Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
 Dwie propozycje zmian na forum 
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Dwie propozycje zmian na forum
1. Ostatnio przeglądałem ustawienia konta i na co możemy wpłynąć. Zauważyłem, że monża wybrać coś takiego jak obecnośc ukryta (nie wiem do końca kto nas nie widzi, moze tak jak z innymi rzeczami, że modzi/administratorzy i tak widza kto jest ukryty, a może nie)

W każdym razie przejdzimy do konkretów. Pomimo iż mam oceność ukrytą to pokazuje mnie na liscie "online" obok SB. No i teraz pojawia się kolejny problem jak generuje sie ta lista?

Z moich obserwacji wynika, że na liscie online obok SB pojawiaja sie wszyscy gracze, którzy w ciągu 5 minut dokonali jakiejs "aktywnosci" (tu oczywiscie nie znam pełnej definicji co sie liczy jako aktywność na forum.taern.pl)

A teraz konkretnie pomysł:
- usunąć możliwość bycia ukrytym, bo chyba nikt z niej nie korzysta, a skoro nie działa tak jak powinna bo i tak pokazuje, że tacy użytkownicy są online to nie ma sensu jej utrzymywać
- naprawić generowanie "Online list" obok SB


2.
Zmiana systemu zgłoszeń i powstanie "panelu zgłoszeń" na forum.

Obecnie mamy możliwość, żeby powiadomiono nas na e-mail co jest po pierwsze uciążliwym procesem logowania na jakas zewnetrzna strone, żeby dostać wiadomośc "Tak twoje zgłoszenie zostało rozpatrzone" + "Jesli chcesz sie o cos spytać to napisz do [nick moda, ktory zgłoszenie rozpatrzył]".

W praktyce to działa tak, że pisząc do tego moda nie dowiem się niczego, nawet tego czy zgłoszenie było prawidłowe, czy może ja popełniłem nadinterpretacje, więc jeśli mod nie napisze na zielono w poscie, że dany gracz sie czegos w nim dopuścił to nie wiemy czy nasze zgłoszenie było prawidłowe. Dodatkowo gdyby zawsze w przypadku złamania zasad w danym poscie było podkreslone, że użytkownik złamał zasady + jakie to inni gracze by widzieli jak działa system.

Ale skoro modzi sami mi pisali, że oni nie maja ani obowiazku informowania czy ktoś ostatecznie został ukarany za złamanie zasad ani też nie maja obowiazku zaznaczania w danym poscie zlamal zasady. System staje sie nieskuteczny.

Dlatego proponuje jego zmiane, nowy system miałby się opierać na zasadach:
- anonimowości "najniższego stopnia" - czyli mod nie wie kto zgłosił posta, a także osoba, która zgłosiła posta nie wie kto go rozpatrzył. Takie informację są dostępne dla osób z rangami administratorów aby wykluczyć np "floodowanie". Anonimowosc sama w sobie prowadzi do bezstronnosci, a takze braku personalnych oskarżeń.
- po zgłoszeniu i zaznaczeniu opcji, że chce wiedziec jak została rozpatrzona sprawa dostajemy informacje czy zgłoszenie było prawidłowe czyli nie wiemy w jaki sposob gracz został "ukarany" (moze zwykle pouczenie? moze ban? moze ostrzeżenie? to wie tylko moderacja). Wiemy tylko, że mieliśmy rację albo ze jej nie mielismy. W przypadku kiedy bedziemy chcieli kiedys zglosic podobny post juz mniej wiecej bedziemy wiedziec czy jest wgl sens dorzucac roboty moderatorom.

Na panelu ta informacja powinna mniej wiecej wygladać tak:
- link do posta, który zgłosiliśmy
- status (do rozpatrzenia/rozpatrzona)
- wynik (czy post łamał regulamin, tak/nie, ptaszek/krzyzyk i inne mozliwosci)

I tylko takie podstawowe informacje, nikt by na tym nie ucierpiał, dla wiekszosci same korzysci.

Zalety:
- osoby zgłaszające będą wiedzieć czy ich praca ma sens (dzialanie psychologiczne)
- osoby zglaszajace będą mieć większą świadomość kiedy zgłaszają posty łamiące regulamin
- dzieki anonimowości zgłoszenia będą bardziej bezstronne, bo nikt nigdy nie bedzie mógł oskarżyć konkretnego moderatora o brak kompetencji, nikt nie bedzie wiedziec kto odpowiedział na nasze zgłoszenie
- z uwagi na to moderatorzy beda musieli sie bardziej przylozyc do swojej pracy i sami sie nakierunkowac na brak bezstronnosci co do autorow zgloszonych postow zeby nie okazalo sie ze praktycznie takie same posty moga byc raz uznane jako lamiace regulamin, a kiedy indziej jako nie lamiace
- dodatkowo mozna by stworzyc na supporcie dzial "forum" na ktorym mozna by skarzyc decyzje moderacji (a z uwagi na anonimowosc nie mozemy wystosowac personalnego zgloszenia, takie zgloszenie na supporcie trafia do jakiegos administratora i wszystko dzieje sie w zamknietej dla zwyklych uzytkownikow strefie, ostatecznie dostajemy tylko typowa wiadomosc ze cos sie dzieje) A wiemy ze taki dzial tak czy inaczej jest potrzebny bo teraz zeby uzyskac odpowiedz na supporcie w sprawie dotyczacej forum trzeba czekac ponad miesiac.
- krok do utrzymania jednolitego systemu



Wady:
- w przypadku jesli mamy kilku moderatorow i kazdy posługuje sie swoim kodeksem (np nie jest bezstronny albo wprowadzil jakies swoje zasady np kiedy mozna "odswiezyc post", kiedy napisanie wiadomosci w jakims poscie to "odkopywanie starych tematow") Własciwie to nie jest wada nowego systemu tylko brak ogarniecia w działaniu moderatorow, a nowy system dążyłby do wykluczenia takiej sytuacji wiec to chyba kolejny plus.

- w skrocie gdyby modzi wprowadzali wlasne interpretacje regulaminu zamiast posługiwać sie regulaminem gracze musieliby poslugiwac sie ich prawem proceduralnym? Czy osoby co zglaszaja musialyby sie uczyc co wchodzi w sklad takiego prawa, a co nie. Totalnie bezsensowne.
- błędna interpretacja regulaminu przez moda narzuca nowa błędna interpretacje osobie zglaszajacej


23 Cze 2018, o 14:37
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dwie propozycje zmian na forum
1. Co do ukrywania to pewnie, tak jak mnóstwo innych opcji na forum nie jest popularnych lub w ogóle wykorzystywanych, tylko jaki ma sens usuwanie tych, które nie działają lub są marginalnie wykorzystywane. Nie wiem czy ktokolwiek wertował wszystkie opcje, pewnie nawet nie wszystko można poprawić, bo cały silnik forum jest gotowcem. Jak nie działa to pewnie, zgadzam się, że można skasować opcje, lecz wydaje mi się to bardzo mało istotne.

Naprawić listę online, ale w jaki sposób? Tak, aby ta obok czatu była taka sama jak na na dole forum? Dodatkowo obok czatu poza widocznością, że ktoś jest obecny mamy sygnalizacje na zielono jego aktywności lub na czerwono jej braku, gdzie sama aktywność nie jest precyzyjna (przynajmniej ja nie znam jej zasad, tak samo jak zasad dodawania do tej listy).

Moim zdaniem ta lista w ogóle nie jest jakoś super przydatna, wystarczyłaby tylko 1 z 2, po co robić 2 takie same. Wydaje mi się, że o ile jest coś możliwe do zmiany przez administrację to z najniższym priorytetem.

Pozostaje jeszcze opcja ukrywania obecności na forum w danej sesji podczas logowania, lecz nigdy nie sprawdzałem czy i jak to działa.

2. Bardzo podoba mi się opcja z anonimowością zgłoszeń, tak abym nie widział kto zgłasza post. Nie wiem czy jest to możliwe do zrobienia, ale dla mnie nie ma to kompletnie znaczenia kto i czyj post zgłasza, równie dobrze mógłbym tej informacji nie widzieć, a może przynajmniej niektórzy z użytkowników forum przestaliby oskarżać mnie o stronniczość, gdyż odpadłby jeden argument.

Nie wiem jednak czy można to zmienić, a może administracja z jakiegoś powodu chce wiedzieć kto zgłasza post. Chociażby gdy jedna osoba zgłasza ten sam post kilka razy. Moim zdaniem po jednym zgłoszeniu powinna być blokowana opcja dalszego zgłaszania przez tą samą osobę tego samego posta, bo tak można mnie spamować zgłoszeniami tylko dlatego, że ktoś myśli inaczej niż ja. Rozmawialiśmy też o tym dawno temu, jednak bez żadnych zmian.

Czy w praktyce nic się ode mnie nie dowiesz? Dowiesz się tyle, na ile mogę odpowiedzieć, na ile mam wiedzę. Dostaję sporo wiadomości, z czego większość po otrzymaniu ostrzeżenia z pretensjami, mało kto pyta o rozpatrywane zgłoszenia.

Zgadzam się jednak, że obecny system informowania na maila jest słaby, mi się nie podoba, wolałbym, aby automat po rozpatrzeniu zgłoszenia wysyłał info na priv na forum. Omawialiśmy formy odpowiedzi na raporty pewnie z pół roku temu jak nie dawniej i na omawianiu się skończyło. Nie wiem czy można coś takiego zrobić, a żeby zrobić, podobnie jak z odpowiedzią na mail, to raport musi zawierać dane osoby, która post zgłosiła. Co najwyżej można te informacje ukryć dla moderatora.

Informacja zwrotna czy zgłoszenie było prawidłowe, czy nie to może niezły pomysł, lecz wymaga albo dodatkowej pracy w postaci komentarza każdorazowo, gdzieś w raporcie, przez moderatora do odpowiedzi, którą dostanie zgłaszający, albo dodanie jakiegoś pola, gdzie zaznaczy się tylko "prawidłowe zgłoszenie: tak / nie." Druga opcja mi się podoba.

Sam panel zgłoszeń, nie wiem do końca jakby miał wyglądać, lecz wydaje mi się to trudne do zrobienia i niepotrzebne. Lepsze dla mnie byłoby:
1. przerobienie samych raportów poprzez ich zanonimizowanie,
2. dodanie opcji prawidłowości tak aby trafiała do zgłaszającego wraz z odpowiedzią o zamknięciu raportu,
3. odpowiedź nie na mail, a tu na forum.

Wiem, że na support kierowane są zgłoszenia odnośnie forum, nie wiem jednak jak to na supporcie wygląda, kto się nimi zajmuje, w jakim czasie i jak są rozpatrywane, ani przede wszystkim - ile ich jest. Może administracja uważa, że ilość zgłoszeń dotyczących forum jest znikoma w stosunku do całości i nie opłaca się robić osobnego departamentu. Jeśli jednak nie jest to kłopotem, a z tego co się orientuję, to nie jest, nawet dla tych kilku zgłoszeń miesięcznie można zrobić nowy departament, tylko po to, żeby uporządkować sprawy na supporcie. To jednak dla samych użytkowników forum nie ma żadnego znaczenia, a jedynie kwestia organizacji supportu ze strony ekipy. Obecnie chyba najlepiej wybrać "inna sprawa".

Dzięki za propozycje. Część mi się podoba, część nie do końca, lecz podrzucę temat administracji do zapoznania się.

Może dostanę lub dostaniemy odpowiedź szybciej niż ktoś na supporcie w sprawie forum :)

W mojej ocenie forum jako takie ma po prostu bardzo niski priorytet, są ważniejsze sprawy, a samo się nic nie zrobi, ktoś musi poświęcić czas, zrezygnować z innej aktywności: pracy nad nowościami, ogarnięciem supportu, eventów, zlotu czy czegokolwiek innego, co należy do obowiązków i zajęć adminów. Od prawie roku marzę, żeby forum awansowało w liście priorytetów, lecz dostałem już odpowiedź od administracji, że zmiany, reorganizacja forum, jeśli w ogóle, to na pewno po wprowadzeniu TBR. Przyjąłem do wiadomości, nie wywieram presji i nie naciskam codziennie, bo wiem, że nie mają na to czasu.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


23 Cze 2018, o 15:48

Podziękowali: 2 Dantalion (24 Cze 2018, o 11:45), Treamer (24 Cze 2018, o 12:31)
Profil WWW
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2015, o 21:41
Posty: 331
Podziękowano: 91 razy
Otrzymanych podziękowań: 621 razy
Nick w grze: Dantalion
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dwie propozycje zmian na forum
Na liście online zapewne jesteśmy widoczni (mimo opcji ukrycia), bo shoutbox jest odrębnym pluginem forum. Poszperam czy jest gdzieś opcja zmiany.

Co do systemu zgłaszania też zagłębię się w opcje. Najpierw warto sprawdzić jakie w ogóle mamy możliwości ;) Bo tutaj uważam, że Szymdaro ma trochę racji.

Resztę też przeanalizuję. Chętnie poznam też zdanie innych graczy.


24 Cze 2018, o 11:50

Podziękowali: Treamer (24 Cze 2018, o 12:31)
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2014, o 18:53
Posty: 180
Podziękowano: 239 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Nick w grze: Egzoturus
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dwie propozycje zmian na forum
Pomysł z panelem zgłoszeń podoba mi się. Co do animowości zgłoszeń dla mnie bez różnicy. Czasem nawet nie wiem czy coś daje te zglaszanie postów, a możliwość poglądu stanu zgłoszenia jest ciekawym rozwiązaniem.

_________________
"Prędzej martwy, niż słaby"
Egzoturus (Mag Ognia 124lvl) [ON]
TeuRoss (Rycerz 63lvl) [ON]
W grze od 23.06.2012


Zapraszam na Targ Tolnor do sklepu NN Shop >KLIK!<


24 Cze 2018, o 12:30
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron