![]() |
Strona 1 z 1 |
[ 7 posty(ów) ] |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
tajemnica zręczności
Autor | Wiadomość |
---|---|
Jedną nogą w Haligardzie
![]() |
Witam,
na wstępie przepraszam jeśli w złym dziale, jednak ten wydawał się najbardziej odpowiedni. Problem który zauważyłem dotyczy zręczności. Jak wiadomo, punkty zręczności podnoszą szansę obrony i ataku, dodatkowo trochę zwiększają obrażenia. Od dłuższego czasu zwiększając sobie liczbę punków zręczności przez wbicie kolejnego levela, czy ulepszenie sprzętu, porównywałem skuteczność ataków na Rizurul-u. Swoje obserwacje zacząłem kiedy mierzony na 2 PA miał 81% szansy trafienia, natomiast potężne uderzenie również na 2 PA miało 82%. Oczywiście bez żadnych uroków obniżających moje ataki. Stopniowo zwiększając punkty zręczności, dało się zauważyć wzrost w procentach szansy trafienia. Jednak od jakiegoś czasu skuteczność zatrzymała się na 86% przy mierzonym, oraz przy 87% przy potężnym uderzeniu, oczywiście również na 2 PA, oraz bez żadnych uroków obniżających moje ataki. Od tego czasu powięszyłem zręczność o kilkanaście punktów, jednak w dalszym ciągu nic w skuteczności ataków nie uległo zmianie. Zaintrygowany powyższym, zmieniłem noszone 2 Karlder-y, na Arcanscape. Zręczność spadła mi o 20 pkt. Sprawdzając ataki na Rizurul-u, potwierdziło moje wcześniejsze obserwacje, mierzony wraz z potężnym uderzeniem i ich skuteczność została zmniejszona zaledwie o 1%. W związku z powyższym chciałem zapytać, czy to nie jest przypadkiem jakiś błąd ? Rozumiem, że nie jest tak, że 1 pkt. zręczności równa się 1% skuteczniejszego ataku, jednak 20 pkt. zręczności i tylko 1 % to chyba jakiś błąd ? Ewentualnie może jest tak, że zręczność jest tylko do jakiegoś pułapu, potem nieważne ile się ją zwiększy i tak nie przyniesie to efektu ? Przeszukałem forum i jedyne co znalazłem, to zasady funkcjonowania uroków, jednak nic na temat zręczności. Możliwe, że nie jestem zbyt dobrym forumowiczem i nie potrafiłem znaleść, dlatego będę wielce zobowiązany w pomocy w w/w przypadku, czy to błąd, czy zasada ? Podobnie sprawa ma się do siły, czytałem, że zadawane obrażenia to 0.7 siły razy 0.3 zręczności plus broń, jednak skąd rozrzut w zadawanych obrażeniach ? Stąd nawet ciężko sprawdzić czy zwiększenie siły dało jakiś efekt. Bardzo będę wdzięczny za pomoc i jeszcze raz przepraszam jeśli zły dział ![]() Pozdrawiam, Bodyguard s3 |
17 Sie 2011, o 16:55 |
![]() |
![]() |
|
Walczący z drzewcami ![]() Rejestracja: 14 Kwi 2011, o 02:54 Posty: 233 Miejscowość: Częstochowa Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 17 razy ![]() |
To zalezy ile dokladnie zrecznosci masz. Moglbym Ci powiedziec na zasadzie wiedzy bo akurat gram vd. W pewnym przedziale np. 50-100 widac roznice golym okiem w %. Lecz im wiecej zreki/wiedzy tym te przedzialy sie tak jakby wydluzaly np. przedzial 50-60 da Ci 1% pozniej 100-120 |1%| 130-160 |1%| <-- to co teraz napisalem nie jest regula tylko zupelnie przykladem i im wiecej masz tym jest to bardziej wydluzone i pedzial sie zwieksza. Ale oczywiscie musialbys jeszcze sprawdzic jak jest z przyjmowanymi przez Ciebie ciosami i zaleznoscia %-wa
![]() jezeli chodzi o sile i jak powiedziales "rozrzut" bardziej dziala tutaj mechanika, ze nie zawsze uderzysz tyle samo... nie moglbys uderzac ciagle po np. 600 i tylko tyle... tutaj jest z pewnoscia zaleznosci uderzeniowa : minimalne średnie max. I po dluzszych seriach gdy bijesz da sie zobaczyc kiedy trafiles minimum swojej mozliwosci a kiedy max ![]() nie wiem czy odp Cie zadowolila ![]() |
17 Sie 2011, o 17:33 |
![]() |
![]() |
|
Jedną nogą w Haligardzie
![]() |
ślicznie dziękuję za zainteresowanie problemem i odpowiedź.
Jeśli faktycznie jest tak, jak napisałeś, to jednak można tu mówić o pułapie. Załóżmy, że osoba na 90 lev. musi zwiększyć o 100 pkt. zręczności po to, aby uderzać 1% skuteczniej. Wtedy praktycznie zręczność przestaje mieć znaczenie. Po pierwsze, żeby zdobyć te 100 pkt. aby zwiększyć skuteczność o 1%, musi wklepać kolejne 25 leveli gdzie nie odczuje żadnej różnicy między kolejnymi awansami. Po drugie, awansowanie z tak wysokiego 90 levelu na 115 to jak się domyślam kilka miesięcy gry bez żadnych bonusów z tytuły awansu. Po trzecie, zamiast marnować pkt. ładując je w zręczność i czekająć wieczność na zwiększenie tylko o 1% skuteczności, lepiej przeznaczać na siłę, gdzie już po kilku lev będzie widać róznicę, lub w życie, gdzie również po kilku następnych levelach znacząco będzie widać poprawę. Kwestia teraz tego, gdzie jest ten punkt od którego nie warto zwiększać zręczności ? |
17 Sie 2011, o 18:43 |
![]() |
![]() |
|
Pogromca Valdaroga
![]() |
Nie, to nie jest tak proste i oczywiste. Może i od pewnego pułapu bijąc orki musisz czekać wiele lvl, aby widzieć różnicę. Ale z kolei przerzucając się na silniejsze moby np. kolekcjonerów, to tutaj dalej kilka lvl może dać 1% skuteczności. Po prostu przy zbyt dużej różnicy pomiędzy graczem a przeciwnikiem jej stopniowe zwiększanie niewiele daje.
Testując na leśnym pająku, wilku oraz orku - zmiana zręczności o stałą, małą wartość zmieniało celność o 1%... Ciekawe. Dopiero przy zmianie ponad 80 zręki można zauważyć różnicę - 2% u pająków leśnych, 6% u misiów. 80 zręki to kilka procent celności? Chyba robię reset na siłę... ![]() |
17 Sie 2011, o 20:42 |
![]() |
![]() |
|
Walczący z drzewcami ![]() Rejestracja: 14 Kwi 2011, o 02:54 Posty: 233 Miejscowość: Częstochowa Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 17 razy ![]() |
Mozliwe, ze tutaj juz nie chodzi o % trafienia a o % unikniecia ataku przeciwnika i bardziej jest to juz ulozone pod pvp. Jezeli chodzi o pulap zrecznosci to zalezy czy chcesz byc tylko do pvm. Mozesz zatrzymac sie na 200 mozesz i na 150 lub miec i 130 zreki. Zalezy od Twojego upodobania
![]() ![]() na swoim przykladzie moge Ci powiedziec tyle, ze ciesze sie z obecnej ilosci wiedzy jaka posiadam (ona dziala w sumie tak samo jak i zreka u Ciebie) i planuje dobic jeszcze wiecej chyba, ze zatrzymam sie na tym co mam i wbije moc ale nie wiem czy akurat w moim wypadku to bedzie konieczne ![]() na pw mozesz mi napisac ile masz bazowego a ile z itemami statow i mozemy pogadac na ten temat ![]() |
18 Sie 2011, o 03:16 |
![]() |
![]() |
|
Jedną nogą w Haligardzie
![]() |
Dziękuję za odpowiedzi, moja siła to 96/231, oraz zręczność 87/183.
NIe wiem jak to jest ze zręcznością jeśli chodzi o mocniejszych przeciwników, czy tam faktycznie kilka pkt. danych w zręczność podnosi skuteczność ataków, nie sprawdzałem ![]() ![]() Czy wiedza działa tak samo ja zręczność ? Hmm.. chyba jednak nie, przynajmniej tak mi się wydaje. Zwiększając wiedzę masz dodatkowo zwiększone w % skuteczność uroków, ataków, obrony itp. Natomiast zręczność nie daje większej skuteczności rzucenia przykładowo tarczy ![]() |
18 Sie 2011, o 07:00 |
![]() |
![]() |
|
Walczący z drzewcami ![]() Rejestracja: 20 Sty 2011, o 06:55 Posty: 438 Miejscowość: Bdg Podziękowano: 8 razy Otrzymanych podziękowań: 14 razy ![]() |
To wszystko wynika z matematyki, poniżej wzory:
Atakujący: Wzór: (30 + stats) * PA * (modAtak) * modU PA - ilości przeznaczonych PA na atak przez atakującego. stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych i dystansowych, Wiedza w przypadku uroków i magicznych ataków dystansowych modU - modyfikator od umiejętności modAtak - efekty obniżające lub zwiększające parametry Obrońca: Wzór: (30 + stats) * PA * (modObrona) PA - ilości przeznaczonych PA na odpowiedni rodzaj obrony. . stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych, dystansowych oraz magicznych ataków dystansowych, Wiedza w przypadku uroków modObrona - efekty obniżające lub zwiększające parametry Szansa na trafienie = atak/(atak +obrona) Z powyższego wzoru wynika, że przy dużej różnicy zręczności miedzy graczem a mobem (atak vs obrona), twoje ataki wraz ze wzrostem twojej zręczności będą podobne. To widać pięknie przy mocno zdebuffowanych przeciwnikach , np ma 1 PA masz 92% szansy a na 2 PA 94% (a to jest tak jakbyś miał 2 razy więcej zręczności). Przy porównywalnych zręcznościach odczujesz wzrost skuteczności ataków wraz ze wzrostem zręczności. To samo tyczy się wiedzy ![]() _________________ S2 ןןoɹ puɐ ʞɔoɹ Nasze społeczeństwo samo się ogłupia! 1 vs 1 - do 74 - 2 miejsce 2 vs 2 - 51+ - 1 miejsce 5 vs 5 - 51+ - 1 miejsce 5 vs 5 - do 50 lvl - 1 miejsce 3 vs 3 - 3 miejsce, we dwóch ![]() Brotherhood Of Death |
18 Sie 2011, o 07:10 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Strona 1 z 1 |
[ 7 posty(ów) ] |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |