Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Efekt odbierania PA 
Autor Wiadomość
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Efekt odbierania PA
Z tymi pa jest jak jest.
Bylo tematów multum, wiec rozpisywać się nie ma sensu.

Pytanie:

Czy skoro praktycznie przepisujecie gre, nie było by dobrym posunięciem dodać widoczny dla graczy efekt odebrania pa mobowi?

Np. w formie dodatkowej animacji, ze mob miał wykonać kolejny atak, ale z braku pa tylko się ukłonił?
Lub przy wyświetlaniu %, dodać jakis dymek, (jak efekt przy trafieniu dzieki mod. celnosci)
który by pokazał ze atak nie powiódł się z powodu malej ilości pa danej w atak, a który normalnie by miał więcej pa i by trafił,
ewentualnie ze moba się udało trafić bo mial mniej pa tam gdzie zwykle ma więcej, a zostały mu zabrane.

Ot, na pewno by ciut ożywiło rozgrywkę, poprawiło sytuacje łucznika, który by lepszy nie był, ale by była widoczna jego przydatność.

Kiedyś już to pisałem, ale pomysł nie miał racji bytu przy 2d, gdy trzeba by grzebać w większości mobów i dorabiać animacje, ale skoro i tak wszystko jest na warsztacie, robione od nowa, każdy ruch i każda animacja, to może warto by się zastanowić nad takim rozwiązaniem.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


17 Paź 2017, o 21:37

Podziękowali: 2 Budda (17 Paź 2017, o 22:32), Yambo (17 Paź 2017, o 22:10)
Profil
Inżynier
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Cze 2012, o 11:49
Posty: 413
Podziękowano: 220 razy
Otrzymanych podziękowań: 159 razy
Nick w grze: Rughes
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Swietny pomysł jestem zdecydowanie za takim rozwiązaniem. Głównie z powodu tego, że nie tylko ja jako łucznik, ale też inni gracze w wiekszości, nie widzą żadnej różnicy zabierania PA na wielu bossach, co często jest poddawane w wątpliwość czy wgl taki efekt ma miejsce.


17 Paź 2017, o 22:32
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Nie chcę tutaj wypowiadać się za możliwości realizacyjne tego pomysłu, ale wydaje mi się, że jest to trudne, a sama idea kolejnego znaczka jakoś w tym wypadku mi nie pasuje. Wydaje mi się, że tutaj kwestia odczuć graczy powinna być wystarczająca. Dodatkowe działanie debuffów łucznika występuje tylko na silniejszych czempach i bossach, które i tak mają pewnie ~60 PA, dlatego takie bonusowe działanie. Samo odebranie kilku PA przy tej ilości, którą dysponuje boss nie robi większej różnicy i dla graczy jest mało odczuwalne.

Obecnie mamy sygnalizację (m.in.) ikonami zadziałania losowych efektów wynikających z bonusów z eq - podwójne losowanie trafienia, podwójny atak, trafienie dzięki zadziałaniu modyfikatora trafień. Do tego mamy efekt skoku farida, rozproszenia holma, krytyka.

To o czym piszesz to nie jest efekt, który wynika z bonusu po stronie gracza, tylko z danego zachowania moba w grze i tu widzę problem. Efekt jest niezależny od nas, a jest wynikiem aktywnego debuffa i w powiązaniu z daną taktyką danego przeciwnika w konkretnej rundzie lub dodatkowo z efektem specjalnym tych debuffów. Do każdej takiej sygnalizacji system musiałby wykonywać dodatkowe obliczenia w sferze abstrakcji - co by było gdyby?

"Np. w formie dodatkowej animacji, ze mob miał wykonać kolejny atak, ale z braku pa tylko się ukłonił?"
Kłanianie się jest bez sensu, po prostu nie ma ataku. Żeby zasygnalizować graczom, że mob chciał atak wykonać, ale tego nie zrobił, bo nie ma PA to system musiałby przeliczyć taktykę, w której jednak mob ma komplet PA, wybrać jakąś konkretną i porównać, czy wtedy akurat wyprowadzałby atak więcej, czy nie. Wtedy ewentualnie jakaś ikona, która by o czymś takim informowała, przypisywana do przeciwnika. Mob może przy zmniejszonej ilości PA zmieniać taktyki, wtedy takie porównywanie byłoby bezcelowe - może rezygnować nie tylko z ilości ataków, ale z PA na atak, obronę, rodzaju ataków.

"Lub przy wyświetlaniu %, dodać jakis dymek, (jak efekt przy trafieniu dzieki mod. celnosci)
który by pokazał ze atak nie powiódł się z powodu malej ilości pa danej w atak, a który normalnie by miał więcej pa i by trafił,
ewentualnie ze moba się udało trafić bo mial mniej pa tam gdzie zwykle ma więcej, a zostały mu zabrane."
Analogicznie jak wcześniej - kwestia taktyki moba w danej sytuacji i kolejne przeliczenie, co by było gdyby jednak miał PA (mógłby mieć inną taktykę, inaczej te PA rozdać) i czy wtedy byśmy trafili, czy mob by nas trafił i porównanie tego z właściwymi obliczeniami dla sytuacji bez PA, gdzie trafiamy lub nie i mob nas trafia lub nie.

Kwestię efektów specjalnych debuffów łucznika zabierających PA pozostawiłbym jak jest obecnie, czyli do wyczucia i interpretacji przez graczy. W przypadku Lugusa czy Seleny efekt ten jest jasno opisany i widoczny bez problemu - mniej fanatyków, mniej rund odporności na ognikach. Dodatkowe efekty to kwestia indywidualna każdej sytuacji i rundy, efektów może być wiele, nie tylko od łucznika i boss jakoś do tego się ustawia, wybiera konkretną taktykę. Często pewnie liczone są też obrażenia otrzymane, zależność od strefy ataków graczy i może coś jeszcze.

Wydaje mi się, że to zbyt skomplikowane (o ile w ogóle możliwe, a sądzę, że nie) i niepotrzebne, w walce będzie widocznych mnóstwo efektów jednocześnie dla graczy i dla mobów. Obecnie przestawia się taktyki w trakcie trwania animacji, często nie zwraca się uwagi na wszystkie sygnalizacje efektów, bo nie ma na to czasu i generalnie nie ma to dla nas znaczenia, poza jedynie informacją, że bonusy z eq, które mamy, zadziałały w danej sytuacji.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


18 Paź 2017, o 09:50
Profil WWW
Inżynier
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Cze 2012, o 11:49
Posty: 413
Podziękowano: 220 razy
Otrzymanych podziękowań: 159 razy
Nick w grze: Rughes
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Polegać na odczuciu graczy to niezbyt dobry pomysł, bo właśnie w tym problem, że jest to praktycznie nieodczuwalne.
Na Jastrzębiorze można by dodać, że odebrane PA skutkuje nie przywoływaniem jastrząbków- podobnie jak u lugusa.
Na Moranie że odebrane PA zmniejsza ilość ataków morany do określonej liczby, przykładowo, teraz ma chyba nawet 15 ataków na rundę możliwość, więc każdy debuf odbierający PA zmniejszał by liczbę zadawanych ataków o 2, czyli jak morana ustawi sobie taktę na 15 ataków, a ma na sobie stratega i lodową, to 4 ataki jej nie wejdą, jak na ogłuszeniu, lub mogłyby też zostać odwrócone. Jak ustawi na 9 ataków to wykona tylko 5 itp.
Na Admirale powinno to skutkować tym ze się on nie zmywa, ale niestety już to było kiedyś przerabiane i odrzucono pomysł, więc mozna to trochę ograniczyć, że mając stratega i lodową to może na 1 rundę zmyć sobie maksymalnie 2 debufy jakie ma na sobie.
Nie wiem czy takie zabiegi są możliwe, ale niewątpliwie byłyby widoczne i odczuwalne.


18 Paź 2017, o 11:09
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 15 Lut 2017, o 15:45
Posty: 34
Podziękowano: 6 razy
Otrzymanych podziękowań: 43 razy
Nick w grze: Quis
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Efekt odbierania PA jest w większości sztuczny, ponieważ bossy 110+ maja tych pa z 60 jak nie więcej jak wspomniano wyżej. Może odbieranie tych PA powinno być uzasadnione PA posiadanymi przez przeciwnika? Dajmy na to, że lodowa zabiera 30% PA przeciwnika, gdy posiada on na sobie strateg i zatrucie, a tylko 3 PA gdy jest wbita sama lodowa. Wtedy myślę, że efekt byłby widoczny niezależnie od bossa.


18 Paź 2017, o 11:50
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2015, o 15:00
Posty: 187
Podziękowano: 21 razy
Otrzymanych podziękowań: 53 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
@up
drygu napisał(a):
Zmiany 1.23
(...)
– zmiany AI bossów pod kątem widoczności efektów odbierania PA (zmiany w: vidvar, vough, nidhogg, kowal lugusa, straż lugusa, mamut, aqua regis, angwalf-htaga )
(...)

Jeśli nie rozumiesz; na większych bossach strateg zamiast odbierać 3PA odbiera przykładowo 10.


18 Paź 2017, o 14:12
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 8 Mar 2016, o 15:54
Posty: 88
Podziękowano: 43 razy
Otrzymanych podziękowań: 13 razy
Nick w grze: Demonite
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Quis napisał(a):
Efekt odbierania PA jest w większości sztuczny, ponieważ bossy 110+ maja tych pa z 60 jak nie więcej jak wspomniano wyżej. Może odbieranie tych PA powinno być uzasadnione PA posiadanymi przez przeciwnika? Dajmy na to, że lodowa zabiera 30% PA przeciwnika, gdy posiada on na sobie strateg i zatrucie, a tylko 3 PA gdy jest wbita sama lodowa. Wtedy myślę, że efekt byłby widoczny niezależnie od bossa.


Dobry pomysł % odbieranie Pa a nie odbieranie marnych kilkunastu Pa jeśli masz w swojej drużynie Łuka BB i Dt


18 Paź 2017, o 15:05
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Lis 2012, o 09:37
Posty: 75
Miejscowość: Kłaków
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 57 razy
Nick w grze: Pafel
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Wartość % szansy trafienia wyświetlana jest na szaro, więc jeśli mob ma mniejszą ilość pa i wykonuje atak, który ma obniżoną skuteczność przez efekt zabrania pa, to wartość % szansy trafienia może być wyświetlana na czerwono albo na szaro, ale za znaczkiem % będzie widoczna czerwona strzałka w dół.
W przypadku gdy mob broni się, ale przez debuf ma mniejszą ilość pa w daną strefę, atak, który będzie zmierzał w stronę moba może mieć wartość % szansy trafienia wyświetlaną na zielono albo na szaro, ale za znaczkiem % będzie widoczna zielona strzałka do góry.

_________________
Nie zabijaj polskich znaków!

https://www.youtube.com/c/PafelVD
Żmij
Attawa
Gorthdar


20 Paź 2017, o 12:34
Profil WWW
Inżynier

Rejestracja: 9 Maj 2013, o 00:25
Posty: 384
Podziękowano: 394 razy
Otrzymanych podziękowań: 255 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Nie planujemy dodawać żadnych animacji / akcji aby pokazać "że odbieranie PA coś daje", tak samo jak nie pokazujemy tego, o ile procent celniej bijemy w przeciwnika mającego oślepienie.
Takie sztuczne akcje zmniejszają poczucie immersji.

Jeżeli ktoś twierdzi, że odbieranie PA nic nie daje i jest sztuczne, to zapraszam do przeprowadzenia badań na ten temat, zrobienia notatek, oceny siły bosa i dopiero po przedstawieniu takich wyliczeń zanegować / potwierdzić, że odbieranie PA coś daje.

@Quis
Na highendowych bossach lodowa i strateg zabierają większą ilość PA.
Opcja odbierania % PA danej postaci / moba jest interesująca, jednak nie wiem czy programistycznie jest to do zrobienia, oraz czy będzie to zbyt dużym wzmocnieniem dla postaci odbierających PA.


20 Paź 2017, o 13:15
Profil
Inżynier
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, o 15:00
Posty: 157
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 181 razy
Nick w grze: Daro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Efekt odbierania PA
Temat jest ciekawy, bo o ile efekty odbierania PA na Lugusie i Selenie są narzucone odgórnie, jak już wspomniano, to na innych bosach są one domyślne (zmienia się def, jest mniejsza ilość ataków).
Nie wiem na jakiej zasadzie teraz działa ta domyślność, ale może jeśli wprowadzanie dodatkowych animacji jest problematyczne, a wykładanie czegoś jak kawę na ławę zmniejsza immersję (tu się zgodzę, chociaż na Wiki powinien być pełny zbiór informacji, a nie pole na domysły) to warto ujednolicić te efekty i jasno je opisać, tak jak to właśnie działa na Lugusie/Selenie? Zmniejszy się może różnorakość rozgrywki (pod warunkiem że teraz ona występuję podczas zabierania PA poszczególnym mobom - tego nie wiem, nie prowadziłem żadnych obserwacji pod tym kątem), ale przydatność łucznika i zrozumienie tej profki przez innych graczy będzie o wiele lepsza.

Knoxi napisał(a):
@Quis
Na highendowych bossach lodowa i strateg zabierają większą ilość PA.

Yambo napisał(a):
Jeśli nie rozumiesz; na większych bossach strateg zamiast odbierać 3PA odbiera przykładowo 10.

drygu napisał(a):
Zmiany 1.23
(...)
– zmiany AI bossów pod kątem widoczności efektów odbierania PA (zmiany w: vidvar, vough, nidhogg, kowal lugusa, straż lugusa, mamut, aqua regis, angwalf-htaga )
(...)


Jak się mają te dwie wersje? Czy to faktycznie jest inna ilość PA, którą traci mob w związku z czym ustawia ataki (wczytuje taktyki) inaczej niż by to zrobił mając pełną pulę PA, czy są to zaprogramowane taktyki specjalnie na okazję, gdy aktywne są efekty Stratega i Lodowej?

_________________
Barb 140, Tolnor.


20 Paź 2017, o 18:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 331 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron