Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi 

Moje zdanie na ten temat klimatu w Taernie:
Ankieta zakończyła się 24 Lip 2011, o 22:59
Brakuje mi odgrywania postaci i atmosfery wypowiedzi. 73%  73%  [ 69 ]
Obecnie jest w porządku - nic nie zmieniać. 27%  27%  [ 26 ]
Razem głosów : 95

 Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2011, o 02:38
Posty: 1597
Miejscowość: Szczecin
Podziękowano: 109 razy
Otrzymanych podziękowań: 101 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
to może osobny czat chociaż? do zrobienia szybsze niż serwer na pewno.

@down

to akurat było ironiczne. chodziło mi akurat o to, że na serwerze ewidentnie polskim (tylko raz zdarzyło mi się spotkać zagranicznego! gracz - no ale miał problemy ze specyficznymi wypowiedziami, więc pewnie już nie gra) gracze wciskają słówka angielskie - ni to dla szpanu ni dla zabawy.


Ostatnio edytowany przez 3siu, 25 Cze 2011, o 12:55, edytowano w sumie 1 raz



25 Cze 2011, o 12:22
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2011, o 17:46
Posty: 30
Podziękowano: 1 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
3siu napisał(a):
te wszystkie "sell miecz + 7 siła" itp. o ile lepiej brzmi "zbędę zacny miecz będący zabójcą tysiąca łotrów wspomagający siłę cnego wojownika)
Pardon ja bardzo, ale jeśli mam sobie łamać palce żeby tylko sprzedać prosty przedmiot utrzymując jednocześnie klimat, to spasuje z miejsca. Bynajmniej bez możliwości linkowania przedmiotów i ich statystyk ani rusz. Bo przecież jak niby oddacie tą swoją "fantastyczną gwarą", że przedmiot daje +70hp i +54many? "Sprzedam te o to ostrze buntu nieumarłych, -tu reszta lania wody dla klimatu- rewitalizujące i energetyzujące" ? ...

Szymdaro napisał(a):
Jak dla mnie spoko, taki elitarny serwer dla zwerbowanych graczy po testach o.O
Pewnie. Wpadnie grupka góra 30-40 osób i niechaj grają sami ze sobą. Stwórzmy jeszcze dla nich serwer.

Z resztą o czym my w ogóle mówimy. Spójrzcie na nasze NPC. Są w stanie kląć jak najęci, oddając temu "świetny klimat". Tymczasem prosty gracz nie wytrzymując presji porażek na goblinach, kulturalnie oddając opis całej jego sytuacji poprzez jedno popularne słowo na k jest natychmiast kneblowany. I za co ja pytam, przecież chłopak gada w klimacie?


25 Cze 2011, o 12:29
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, o 20:48
Posty: 1556
Miejscowość: Konin
Podziękowano: 28 razy
Otrzymanych podziękowań: 34 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Powiem tak, "klimatyczny serwer" nie ma szans zaistnieć. Pomysł na niego wyszedł już bardzo dawno i szybko z niego zrezygnowaliśmy, bo prawdą jest, że grała by na nim żałosna ilość osób.
Ale sam pomysł na poprawienie klimaty. Jak ta lala!
Pewien gracz zasugerował (propozycje -> forum) prowadzenie sesji RPG na forum. Za, Za, Za!!
Klimat w grze też jest świetnym pomysłem, ale największą przeszkodą są tutaj gracze...
Przykład klimatycznej rozmowy napisał(a):
-Witajcie zacni druhowie! Kędy do oberży?
- LOL! Haha... jaki żal! wes ić sobie stont!

Może przesadzam, może nie, ale tak widzę reakcje ~80% graczy...

_________________
Image

Surowe prawo, lecz prawo.

"Wolę być nienawidzony za to, kim jestem, niż kochany za to, kim nie jestem."
- Kurt Cobain


25 Cze 2011, o 13:01
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 4 Maj 2011, o 22:35
Posty: 88
Podziękowano: 57 razy
Otrzymanych podziękowań: 8 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Zagłosowałem na opcję pierwszą. W Taernie brakuje klimatu, niszczą go wciskane nie wiadomo po co angielskie słowa (sell zamiast sprzedam, slot zamiast miejsce, hit zamiast atak) i częściowo skróty (druid -> drut... co to w ogóle za idiotyzm?!). Moim zdaniem poprawa klimatu jest potrzebna. Ale "klimatyczny" serwer to chyba przesada... niewiele osób by na nim grało. Może lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dodatkowego czatu? Np. między czatem dla początkujących a drużynowym byłby czat klimatyczny, na którym wymagany byłby specjalny styl pisania. Co o tym myślicie?


25 Cze 2011, o 13:07
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, o 20:48
Posty: 1556
Miejscowość: Konin
Podziękowano: 28 razy
Otrzymanych podziękowań: 34 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Pomysł z dodatkowym czatem dla graczy chcących prowadzić bardziej klimatyczną grę jest świetnym pomysłem! Aczkolwiek taki czat wprowadził by masę dodatkowej roboty dla administracji i wiele, wiele nieporozumień i nieścisłości.
Na pewno setki razy dziennie wpadali by nieogarnięci gracze na takowy czat, pisząc "Hejo! Yoł yoł! Co tam ziomy?", jak i gracze którzy po prostu bardzo starali się pisać klimatycznie, ale niekoniecznie by im to wychodziło. Wprowadziło by to masę niejednoznacznych knebli i sam problem dla moderatorów z oceną czy dane wypowiedzi są czy nie są klimatyczne i co powinno się zrobić z takimi graczami.

_________________
Image

Surowe prawo, lecz prawo.

"Wolę być nienawidzony za to, kim jestem, niż kochany za to, kim nie jestem."
- Kurt Cobain


25 Cze 2011, o 13:16
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2011, o 02:38
Posty: 1597
Miejscowość: Szczecin
Podziękowano: 109 razy
Otrzymanych podziękowań: 101 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
to jest właśnie problem z dawaniem pomysłów ale nie znajomością mechanizmów gry :/ pomysł rzuciłem, mam nawet rozwiązanie ale nie wiem, czy jest możliwe z technicznych powodów. po prostu knebel na ten konkretny czat.


25 Cze 2011, o 13:57
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2011, o 21:54
Posty: 93
Podziękowano: 27 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Może nieco mylnie (możliwe że nie wszyscy podzielą mój pogląd), lecz mam wrażenie, że pół roku temu było tu zupełnie inaczej niż jest teraz... :| Hm... może patrzyłam na to z perspektywy nowego gracza, oczarowanego tym wszystkim co oferuje nam gra, a z biegiem czasu nabrałam innych doświadczeń.
Niemniej jednak skłaniam się ku stawieniu ostrożnej tezy, że klimat jeśli był, to w obecnej sytuacji po prostu zamiera. Oczywistym jest, że winni są sami gracze, to przecież my kreujemy świat Taernu.

Ale tu możnaby wyróżnić 3 grupy graczy :
- pokolenie Neo ("plisss wes daj 2k no plisss" albo: "kot porzyczy mi pinędze?????????") Bardzo niski poziom znajomości poprawnej polszczyzny w zakresie ortografii (już nie wspominam o kwestiach wyższych typu stylistyka) sprawia, że większość wypowiedzi jest albo niezrozumiała dla innych albo też razi zagęszczeniem błędów. Brak umiejętności czytania ze zrozumiem i choćby podstawowej umiejętności logicznego myślenia, co skutkuje stawieniem idiotycznych pytań na czacie o rzeczy oczywiste lub bardzo łatwe do samodzielnego wydedukowania, pytania po 10 razy o to samo albo kończeniem gry na 10 -15 lvlu "bo gra jest za trudna". Dla takich, gra to kolejne rozwinięcie / nowa edycja Tibii / albo innej masówki typu: zabij/ expij do upadłego. O klimacie rpg chyba żaden z tego typu graczy nawet nie słyszał, a poprosić ich o to oznacza (jak ktoś wcześniej bardzo słusznie zauważył) narażenie się na wyrażenie odmowy w sposób niezwykle hm.... specyficzny (z czego stwierdzenia typu "chyba cie pogielo" uchodzą za raczej kulturalne jeszcze)

- gracze ukierunkowani stricte na grę - od strony poprawności ort. nie można im nic zarzucić. Myślę, że można ich nazwać wyznawcami pixelizmu: liczą się rary / lvl i bycie "celebrytą" z tego powodu. Co się tyczy gry - im po prostu nie chce się odgrywać jakichś ról, sesji rpg, kreować postacie i klimatycznie je prezentować. Dla nich to tylko kolejna gra mmorpg, w którą będą grać póki im się nie znudzi, czyli po prostu łatwa rozrywka niewymagająca żadnych wysiłków w kierunku np. kreatywności literackiej. Tu ważnym staje się nie atmosfera a to co gra (jako stricte produkt programistów, grafików itp.) oferuje: nowe moby / mapy / osiągi graczy (czary / umy / bronie itp.) itp., itd. Na eventach nie interesuje ich fabuła danego wydarzenia, uczestniczenie w przygodach ale to, czy podstawione moby (koniecznie jakieś bossy, bo w przeciwnym razie pojawiają się nieprzyjemne wpisy na czacie typu: "Weź skończ z tym pomarańczowym spamem! Kiedy dacie bossa?!" ) dadzą jakiś rare / exp. No i oczywiście prześciganie się, kto więcej lootł / ubił itp. Gdy stwierdzą, że już nie mają tu żadnych wyzwań / nic do roboty - przerzucą się na inną z tego gatunku / typu.

- fascynaci / gracze kreatywni - No i tu jest prawdziwe pole do popisu :) A zatem - ludzie, dla których liczy się coś więcej aniżeli wyznawanie pixelizmu, tłuczenie mobów do upadłego, nabijanie lvla tylko po to by poczuć się "elytą". Chcieliby wprowadzić do gry rozrywkę również dla graczy ambitnych. A więc taką, która będzie ucztą intelektualną poprzez wszelkiego rodzaju eventy, sesje, twórczość literacką publikowaną na forum, questy z wyższej półki itp. To mocno zaniedbana grupa, lecz zauważam że sytuacja się poprawia :)

Mając na uwadze powyższe zapisy, trzeba zdać sobie sprawę, że choć szalenie ciekawa, to jednak propozycja zawarta w poście głównym skierowana jest (niestety) do wciąż będącej w mniejszości grupy graczy. Tak więc nie należy od razu oczekiwać spektakularnego sukcesu - o ile fascynaci od razu przyklasną temu pomysłowi, to jednak problemem pozostają gracze z pierwszych dwóch grup.
Ci pierwsi potrafią zniszczyć każdy event swoim często żenującym zachowaniem i odzywkami na podobnym poziomie, a ci drudzy albo zignorują eventy / sesje albo znikną tak szybko jak się pojawili w chwili gdy okaże się, że nie dostarczają one wystarczającej dawki adrenaliny związanej z biciem 30 bossów "rarodających".
Co się tyczy czatu: tu potrzeba większych przemian, gdyż nawet jeśli pojawiają się zapędy by wprowadzić klimat na czacie, to są one miażdżone niewybrednymi komentarzami osób, dla których jest to śmieszne, dziwne itp. Na siłę nikogo nie zmienimy a zmusić graczy do określonych postaw ciężko, a wręcz nieetycznie. Wszak każdy ma wolność wyboru. Tak więc, jeśli na siłę będziemy próbowali przeforsować pisanie klimatyczne, to skutek może być odwrotny do zamierzonego.

Ktoś zaproponował osobny czat na potrzeby takiego pomysłu. Może i to jest jakaś myśl, lecz oznacza to jeszcze więcej pracy dla Modów / GMów. Przecież ktoś będzie musiał pilnować przestrzegania ustanowionych dlań zasad, a więc w początkowej fazie czat ruchomy byłby zaspamowany kneblami dot. nieprzestrzegania klimatu. Mało tego, już teraz pojawiają się osoby, które z czystej złośliwości przebijają się kto więcej knebli "zarobił", a więc kolejny nie będzie dla nich ostrzeżeniem / upomnieniem. Co z nimi? Bany? Czy ja wiem....



Jako rozwiązanie tego dylematu, nasuwa mi się wprowadzenie pewnego udoskonalenia, będącego kompilacją pomysłów z innych gier. Otóż, zostawiamy czaty tak, jak są zorganizowane do tej pory, lecz wprowadzamy na czat globalny (tak, tylko ten, gdyż na "kurczaku" nie ma to żadnych szans powodzenia z przyczyn oczywistych, zaś na cz. handlowym i tak nikt / prawie nikt by się do tego nie stosował) nową funkcję:

Wariant I:
Wszelkie emotikonki (czyli : P, xD, : D, :s, itd.) zamieniane będą na tekstowe odpowiedniki.
Przykładowo:
- :P *Uśmiecha się pokazując język*
- xD *Śmieje się rubasznie*
- :D *Uśmiecha się od ucha do ucha* itd....
- ;) *Uśmiecha się chytrze, puszczając oko*

By móc odróżnić wypowiedź gracza od informacji tekstowej generowanej przez system, zastosowane zostanie koloryzowanie tekstu.
Przykładowo:
09.22 Astraya[43]: Czy znajdą się dzielni poszukiwaczy przygód, którym niestraszne są nawet najstraszliwsze bestie, gotowi na wyprawę po chwałę i skarby nieprzebrane? *Uśmiecha się chytrze, puszczając oko*


Wariant II:
Komenda: /me
Nowa komenda dostępna dla wszystkich graczy, która poprzez wyróżnienie graficzne będzie sugerowała wypowiedzi klimatyczne.
Przykładowo:
09.22 Astraya[43]: Czy znajdą się dzielni poszukiwaczy przygód, którym niestraszne są nawet najstraszliwsze bestie, gotowi na wyprawę po chwałę i skarby nieprzebrane?

Oczywistym jest, że pomysł ten nie jest idealnym rozwiązaniem, a więc możliwe, że doczeka się krytyki: że na czacie będzie "tęcza" / spam kolorów przez co utracona zostanie jego przejrzystość, a wkrótce trzeba będzie opracować legendę podobnie jak dla map, by rozeznać co do czego. Jednakże, jestem raczej sceptyczna aby faktycznie tak się stało. W końcu będą tylko 3 koloryzowania tekstu:
VOICE GM'A
KNEBEL
KOMENDA /ME

Jeśli chodzi o niewłaściwe wykorzystanie tej komendy, tj. do wpisów obraźliwych / niestosownych urągających elementarnym zasadom poszanowania drugiego człowieka, nieklimatycznych (w sensie pisania "zwykłego": skrótowego, na szybko, bez chociażby minimalnego nakładu literackiego) przyznawane byłyby kneble za to. Wiem, że pojawia się trudność rozstrzygania co jest klimatyczne a co nie, ale analogicznie sytuacja ma się do knebli za spam / wulgi / obrazy / kłótnie itd. Tak więc zasady już obowiązujące możnaby zastosować i tutaj.

Ciekawa jestem co Wy na to :)

_________________
Być neutralnym w walce dobra ze złem, to opowiadać się po stronie zła
Andrzej Sapkowski, Lux Perpetua


29 Cze 2011, o 09:50

Podziękowali: 3 Buszcik (29 Cze 2011, o 09:53), Verti (9 Lip 2011, o 22:46), xavier1993 (30 Cze 2011, o 15:10)
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Ja mam jedno wielkie ALE - co z graczami, którzy nie chcą się bawić w klimat? Czat globalny będzie klimatyczny, więc dla większości za napisanie czegoś będzie knebel, automatycznie zrezygnują oni z gry nie mogąc się komunikować w jedyny słuszny dla nich sposób, czyli skrótowo i bez klimatu.

@down możliwe, szukałem tego i szukałem, czy byłoby to na ogólnym, a nie osobnym czacie, jakoś nie wyłapałem :P

Cytuj:
"zostawiamy czaty tak, jak są zorganizowane do tej pory, lecz wprowadzamy na czat globalny (...) nową funkcję"

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


Ostatnio edytowany przez Szymdaro 29 Cze 2011, o 18:56, edytowano w sumie 2 razy



29 Cze 2011, o 15:25
Profil WWW
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2011, o 02:38
Posty: 1597
Miejscowość: Szczecin
Podziękowano: 109 razy
Otrzymanych podziękowań: 101 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
nie zrozumiałeś Niobe. na globalu byłyby wyróżnione wypowiedzi klimatyczne, a kneble tylko w przypadku wprowadzenia osobnego czata (co osobiście bym wolał - bardziej przejrzyste).


29 Cze 2011, o 16:33
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 10 Kwi 2011, o 13:33
Posty: 71
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 7 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Klimat - odgrywanie postaci, kultura i sztuka wypowiedzi
Ciekawe pomysły rzucacie ale jak już wspomniano:

-Na osobny serwer chyba jednak szkoda pieniążków

-Osobny czat: może wprowadzić go na próbę (o ile jest taka możliwość techniczna) i zobaczyć jak to działa. Może funkcjonował by nie non stop ale w określone dni. Myślałem czy by nie wprowadzić tam np czegoś w rodzaju społecznościowej kontroli tzn przy każdej wypowiedzi była by ikonka "delete" i jeżeli odpowiednia ilość użytkowników czatu (np 15 osób) kliknie ją wyrażając swoją dezaprobatę dla "nieklimatycznej" wypowiedzi, niepotrzebnego wulgaryzmu, to dana wypowiedź automatycznie znika i do tego może z 10 min bana dla autora.
Inna wersja czatu to gdyby był dostępny tylko dla osób świadomie chcących brać udział w takich sesjach. Czyli było by to zgrupowanie graczy- coś na kształt gildii. Wstępując do grupy (może potrzeba by np polecenia kilku graczy już zgrupowanych) godzę się na zasady. I korzystam z niego lub nie. Osoby niezainteresowane nie musiały by tego czytać. Z handlowej wersji bym zrezygnował. Może szkoda ale można by się wtedy skupić na wątkach fabularnych nie rezygnując z ekonomicznych korzyści oferowania złomu wszem i wobec

-Tawerna: są miejsca na mapach gdzie często biwakują gracze: np Taern, pod karczmą na m2, pod bramą Kemenak. Sporo osób tam stoi czy to szukając party czy z nudów. Można by tam poustawiać coś w rodzaju wspomnianej wyżej tawerny gdzie gracze mogliby wejść do pomieszczenia, zamówić jak już ktoś proponował "pifko" (z efektem szybszego leczenia hp acz spadku kondycji ;) ) postać i pogadać. I w takich kafejkach można by wprowadzić wtedy reguły związane z odpowiednim dbaniem o klimat. Czyli np osobny czat działający tylko wewnątrz. A jak ktoś się wyłamuje to wykidajło wywali na pysk. Wykidajło mógłby działać też na zasadzie opisanej powyżej "społecznej kontroli" ileś tam osób klika na ikonkę przy niku danej osoby i ta wylatuje za drzwi za psucie klimatu.

Trochę może to co opisałem jest przekombinowane. Jest w tym też trochę naiwnej wiary w ludzi, że się sami potrafią zorganizować i utrzymać klimat. Zawsze się trafi jakiś bohater który wpadnie na serwer żeby pobluzgać. Miło widzieć że na czatach teraz często po nim są wpisy graczy: bana mu, mod gm na ogólny czy na handlowy itp. żeby takiemu zatkać gębę.
Ale nie wylewajmy dziecka z kąpielą: gra to też miejsce na spotkanie ze znajomymi, na pogaduchy o wszystkim, na "nocne Polaków rozmowy".

_________________
DrQ S3
Haitan S3


29 Cze 2011, o 21:24
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 129 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron