Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 rozpoznawanie przeciwnika 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2011, o 21:54
Posty: 93
Podziękowano: 27 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Problem istnieje i nie jest on marginalny wbrew pozorom, a zdziwienie podczas (najczęściej niechcianego) pvp może być ogromne.
Pomysł by zmodyfikować postawę konkretnych profesji podczas walki nie jest zły, lecz w pt, gdy jeden drugiego trochę zasłania, może być nieco mylący.

Ustanowienie charakterystycznych kolorów equ do danych profesji jest pomysłem mało trafnym, gdyż wprawni gracze wiedzą, że tą samą np. zbroję mogą założyć nawet 4 profesje.
Tak więc jeśli już chciałoby się taki pomysł wprowadzić trzeba by gruntownie przebudować system equ ustanowić "eq profesyjny", czyli dostępny tylko i wyłącznie dla 1 klasy (tj. przeróżne części ubioru / broni dostępne tylko dla danej profy), a więc osobne itemy tylko dla mo, osobne dla vd itd. Wtedy miałoby to sens, bo w przeciwnym razie, np. mo kupiłby sobie zieloną zbroję rzekomo zarezerwowaną dla druida, co byłoby powrotem do punktu wyjścia.
To wymagałoby olbrzymiego nakładu pracy:
1. itemów już teraz jest mało, ich zróżnicowanie graficzne jest niewielkie, bądź wręcz żadne, tak więc trzababy opracować nowe grafiki, nowe itemy.
2. zakresy bonusów odpowiednie dla każdej z klas (np. jakie staty byłyby w itemach dla druida a jakie dla vd lub mo? )
3. Co z rarami? Przecież je również trzebaby ująć w planowaniu zmian.
4. Różnorodność buildów postaci - to znacząco by utrudniło swobodne budowanie swej postaci. A przecież właśnie dzięki braku ograniczeń profesyjnych w itemach mamy wiele możliwości kreowania swej postaci. Przez takie ograniczenia mogłoby się to stać znacząco utrudnione (chodzi tu o dobór stat poprzez umiejętne kompletowanie ubioru)


Najprostszym rozwiązaniem tej patowej sytuacji wydaje się być ustanowienie odpowiedniego dopisku pod nickiem postaci - tj. lvl i profesja. Tak w walce (pod kółeczkiem, w którym mieści się portret postaci) jak również po prostu przy nicku gracza wyświetlanym na mapach.

Rozumiem głosy krytyki tego rozwiązania, jako że nikt nie chodzi z profą wytatuowaną na czole. Jednakże biorąc pod uwagę, iż jest to gra fantasy rozgrywająca się gdzieś w średniowieczu, to można śmiało założyć, że ludzie byli wtedy rozpoznawani po swych atrybutach: szatach / zbroi / broni / rekwizytach. Ponieważ na mapach postacie są tak malutkie iż niemożliwym jest zobaczyć szczegóły ubioru a podgląd grp czasem jest utrudniony gdy postać koło nas przemyka, to może taki dopisek byłby jednak wskazany? To samo tyczyłoby się walk. Nie każda z nich jest chciana i zaplanowana. na rozwiązania graficzne nie ma co liczyć na razie dopóki grafik Taernu jest tylko 1 i w dodatku ma x spraw na głowie. Tak więc jeśli nie całkowite, systemowe zmiany, to może chociaż zmiana przejściowa / częściowa?

_________________
Być neutralnym w walce dobra ze złem, to opowiadać się po stronie zła
Andrzej Sapkowski, Lux Perpetua


29 Cze 2011, o 10:29

Podziękowali: Buszcik (29 Cze 2011, o 10:34)
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2011, o 02:38
Posty: 1597
Miejscowość: Szczecin
Podziękowano: 109 razy
Otrzymanych podziękowań: 101 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
jak już niejednokrotnie dochodziliśmy tu do wniosku - najprostsze rozwiązanie jest często najlepsze, a najtrudniejsze do znalezienia. otóż aktualnie w trakcie walki twarz postaci znajduje się w kółku na czarnym tle (tam przy życiu, manie, kondycji). najprostszym chyba rozwiązaniem jest dodanie koloru/tła charakterystycznego dla danej klasy.


29 Cze 2011, o 11:40
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Maj 2011, o 18:35
Posty: 1643
Miejscowość: RZE
Podziękowano: 302 razy
Otrzymanych podziękowań: 400 razy
Nick w grze: Buszcik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Nie lepiej wprowadzić ikonki?
Takie jakie są przy czarach?

Wyglądałoby to tak:
rycerz-miecz
barbarzyńca-topór
Sheed- coś w stylu Front Kicka
druid-coś zielonego-liście,korzenie
Mo-Ogień
Voodoo-Lalka
Łucznik-strzała

_________________
Image
Buszcik - BuszcikMag - BuszVd s2 -- Busio s0


29 Cze 2011, o 11:45
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 1 Lut 2011, o 20:02
Posty: 29
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 5 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Buszcik napisał(a):
Nie lepiej wprowadzić ikonki?
Takie jakie są przy czarach?

Wyglądałoby to tak:
rycerz-miecz
barbarzyńca-topór
Sheed- coś w stylu Front Kicka
druid-coś zielonego-liście,korzenie
Mo-Ogień
Voodoo-Lalka
Łucznik-strzała


Łucznikowi , Rycowi, Sheedowi, barbayczyńcy, Nie trzeba niczego takiego wprowadzać
gdyż , ich jest bardzo łatwo rozróżnić , każdy jakoś inaczej stoi itd.
Ale MO , drut i vd , wyglądają tak samo :P.

_________________
Spinners - 40 lev. s2.


29 Cze 2011, o 11:48
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2011, o 21:54
Posty: 93
Podziękowano: 27 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Ikonki oznaczające dane profesje to znakomity pomysł, tak samo jak odmienny kolor tła kółeczka podczas walki, charakterystyczny dla każdej profy.
Ale skoro mamy coś innowacyjnego wprowadzać, to dla wszystkich a nie tylko dla fizoli / magicznych.
Poza tym oba te pomysły można ze sobą połączyć, gdyż nie wyobrażam sobie by np. w czasie walki coś wisiało mi nad głową :D
Tak więc, poza walką, przy nicku widniałaby ikonka profesji a w czasie walki pojawiałaby się ona przy lub w kółeczku.
Fajnie byłoby, gdyby te udoskonalenia zostały również przeniesione na czat. Ale zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy są przekonani by aż tak rozwijać ten pomysł.


Edycja: Down:
nie nad głową tylko przy nicku, który wyświetla się nad postacią :P

_________________
Być neutralnym w walce dobra ze złem, to opowiadać się po stronie zła
Andrzej Sapkowski, Lux Perpetua


Ostatnio edytowany przez Niobe, 29 Cze 2011, o 12:39, edytowano w sumie 1 raz



29 Cze 2011, o 12:05
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2011, o 02:38
Posty: 1597
Miejscowość: Szczecin
Podziękowano: 109 razy
Otrzymanych podziękowań: 101 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
poza walką ikonki nad głową? raczej nie... już teraz przy długich nickach jest problem z klikaniem na obszar koło postaci... a teraz jeszcze mniej miejsca? raczej nie.


29 Cze 2011, o 12:10
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 18 Kwi 2011, o 20:27
Posty: 43
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
RocKandRoll napisał(a):

Pomysł: ręce z tyłu, ręce z przodu (jak zombie :ugeek: :geek: :shock: ), ręce prosto to w ogole nie ma klimatu.

Moim zdaniem kwestia gustu i upodobania :)
Ogólnie, dla mnie nie jest ważne, czy VD będzie machał rękoma z przodu, unosił się, czy nawet fruwał :)
Dla mnie ważne jest, żebym wiedział od początku walki, że to VD :)
Choć przyznam, że pomysł z unoszeniem, spodobał mi się.


29 Cze 2011, o 12:41
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 1 Lut 2011, o 20:02
Posty: 29
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 5 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Przecież , masz na pasku gdzie są wiadomości, ranking , wpisz Sobie nick przeciwnika i wiesz :).

_________________
Spinners - 40 lev. s2.


29 Cze 2011, o 12:58
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Damiasiak możne pofatyguj się do przeczytania całości jak chcesz swoje 3grosze wtrącić, zanim On to sprawdzi już będzie miał karty do losowania...

Najbardziej klimatyczne by było jednak jak by każda postać miała swoja rozpoznawalna postawę, jak u fizoli, nawet jak by trzeba było na ta zmianę dłuższy czas czekać

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


29 Cze 2011, o 13:51
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Mar 2011, o 20:46
Posty: 58
Miejscowość: Sandomierz/Kraków
Podziękowano: 15 razy
Otrzymanych podziękowań: 11 razy
Nick w grze: Rascal
Odpowiedz z cytatem
Post Re: rozoznawanie przeciwnika
Moze poprostu po shiftem(lub innym klawiszem) dodac wyswietlanie nazw profesji:)

_________________
Turnieje HC
1vs1 1-140 3 miejsce
2vs2 36-52 1 miejsce
1vs1 20-29 1 miejsce
1vs1 1-140 1 miejsce
1vs1 60-74 1 miejsce


29 Cze 2011, o 14:02
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 291 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron