Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 Informacja o exp/h 

Czy chcesz, aby w wersji 3d pojawiła się informacja o przewidywanym exp/h?
Tak 61%  61%  [ 20 ]
Nie 39%  39%  [ 13 ]
Razem głosów : 33

 Informacja o exp/h 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
Darkhen napisał(a):
Tą samą instalacje w tym samym składzie raz będziesz robił 25 minut innym razem godzinę. Nikt nie jest w stanie tego oszacować z góry.
Więc po co mi wiedzieć (na podstawie 15 minutowej próby) ile expa bym wbił robiąc to samo przez godzinę skoro wiem, że nie jestem w stanie tego powtórzyć nawet w przybliżeniu.
Już lepsza byłaby opcja podsumowująca exp np. z doby czy godziny.


Być może taka informacja nie byłaby przydatna zawsze i wszędzie, ale na pewno w zdecydowanej większości przypadków tak. Na przykład 30 lvl farmi żabkę - losowość tej instancji jest minimalna, losowość walk jest minimalna, nie ma przerw typu dojście do instancji, informacja o przewidywanym expie przez najbliższą godzinę zgadza się praktycznie w 100%. Inny przykład - dz, najbardziej znane expowisko powyżej 40 lvl. Losowość walk zerowa, instancja trwa, powiedzmy, 30-50 minut, informacja o exp/h działa bez zarzutu. Być może potrzebna jest opcja wyboru, czy licznik ma podawać przewidywany exp/h na podstawie ostatnich 15, 30 czy 45 minut, w przypadku większej losowości expowiska potrzebna jest większa próba i tyle.

Ja bym do filtra dorzucił jeszcze opcje :
-Telefon od mamy,żony, dziewczyny, z pracy itd.,
-Obiad,
-Wyjście do sklepu,
-i na koniec, chodź nie najrzadziej spotykany rezstrój żołądka.... (w miejsce kropek podać profesje)
Wtedy system automatycznie odliczy x expa z przewidywanego.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


27 Lip 2016, o 18:13

Podziękowali: Treamer (27 Lip 2016, o 18:19)
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2016, o 19:39
Posty: 112
Podziękowano: 31 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Havada
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Treamer napisał(a):
Losowości żabki jest minimalna? Raz trzeba ubić 10 mobów żeby dojść do insty a raz 20 to mało.

Możesz mi wytłumaczyć, jaka jest różnica między zdobywaniem expa na trzech żabkach z pierwszego "okrążenia" na żabce, a zdobywanie expa na żabkach z drugiego okrążenia? Nie za bardzo wiem co napisać, nie mam wprawy w uczeniu ludzi logicznego myślenia.

Treamer napisał(a):
Byłeś choć raz na dz? :o

Byłem.

Treamer napisał(a):
o ile jeden odpoczynek wliczysz w exp to jeszcze zostają długość walki czasem padnie wszystko w 1 rundzie a czasem potrzeba 3. To może i da się uśrednić ale dochodzą jeszcze 4 inne grupki oprócz zgrzytów i sam dz.

Kwintesencją i głównym expem na dz nie są m4 ani sam duch, tylko zgrzyty, jak sądzę stanowią one więcej niż 90% expa na dz.

Treamer napisał(a):
Widzę że sporo głosów za, więc może ktoś mi tu wklei fragment kodu który to policzy, albo chociaż sposób w jaki ma to być liczone.

Mogę ci w godzinę napisać program, który będzie to robił w kilku wariantach, i to w języku o wiele starszym niż ja, a ja z programowaniem mam niewiele wspólnego. Pracy ze strony ekipy wymaga to bardzo, bardzo niewiele, pytanie tylko czy uznają to za przydatne, czy nie.

_________________
Jeżeli chcesz poznać różnicę między samouczkiem a prawdziwym Taernem, odwiedź nas na hc.


27 Lip 2016, o 18:56
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2014, o 18:53
Posty: 180
Podziękowano: 239 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Nick w grze: Egzoturus
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
Treamer napisał(a):
Losowości żabki jest minimalna? Raz trzeba ubić 10 mobów żeby dojść do insty a raz 20 to mało.

Możesz mi wytłumaczyć, jaka jest różnica między zdobywaniem expa na trzech żabkach z pierwszego "okrążenia" na żabce, a zdobywanie expa na żabkach z drugiego okrążenia? Nie za bardzo wiem co napisać, nie mam wprawy w uczeniu ludzi logicznego myślenia.


Wspominałeś o żabce na 30lvl gdzie nie ubijesz wszystkich żabek bez odpoczynku. jeśli gracz jest w stanie ubić 3 grupki żabek bez odpoczynku to na 10 grupek żabek musi odpoczywać około 3 razy w zależności od tego czy żadna żabka nie da zatrucia. Natomiast do ubicia 20 grupek i potrzeba około 6 odpoczynków. Odpoczynek jest czasem gdzie nie zdobywamy expa.
Havada napisał(a):
Treamer napisał(a):
o ile jeden odpoczynek wliczysz w exp to jeszcze zostają długość walki czasem padnie wszystko w 1 rundzie a czasem potrzeba 3. To może i da się uśrednić ale dochodzą jeszcze 4 inne grupki oprócz zgrzytów i sam dz.

Kwintesencją i głównym expem na dz nie są m4 ani sam duch, tylko zgrzyty, jak sądzę stanowią one więcej niż 90% expa na dz.


To źle sądzisz jest to około 70% :)

Havada napisał(a):
Treamer napisał(a):
Widzę że sporo głosów za, więc może ktoś mi tu wklei fragment kodu który to policzy, albo chociaż sposób w jaki ma to być liczone.

Mogę ci w godzinę napisać program, który będzie to robił w kilku wariantach, i to w języku o wiele starszym niż ja, a ja z programowaniem mam niewiele wspólnego. Pracy ze strony ekipy wymaga to bardzo, bardzo niewiele, pytanie tylko czy uznają to za przydatne, czy nie.


Dobra to napisz to przecież godzina to niewiele szczególnie że można dużo czasu zaoszczędzić na liczeniu. Z chęcią przetestuję czy choć trochę odwzorowuje zdobyty exp.

_________________
"Prędzej martwy, niż słaby"
Egzoturus (Mag Ognia 124lvl) [ON]
TeuRoss (Rycerz 63lvl) [ON]
W grze od 23.06.2012


Zapraszam na Targ Tolnor do sklepu NN Shop >KLIK!<


27 Lip 2016, o 19:11
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2015, o 15:00
Posty: 187
Podziękowano: 21 razy
Otrzymanych podziękowań: 53 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post 
TheCrasher napisał(a):
Yambo napisał(a):
Ciagle chcecie jakies ulatwienia ktore mozna zastapic np myslac. Jestem na nie.

Automatyka nie słyszałeś nigdy o czymś takim? ^_^

Właśnie dzięki niej pozniej rodza sie ludzie ktorzy nie wiedza nawet jak uruchomić traktor, czy wstawić pranie, a jak wylacza nam prad to nie umiemy nic zrobic.


27 Lip 2016, o 19:44
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Informacja o exp/h
Tylko ja się zastanawiam na co mi podanie expa na godzinę, kiedy próba ma trwać 45 min? Po 30 minutach sam będę wiedział ile mniej więcej wyexpie.

Owszem napiszesz program, który po 15,30 czy 45 minutach wyświetli nam wynik przeliczenia wprowadzonych danych. Ale nie poda nam choćby przybliżonego expa na godzinę. Dlaczego nie, pisałem wyżej.
Chyba, że napiszesz program, który będzie w stanie przewidzieć i odliczyć "chwila zw" i 15 minut później "jj".
Taki program ma rację bytu tylko przy expie solo. W grupie to będzie wróżenie z fusów i nic więcej.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


27 Lip 2016, o 20:10
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2016, o 19:39
Posty: 112
Podziękowano: 31 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Havada
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Mimo różnych obiekcji, jednych słusznych, innych zupełnie bezsensownych, wciąż jestem przekonany, że pomysł jest bardzo dobry. Licznik taki nie zawsze byłby przydatny, ale w zdecydowanej większości przypadków - tak. Nie wiem, w jaki dokładnie sposób by działał, czy powinien przewidywać exp/h na podstawie ostatnich 15, 20 czy 30 minut, czy może powinno to być pozostawione do wyboru gracza, czy może powinien działać jeszcze w jakiś bardziej przemyślany sposób, to już nie moja rzecz, chodzi o sam zamysł.

_________________
Jeżeli chcesz poznać różnicę między samouczkiem a prawdziwym Taernem, odwiedź nas na hc.


27 Lip 2016, o 22:20
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 22 Maj 2014, o 16:17
Posty: 67
Podziękowano: 113 razy
Otrzymanych podziękowań: 203 razy
Nick w grze: Panisamozlo
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Moje pytania do autora tego pomysłu.
1. Jak obliczyć ilość expa na duchu zamku przy różnorodności profesji i różnych poziomach?
2. Jak przewidzieć ile żabek zostanie ubitych w danej inście jeśli idę na nią VD 87 z dwoma zwierzakami i potrzebuje tylko jednego odpoczynku. Ile expa w tym wypadku wyliczy mi na godzinę farmienia? I jak to będzie się miało do drugiej godziny farmienia tego samego?
3. Jak wykluczyć zgon kogoś z pt na Fyo/GMO/Modli i rozliczyć to poprzez exp?
4. Jak długo muszę grać by nauczyć się naciskać statystyki by zobaczyć o ile mi po godzinie czasu gry podniosło punktów doświadczenia?

_________________
Krzywdząc innych, krzywdzisz sam siebie.


28 Lip 2016, o 15:14
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2016, o 19:39
Posty: 112
Podziękowano: 31 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Havada
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
MrocznaSiostra napisał(a):
Moje pytania do autora tego pomysłu.
1. Jak obliczyć ilość expa na duchu zamku przy różnorodności profesji i różnych poziomach?
2. Jak przewidzieć ile żabek zostanie ubitych w danej inście jeśli idę na nią VD 87 z dwoma zwierzakami i potrzebuje tylko jednego odpoczynku. Ile expa w tym wypadku wyliczy mi na godzinę farmienia? I jak to będzie się miało do drugiej godziny farmienia tego samego?
3. Jak wykluczyć zgon kogoś z pt na Fyo/GMO/Modli i rozliczyć to poprzez exp?
4. Jak długo muszę grać by nauczyć się naciskać statystyki by zobaczyć o ile mi po godzinie czasu gry podniosło punktów doświadczenia?


To nie ma być zaawansowane urządzenie matematyczne, tylko zwyczajny licznik. On nie przewiduje, nie domyśla się, on po prostu ma zliczać doświadczenie z ostatnich 15 minut, mnożyć przez 4 i mówić "z tempa, w jakim zdobywasz expa przez ostatni kwadrans wynika, że w najbliższą godzinę zdobędziesz X expa", X czyli 4 razy tyle co przez ostatnie 15 minut. To nie ma być faktyczna ilość expa, jaką zdobędziesz przez najbliższą godzinę (chociaż oczywiście może tak być), tylko twoja aktualna wydajność.

Wpadłem właśnie na pomysł, jak odpowiedzieć na większość pytań, wpadłem tak trafnie, że aż postanowiłem skorzystać z głęboko czerwonego koloru:

Kiedy jedziecie samochodem do sklepu odległego o 3 kilometry z prędkością 70 km/h, to znaczy, że musicie przejechać 70 kilometrów, bo inaczej "po co nam prędkościomierz"? A kiedy expicie z prędkością 0,5kk/h, to musicie koniecznie expić godzinę, bo inaczej informacja o waszej prędkości expienia jest do kitu? Tak jak jadąc samochodem macie informację o aktualnej prędkości, tak licznik expa da wam informację o AKTUALNYM tempie expienia.


Jak napisano powyżej, kolor czerwony jest zarezerwowany. rzuff

_________________
Jeżeli chcesz poznać różnicę między samouczkiem a prawdziwym Taernem, odwiedź nas na hc.


28 Lip 2016, o 16:27
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 22 Maj 2014, o 16:17
Posty: 67
Podziękowano: 113 razy
Otrzymanych podziękowań: 203 razy
Nick w grze: Panisamozlo
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
Kiedy jedziecie samochodem do sklepu odległego o 3 kilometry z prędkością 70 km/h, to znaczy, że musicie przejechać 70 kilometrów

To nieuczciwe bo ja jadąc 70 kilometrów do sklepu odległego o 3 kilometry muszę nałożyć drogi o kolejne 1.4 kilometra by wrócić do punktu wyjścia bo nawrót mam odległy o 700 metrów. Tego nie przewidziałeś i co teraz :D.

_________________
Krzywdząc innych, krzywdzisz sam siebie.


28 Lip 2016, o 17:08
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2010, o 01:50
Posty: 1466
Miejscowość: Płock
Podziękowano: 201 razy
Otrzymanych podziękowań: 140 razy
Nick w grze: Darkhen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Informacja o exp/h
Havada napisał(a):
MrocznaSiostra napisał(a):
Moje pytania do autora tego pomysłu.
1. Jak obliczyć ilość expa na duchu zamku przy różnorodności profesji i różnych poziomach?
2. Jak przewidzieć ile żabek zostanie ubitych w danej inście jeśli idę na nią VD 87 z dwoma zwierzakami i potrzebuje tylko jednego odpoczynku. Ile expa w tym wypadku wyliczy mi na godzinę farmienia? I jak to będzie się miało do drugiej godziny farmienia tego samego?
3. Jak wykluczyć zgon kogoś z pt na Fyo/GMO/Modli i rozliczyć to poprzez exp?
4. Jak długo muszę grać by nauczyć się naciskać statystyki by zobaczyć o ile mi po godzinie czasu gry podniosło punktów doświadczenia?


To nie ma być zaawansowane urządzenie matematyczne, tylko zwyczajny licznik. On nie przewiduje, nie domyśla się, on po prostu ma zliczać doświadczenie z ostatnich 15 minut, mnożyć przez 4 i mówić "z tempa, w jakim zdobywasz expa przez ostatni kwadrans wynika, że w najbliższą godzinę zdobędziesz X expa", X czyli 4 razy tyle co przez ostatnie 15 minut. To nie ma być faktyczna ilość expa, jaką zdobędziesz przez najbliższą godzinę (chociaż oczywiście może tak być), tylko twoja aktualna wydajność.

Wpadłem właśnie na pomysł, jak odpowiedzieć na większość pytań, wpadłem tak trafnie, że aż postanowiłem skorzystać z głęboko czerwonego koloru:

Kiedy jedziecie samochodem do sklepu odległego o 3 kilometry z prędkością 70 km/h, to znaczy, że musicie przejechać 70 kilometrów, bo inaczej "po co nam prędkościomierz"? A kiedy expicie z prędkością 0,5kk/h, to musicie koniecznie expić godzinę, bo inaczej informacja o waszej prędkości expienia jest do kitu? Tak jak jadąc samochodem macie informację o aktualnej prędkości, tak licznik expa da wam informację o AKTUALNYM tempie expienia.


Z tempa w jakim zdobywasz exp przez ostatnie 15 minut nic nie wynika. Nic prócz tego ile expa zdobyłeś przez ostatnie 15 minut.
Po co komu licznik, który będzie pokazywał nam całkowicie bzdurne liczby wyciągnięte z kapelusza?

Kolor czerwony jest zarezerwowany dla członków Ekipy. Polecam regulamin forum.

_________________
Łucznik 124lvl Larkas - OFF
Rycerz 64lvl Larkas - OFF

27-12-2016 Koniec przygody z The Pride of Taern.


28 Lip 2016, o 17:33
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 472 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron