: Havada (27 Lip 2016, o 17:12)
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 1 Lip 2015, o 09:29
Posty: 31
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Nick w grze: BrataBrata
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Darkhen napisał(a):
Dziś w nocy pomagałem znajomemu wbić 110 lvl. Expiliśmy sobie we dwóch na jeti. Za jednego jeti raz dostawałem 22k, a drugi raz 17k expa.
Powiedz w jaki sposób chcesz oszacować przybliżony exp, jeżeli na 1 grupie różnica otrzymanego expa może być nawet 23%?
Ja rozumiem, że fajnie się pisze "zróbcie to i to bo jest w Tibii i fajnie działa", tylko jak kolega napisał Tibia ma całkiem inną specyfikę niż Taern.


W 15 minut ubijasz przykładowo *nie wiem nie znam się nigdy nie orałem jeti* 5 jeti i daje ci losowo 22k+19k+17k+19k+18k=95k to znaczy że twój exp/h wynosi 380k. Pragnę zauważyć że w tibii też jest rozrzut expa, a więc wyjątkowość taerna- zanikła. W tibii to działa i w taernie nie powinno być problemu.


27 Lip 2016, o 16:46
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Informacja o exp/h
namebis napisał(a):
Darkhen napisał(a):
Dziś w nocy pomagałem znajomemu wbić 110 lvl. Expiliśmy sobie we dwóch na jeti. Za jednego jeti raz dostawałem 22k, a drugi raz 17k expa.
Powiedz w jaki sposób chcesz oszacować przybliżony exp, jeżeli na 1 grupie różnica otrzymanego expa może być nawet 23%?
Ja rozumiem, że fajnie się pisze "zróbcie to i to bo jest w Tibii i fajnie działa", tylko jak kolega napisał Tibia ma całkiem inną specyfikę niż Taern.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka


Rada dla Ciebie. Sprawdź definicję odchylenia standardowego, potem idź zabij 100 grupek z kolegą i dopiero vetuj pomysły. Wiadomo, że exp będzie się wahał w jakiś granicach w zależności od długości bicia grupki itd. Jednak parametr tu zaproponowany to czysta statystyka dająca podgląd "online" na to jak wydajnie expimy w takim, a takim pt. Kolejny czynnik, który pozwoli nam zoptymalizować naszą drużynę, lub nawet dodatkowy smaczek, który da nam możliwość pochwalenia się przed kolegami, że takie jesteśmy koksy i expimy tak szybko.
Jak chce oszacować przybliżony exp, jeśli mam różnicęę 23%? Już Ci mówię: biorę sumę expa zdobytego przez Ciebie przez ostatnie 15min, gdy biłeś yeti i mnożę razy 4 co daję mi przewidywany exp/h - tak najprościej.

Po części nie rozumiem, czemu co poniektórzy tak rękami i nogami zapierają się przez wprowadzaniem małych udogodnień do gry. Argumenty w stylu "za dużo roboty, ekipa ma ważniejsze sprawy na głowie" są śmieszne bo żadna z osób, które je wypowiadają nie ma zielonego pojęcia jak wygląda organizacja pracy ekipy, ani jakie zadania aktualnie realizują (ok, wiemy że 3D - koniec info). Taki sam shitstorm był w innych tematach, które de facto weszły w życie: np. pomysł Szymdaro odnośnie notatnika w grze i kontrargumenty w stylu: "przecież masz notatnik w Windowsie za darmo".. RLY?? Myślę, że 99% osób chociaż raz skorzystała z Notatnika w grze i tak samo myślę, że 99% osób chociaż raz podejrzy jak szybko expią mając taką możliwość najeżdżając myszką na pasek doświadczenia. I nikomu na pewno to nie zaszkodzi ani gry nie zrewolucjonizuje.

Pochwalić się jak szybko expisz możesz robiąc ss paska doświadczenia o 14, a następny o 15. Wtedy realnie pokażesz jaki jesteś koks i jak szybko expisz.
Na moim przykładzie :
Licząc, że byliśmy jedną grupę minutę, w najlepszym przypadku oszacuje mi, że dostanę 1,32kk expa, a w najgorszym 1,02kk. Za to uśredniając powinienem otrzymać 1,17kk expa. Do tego żaden, nawet najlepszy program nie jest w stanie uwzględnić czynnika ludzkiego. Przez pierwsze 15 minut będzie nam szło jak złoto. W 20 minucie komuś zacznie sypać się net, ktoś pójdzie do toalety, a za 5 minut ktoś inny dostanie telefon. Cały misterny plan na wybicie x 3xpa poszedł...
Ostatnia sprawa, kwestia mobów, ich braku na expowisku, debuffów,które nie wejdą lub wejdą. W końcu kwestia dedów w walce.
Wszystkie te zmienne przemawiają za tym, że takie szacowanie expa na godzinę byłoby jak wróżenie z fusów.
Nie wiem jak Wy ale ja grając w tą grę prawie 6 lat wiem, ze twórcy nie chcą podawać graczom wszystkiego na tacy. Dlatego między innymi nie podali nam poziomów umiejętności petów czy ilości posiadanej przez nie wiedzy, zręki itp.
Mam wrażenie, że nie chodzi im o grę w stylu "potrzebujesz zabić 150 szczurów do wybicia kolejnego lvla. Zajmie Ci to 2,5 godziny, a teraz idź i bezmyślnie klikaj taktykę i zegar".

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


27 Lip 2016, o 16:58
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2016, o 19:39
Posty: 112
Podziękowano: 31 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Havada
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Darkhen napisał(a):
Dziś w nocy pomagałem znajomemu wbić 110 lvl. Expiliśmy sobie we dwóch na jeti. Za jednego jeti raz dostawałem 22k, a drugi raz 17k expa.
Powiedz w jaki sposób chcesz oszacować przybliżony exp, jeżeli na 1 grupie różnica otrzymanego expa może być nawet 23%?
Ja rozumiem, że fajnie się pisze "zróbcie to i to bo jest w Tibii i fajnie działa", tylko jak kolega napisał Tibia ma całkiem inną specyfikę niż Taern.


Już ci tłumaczę.
1. Zabij 10 yeti.
2. Policz średni exp za yeti.
3. Pomnóż średni exp za jednego yeti przez 10.
4. Ponownie zabij 10 yeti.
5. Sprawdź, ile expa zdobyłeś za drugą dziesiątkę yeti.
6. Odkryj, że dostałeś praktycznie tyle samo expa za pierwszą i za drugą dziesiątkę, mimo różnic w expie za pojedyncze grupki.

Jeżeli masz rozrzut expa za grupkę np. między 8k a 12k, to średnio dostajesz 10k i kropka, możesz z góry założyć, ze za 100 takich grupek dostaniesz 1kk expa i nie pomylisz się o więcej niż 1-2%.

@edit
Napisałeś, że patrząc na ten rozrzut expa za jedną grupkę, w najgorszym wypadku dostaniesz 1,02kk, w najlepszym 1,32kk. Teoretycznie tak jest, ale równie dobrze możesz napisać, że w najgorszym wypadku na 100 uderzeń po 50% nie trafisz żadnego, a w najlepszym trafisz wszystkie, a w praktyce trafisz tuż tuż obok połowy, lekko odchylone w którąś stronę. Tak samo jest z tym expem, w praktyce dostaniesz 1,17kk +- 0,05kk, więc licznik, mówiący ci "expiąc w taki sposób, tak często przymulając na minutę albo idąc na szluga na 3 minuty, zdobywasz 1,17kk expa na godzinę" jest miarodajny. To nie ma być licznik, mówiący ile byś zdobył, gdyby nikt na sekundę nawet nie przerywał ciągłego bicia potworów, to ma być licznik, mówiący ile zdobywasz doświadczenia expiąc w takim właśnie stylu i z takimi zamułami. Korzystając z takiego licznika w Tibii widziałem, jak bardzo mój exp/h zmniejsza np. pisanie o czymś na ogólnym czacie albo druga osoba na expowisku.

_________________
Jeżeli chcesz poznać różnicę między samouczkiem a prawdziwym Taernem, odwiedź nas na hc.


27 Lip 2016, o 17:02
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
Darkhen napisał(a):
Dziś w nocy pomagałem znajomemu wbić 110 lvl. Expiliśmy sobie we dwóch na jeti. Za jednego jeti raz dostawałem 22k, a drugi raz 17k expa.
Powiedz w jaki sposób chcesz oszacować przybliżony exp, jeżeli na 1 grupie różnica otrzymanego expa może być nawet 23%?
Ja rozumiem, że fajnie się pisze "zróbcie to i to bo jest w Tibii i fajnie działa", tylko jak kolega napisał Tibia ma całkiem inną specyfikę niż Taern.


Już ci tłumaczę.
1. Zabij 10 yeti.
2. Policz średni exp za yeti.
3. Pomnóż średni exp za jednego yeti przez 10.
4. Ponownie zabij 10 yeti.
5. Sprawdź, ile expa zdobyłeś za drugą dziesiątkę yeti.
6. Odkryj, że dostałeś praktycznie tyle samo expa za pierwszą i za drugą dziesiątkę, mimo różnic w expie za pojedyncze grupki.

Jeżeli masz rozrzut expa za grupkę np. między 8k a 12k, to średnio dostajesz 10k i kropka, możesz z góry założyć, ze za 100 takich grupek dostaniesz 1kk expa i nie pomylisz się o więcej niż 1-2%.

Ty mi nie tłumacz jak to policzyć na ilość jeti tylko na godzinę. Kiedy 1 grupę zabijamy w 1 rundę a następną w 3 albo konieczna jest ucieczka bo jeti się zaparł i wyssał cała kondycję. Chwilę po tym ktoś inny zaczął bić i zabrakło mobków więc czekamy na resp.
Do wyliczenia ile średnio expa dostaniesz za zabicie 100 mobków nie trzeba żadnego programu. A wyliczyć ile expa nawet w przybliżeniu dostaniesz przez godzinę nie będzie w stanie, żaden program. Jest zbyt wiele czynników, które wpływają na czas bicia jednej i tej samej grupy.
Tą samą instalacje w tym samym składzie raz będziesz robił 25 minut innym razem godzinę. Nikt nie jest w stanie tego oszacować z góry.
Więc po co mi wiedzieć (na podstawie 15 minutowej próby) ile expa bym wbił robiąc to samo przez godzinę skoro wiem, że nie jestem w stanie tego powtórzyć nawet w przybliżeniu.
Już lepsza byłaby opcja podsumowująca exp np. z doby czy godziny.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


27 Lip 2016, o 17:14
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2014, o 18:53
Posty: 180
Podziękowano: 239 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Nick w grze: Egzoturus
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
To może lepiej już wprowadzić pomysł mrocznej o bocie? :P

_________________
"Prędzej martwy, niż słaby"
Egzoturus (Mag Ognia 124lvl) [ON]
TeuRoss (Rycerz 63lvl) [ON]
W grze od 23.06.2012


Zapraszam na Targ Tolnor do sklepu NN Shop >KLIK!<


27 Lip 2016, o 17:34

Podziękowali: Darkhen (27 Lip 2016, o 17:37)
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Informacja o exp/h
Treamer napisał(a):
To może lepiej już wprowadzić pomysł mrocznej o bocie? :P

Albo kupimy Kiddzie szklaną kulę i będzie nam wróżyła ile expa wbijemy na godzinę 8-)

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


27 Lip 2016, o 17:38
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2016, o 19:39
Posty: 112
Podziękowano: 31 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Havada
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Darkhen napisał(a):
Tą samą instalacje w tym samym składzie raz będziesz robił 25 minut innym razem godzinę. Nikt nie jest w stanie tego oszacować z góry.
Więc po co mi wiedzieć (na podstawie 15 minutowej próby) ile expa bym wbił robiąc to samo przez godzinę skoro wiem, że nie jestem w stanie tego powtórzyć nawet w przybliżeniu.
Już lepsza byłaby opcja podsumowująca exp np. z doby czy godziny.


Być może taka informacja nie byłaby przydatna zawsze i wszędzie, ale na pewno w zdecydowanej większości przypadków tak. Na przykład 30 lvl farmi żabkę - losowość tej instancji jest minimalna, losowość walk jest minimalna, nie ma przerw typu dojście do instancji, informacja o przewidywanym expie przez najbliższą godzinę zgadza się praktycznie w 100%. Inny przykład - dz, najbardziej znane expowisko powyżej 40 lvl. Losowość walk zerowa, instancja trwa, powiedzmy, 30-50 minut, informacja o exp/h działa bez zarzutu. Być może potrzebna jest opcja wyboru, czy licznik ma podawać przewidywany exp/h na podstawie ostatnich 15, 30 czy 45 minut, w przypadku większej losowości expowiska potrzebna jest większa próba i tyle.

_________________
Jeżeli chcesz poznać różnicę między samouczkiem a prawdziwym Taernem, odwiedź nas na hc.


27 Lip 2016, o 17:55
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2013, o 18:02
Posty: 82
Podziękowano: 65 razy
Otrzymanych podziękowań: 7 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re:
Yambo napisał(a):
Ciagle chcecie jakies ulatwienia ktore mozna zastapic np myslac. Jestem na nie.

Automatyka nie słyszałeś nigdy o czymś takim? ^_^

_________________
Sheed KaishaN Duneb
Archer FakeBitti HC
1 Miejsce na turku 3vs3 msl 129
http://scr.hu/0hf8/5ltn5
http://scr.hu/0hf8/cvxok
Czerwiec 14 2013r.


27 Lip 2016, o 18:06
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2014, o 18:53
Posty: 180
Podziękowano: 239 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Nick w grze: Egzoturus
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
Być może taka informacja nie byłaby przydatna zawsze i wszędzie, ale na pewno w zdecydowanej większości przypadków tak. Na przykład 30 lvl farmi żabkę - losowość tej instancji jest minimalna, losowość walk jest minimalna, nie ma przerw typu dojście do instancji, informacja o przewidywanym expie przez najbliższą godzinę zgadza się praktycznie w 100%. Inny przykład - dz, najbardziej znane expowisko powyżej 40 lvl. Losowość walk zerowa, instancja trwa, powiedzmy, 30-50 minut, informacja o exp/h działa bez zarzutu. Być może potrzebna jest opcja wyboru, czy licznik ma podawać przewidywany exp/h na podstawie ostatnich 15, 30 czy 45 minut, w przypadku większej losowości expowiska potrzebna jest większa próba i tyle.

Losowości żabki jest minimalna? Raz trzeba ubić 10 mobów żeby dojść do insty a raz 20 to mało.
Byłeś choć raz na dz? :o o ile jeden odpoczynek wliczysz w exp to jeszcze zostają długość walki czasem padnie wszystko w 1 rundzie a czasem potrzeba 3. To może i da się uśrednić ale dochodzą jeszcze 4 inne grupki oprócz zgrzytów i sam dz.
Widzę że sporo głosów za, więc może ktoś mi tu wklei fragment kodu który to policzy, albo chociaż sposób w jaki ma to być liczone.
TheCrasher napisał(a):
Yambo napisał(a):
Ciagle chcecie jakies ulatwienia ktore mozna zastapic np myslac. Jestem na nie.

Automatyka nie słyszałeś nigdy o czymś takim? ^_^

Czyli jednak bot mrocznej wejdzie? :D

_________________
"Prędzej martwy, niż słaby"
Egzoturus (Mag Ognia 124lvl) [ON]
TeuRoss (Rycerz 63lvl) [ON]
W grze od 23.06.2012


Zapraszam na Targ Tolnor do sklepu NN Shop >KLIK!<


27 Lip 2016, o 18:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 432 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron