Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
 [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sty 2011, o 02:54
Posty: 144
Podziękowano: 55 razy
Otrzymanych podziękowań: 113 razy
Odpowiedz z cytatem
Post [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
Chciałbym przedstawić pod rozwagę pomysł Ojojja (poprosił mnie, abym go tu opisał) , który jest w stanie jednocześnie poprawić poziom kultury w grze, a zarazem opanować rzeź low leveli.

Wszystko sprowadza się do wykorzystania nowego współczynniku - honoru. Na razie jest on niezbyt przydatny i na nic się nie przekłada, a mógłby... Ale o tym za chwilę :)

Propozycja składa się z dwóch części. Pierwsza to wpływ danych zachowań na współczynnik honoru:

1. Każdy knebel na czacie obniża współczynnik honoru o daną wartość (wprost proporcjonalną do długości knebla)
2. Zabicie gracza o zdecydowanie niższym levelu (za wyjątkiem czaszek) również obniża współczynnik honoru(o wartość proporcjonalną do różnicy leveli)

I teraz pora na BARDZO ISTOTNĄ część drugą:

Od współczynnika honoru zależą wszystkie ceny u obecnych w grze NPC-ów (sprzęt u kowala/koldzicy, ulepszenia, wstęp na ducha i na zlecenia na smoka) oraz nagrody za questy/zlecenia.

Dla przykładu z honorem -1000 płacimy 300% więcej za wszystko, za to z honorem +1000 mamy zniżkę w analogicznej wysokości albo mniejszej, np. połowę ceny, żeby nie zrujnować ekonomii.

Ważne jest też to, aby nie było łatwo odbudować straconego honoru - można by go uzyskiwać tylko w questach oraz za działania pomagające innym graczom - np. za pomoc w queście.

Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy sam będzie się pilnował, aby nie dostać głupich knebli i dwa razy zastanowi się, zanim zabije gracza słabszego od siebie.

Moim zdaniem pomysł Ojojja jest fantastyczny - wymaga tylko opracowania odpowiedniej mechaniki. A teraz poddaję go pod krytykę ;)

delikatnie tytuł poprawiłem
Heavenmaker


5 Sie 2011, o 19:29

Podziękowali: 6 3siu (5 Sie 2011, o 20:28), Bubelage (8 Sie 2011, o 12:40), Buszcik (5 Sie 2011, o 21:30), masart (5 Sie 2011, o 19:45), SamoZuoo (5 Sie 2011, o 19:40), szkoper (5 Sie 2011, o 21:14)
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 4171
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
moim zdaniem doskonały pomysł, z jednej strony zagospodarowuje się honor (i faktycznie atakowanie low lvl przez graczy znacznie silniejszych ma związek z honorową walką) a z drugiej wprowadza się mechanizm ograniczający rzeź niemowląt :)


5 Sie 2011, o 19:35
Profil
Zabójca Tilsai
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Mar 2011, o 20:36
Posty: 756
Podziękowano: 63 razy
Otrzymanych podziękowań: 139 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
Podoba mi się.
Ale chyba trzeba by było ustawić honor wyłącznie na kneble.

No i
Cytuj:
Zabicie gracza o zdecydowanie niższym levelu (za wyjątkiem czaszek) również obniża współczynnik honoru(o wartość proporcjonalną do różnicy leveli)


Ta czesc o czaszkach mi sie nie podoba. Osoba przykładowo 30 lv zabija 12 lv czaszke.
To troche nie sprawiedliwe zeby 30 lvowcowi sie nie oberwało.
Tak samo honor nie powinien obejmowac wtedy zadnych walk pvp, jedynie to co na czacie.

Do dopracowania :)

_________________
W grze od 24.12.2010
W ekipie od marca 2011


5 Sie 2011, o 19:37
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 6 Maj 2010, o 19:22
Posty: 93
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 5 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
za :)


5 Sie 2011, o 19:42
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lis 2010, o 14:59
Posty: 98
Miejscowość: Wałbrzych
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
To co za smoka będę bulił teraz 1kk? :D

_________________
Madrytczyk S1 Druid - 140 lvl - Life is a sharp sword, on which God wrote the live, love, suffer ...




Jesteśmy tylko pionkami na planszy życia...

Szczegóły tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest szczegółem. - Do serca To weź pomarańczowy...


5 Sie 2011, o 19:43
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sty 2011, o 02:54
Posty: 144
Podziękowano: 55 razy
Otrzymanych podziękowań: 113 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
Urbanstyle napisał(a):
To co za smoka będę bulił teraz 1kk? :D


W Twoim przypadku, będziesz musiał sprzedać kilka rarów z lodowego smoka, żeby wejść na kolejnego :P


5 Sie 2011, o 19:51
Profil
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 12 Lut 2011, o 20:23
Posty: 362
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 45 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
Pomysł bardzo dobry ale moim zdaniem różnica w cenie powinna wynosić maksymalnie 10-20% i tak zachęca.

Podobnie z czachami jak ktoś wyżej napisał. Czachę o 2 x niższym levelu też nie jest honorowo bić.

_________________
,,Szczęście to mit - stworzyliśmy go sami.''


5 Sie 2011, o 19:55
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lis 2010, o 14:59
Posty: 98
Miejscowość: Wałbrzych
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
KGB napisał(a):
Urbanstyle napisał(a):
To co za smoka będę bulił teraz 1kk? :D


W Twoim przypadku, będziesz musiał sprzedać kilka rarów z lodowego smoka, żeby wejść na kolejnego :P



Hehe jeszcze nie jest tak źle honor na + JESZCZE :P
ALe pomysł podoba mi się :)

_________________
Madrytczyk S1 Druid - 140 lvl - Life is a sharp sword, on which God wrote the live, love, suffer ...




Jesteśmy tylko pionkami na planszy życia...

Szczegóły tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest szczegółem. - Do serca To weź pomarańczowy...


5 Sie 2011, o 19:56
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
A ja zdecydowanie jestem przeciw. Nie widzę żadnego związku między kulturą graczy a ekonomią samej gry. Za przewinienia są karani kneblami lub banami, nie powinni być karani w żaden inny sposób. Co do samych banów - nie napisałeś jak wpływałyby na honor - tak samo jak kneble przeliczane na minuty? Za jednego dobowego knebla ktoś płaci już 300% za wszystko, co jest wielkim ciosem. Pomysł zdecydowanie uderza w pvp, bicie słabszych graczy będzie zupełnie nieopłacalne (a przecież już jest pump), czyli między innymi karanie ich, nawet ustawiane 1 vs 1 z mniejszym lvl będzie nieopłacalne.

Poza tym pomysł ze zdobywaniem honoru zupełnie nietrafiony. Powstania setki nowych questów na honor? Wątpię. Gracze zaczną pomagać innym - też nie sądzę. W żaden sposób nie będzie można tego zweryfikować, pomaga się obecnie komu chce w czym chce i tak powinno zostać. Twoja idea znacznie ułatwi grę, czytaj robienie questów low lvl, czyli znacznie zaburzy cały system. Ma być trudno wszystkim, a nie hlvl czaszkom, przeciw którym ten pomysł uderza. Co ma powiedzieć top10 graczy? Przestać walczyć z całą resztą serwera? Każdy będzie miał prawdopodobnie mniejszy lvl.

Nie opisałeś też walk gildiowych, które powinny być tu uwzględnione. Domyślam się, że czy gracz jest słabszy będzie liczone po walce na podstawie msl, a nie tylko pierwszego atakującego i atakowanego.

Dodatkowo w przypadku DZ na pewno płaci jedna osoba, więc będzie zawsze to ktoś, kto ma najwięcej honoru w ekipie, cała reszta chociażby miała -1000 przejdzie za normalną, a nawet niższą cenę. Nie wiem jak jest z lodowym smokiem, ale chyba tam każdy za siebie płaci.

Kolejna sprawa to honor, który przecież już ma realne zastosowanie z tego co wiem.

Ogólnie - pomysł według mnie bardzo niedopracowany, zły, upraszający grę i karcący hlvl, szczególnie z czaszkami. Wielkie NIE.

@3siu - jak widzisz najwyższa władza podała podobne argumenty do moich :P Krytykuję zawsze i wszystko jeśli widzę taką potrzebę, o to przecież chodzi w pisaniu to pomysłów: żeby je poprawić, udoskonalić albo odrzucić. I nie robię tego na odwal, chociaż jednak lekko mi się pisze, czytaj z łatwością ;) Krytykę jeśli jest konstruktywna trzeba umieć przyjmować.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


Ostatnio edytowany przez Szymdaro, 5 Sie 2011, o 23:54, edytowano w sumie 1 raz



5 Sie 2011, o 20:12
Profil WWW
Zabójca Tilsai
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2010, o 11:03
Posty: 904
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 20 razy
Nick w grze: LaFuria
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze
Ja krytykować nie mam zamiaru. Pomysł na prawdę świetny!

_________________
------------------------------------------------------------------------------
Image


5 Sie 2011, o 20:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 384 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron